Tämä down-kauhistelu kertoo vain sen etteivät ihmiset tiedä, kuinka sairaina lapset voivat syntyä!
Downin syndrooma on vakava vamma, mutta se myös tunnetaan hyvin. Ja monet liitännäissairaudet ovat hoidettavissa ja helpotettavissa.
Tästä down-hysteriasta huomaa, että ihmiset kauhistelevat vain niitä vammaisia, jotka ovat niin hyväkuntoisia, että liikkuvat keskuudessamme. Kävisittepä joskus katsomassa paikassa, missä hoidetaan vammaisia, jotka eivät selviä ilman laitosapua. Heillä on todella vakava vamma. Olin itsekin ensimmäisellä kerralla aivan shokissa.
Kommentit (90)
Toivottavasti joku tekee sinusta lastensuojeluilmoituksen ja saat down-lapsesi hoitoon jonnekin, hän on ansainnut muutakin kuin katkeran äidin.
Sairalamaksuja lapsesta ei mene kuin 7 vuorokaudelta ja jos todella perhe kärsii nälkää, niin nekin saa sossusta. Ja jos lapsesi on todella vaikeavammainen niin ,hoitotuki on yli 400 kuussa ja kaikkein vaikeamminkin vammaiset lapset ovat oppivelvollisia ja oikeutettuja iltapäivähoitoon, joten voit mennä töihin.
Terveisin työssäkäyvän vaikeasti vammaisen onnellinen äiti
Kyllä meillä asiakkaitteni kanssa käydään läpi koko tunteiden kirjo. Mutta ensisijainen tunne työssäni ei ole sääli. Kehitysvammaistenhoitaja
Niskaturvotusta oli. En halunnu punktiota, siin on 5% keskenmenon vaara. Terve poika tossa vieressä ;) En suosittele aborttia!
Niskaturvotusta oli. En halunnu punktiota, siin on 5% keskenmenon vaara. Terve poika tossa vieressä ;) En suosittele aborttia!
Millä perusteella "sullekin piti tulla down"?
Nt-ultran? Ei takuulla oo sanoneet sulle, että tulee down.
LVP:ssa ei todellakaan keskenmenon riski ole 5% vaan 0,5%. Pistäpä ensin faktat kuntoon, ennenkuin otat kantaa muiden abortteihin!
Wuhuu, illan naurut sain, kiitos siitä!
En sääli asiakkaitani. Kohtaan heidät tasavertaisina ihmisinä. En näe heidän elämäänsä säälittävänä.
HYVÄ, SÄÄLIÄ VAMMAISET EIVÄT TARVITSE VAAN HYVÄKSYNTÄÄ JA APUA+TUKEA
En sääli asiakkaitani. Kohtaan heidät tasavertaisina ihmisinä. En näe heidän elämäänsä säälittävänä.
HYVÄ, SÄÄLIÄ VAMMAISET EIVÄT TARVITSE VAAN HYVÄKSYNTÄÄ JA APUA+TUKEA
Et kuule tiedä asioista yhtikä mitään! Kokemusta riittää oman lapsen kohdalta 12 vuotta. Ja tämä down lapsi omaa kaikki mahdolliset sairaudet mitä voi ikänä haalia matkaansa. Elämä hänen kanssaan on yhtä sanonko mitä.
Haluatko kokemuksia, hoida lastani yksikin vuorokausi niin tiedät. Kun viemme lapsemme hopitoon tarvitaan siellä heti 3-4 hoitajaa vuorokaudelle. Mutta minä hoidan häntä koko vuorokauden 350e omaishoidon tuella. silläkin uhalla että olen nälkäkuurilla ja ikuinen rahanpuute joka asiasta. Sairaalalaskut ulosotossa. Ja muuta voit kuvitella mitä on nyky suomessa elää kun syrjäytyy kaikesta. ja silti olen säästänyt valtiolle sievoiset summat lapseni hoidossa vaikkakin oma terveys on mennyt. Silti rakastan lastani mutta ihana hän ei ole. Eikä ole koskaan pystynyt hymyilemään, niin kuin ne downit yleensä. Pyydän että annat kannanottoja vasta kun oikeasti tiedät asioista jotain!