Tämä down-kauhistelu kertoo vain sen etteivät ihmiset tiedä, kuinka sairaina lapset voivat syntyä!
Downin syndrooma on vakava vamma, mutta se myös tunnetaan hyvin. Ja monet liitännäissairaudet ovat hoidettavissa ja helpotettavissa.
Tästä down-hysteriasta huomaa, että ihmiset kauhistelevat vain niitä vammaisia, jotka ovat niin hyväkuntoisia, että liikkuvat keskuudessamme. Kävisittepä joskus katsomassa paikassa, missä hoidetaan vammaisia, jotka eivät selviä ilman laitosapua. Heillä on todella vakava vamma. Olin itsekin ensimmäisellä kerralla aivan shokissa.
Kommentit (90)
Saattaa tänne se lapsi, jonka on itse alulle laittanut.
Saattaa tänne se lapsi, jonka on itse alulle laittanut.
Tuskin lääkäri on väkisin sinuun vauvanalkuja tuikannut?
kasvuiässä? Häntä ei voi enää abortoida. Laitatteko laitokseen?
Sosiaaliset abortit eivät ole sen turhempia kuin vammaisabortitkaan.Mutta hienoa että löytyy porukkaa jotka kiljuen haluaa adoptoida näitä downeja ym. vammaisia.
Vammaisten elämä ei ole sen turhempaa kuin muidenkaan. Turhat elämät löytyvät aivan eri ihmisryhmistä. En ole ketään adoptoimassa. Sinäkö haluat adoptoida kaikki sosiaalisten syiden takia abortoidut? Maailmassa on liikaa ihmisiä. Abortti on aina hyväksi, tapahtui se mistä tahansa syystä.
Abortti ei ole koskaan hyvä asia.
Miksi ei olisi?
Tämä ihminen ei saa elää omaa elämäänsä. Vanhemmalle itselleen, yleensä äidille voi jäädä asiasta vaikeita traumoja. Jos asia olisi yksinkertainen ja helppo, siitä ei niin paljon puhuttaisi. Siksi abortti ei koskaan ole hyvä asia. Joskus se voi olla kahdesta vaikeasta asiasta toinen vaihtoehto, mutta ei silloinkaan hyvä. Ei toisen ihmisen elämän päättäminen voi olla hyvä asia, vaikka siihen joskus voi olla painavat syyt.
Kysyi afrikkalaiselta työkaverilta, onko heillä kehitysvammaisten laitoksia. Hän sanoi ettei ole, vaan perhe hoitaa itse vammaiset. Ei siis suinkaan jätetä kuolemaan.
Tämä ihminen ei saa elää omaa elämäänsä. Vanhemmalle itselleen, yleensä äidille voi jäädä asiasta vaikeita traumoja. Jos asia olisi yksinkertainen ja helppo, siitä ei niin paljon puhuttaisi. Siksi abortti ei koskaan ole hyvä asia. Joskus se voi olla kahdesta vaikeasta asiasta toinen vaihtoehto, mutta ei silloinkaan hyvä. Ei toisen ihmisen elämän päättäminen voi olla hyvä asia, vaikka siihen joskus voi olla painavat syyt.
eikä ihmisille joiden kanssa olen abortista puhunut.. Pieni otanta, tiedän sen, mutta minulle on ihan turha tulla lässyttämään mitään "abortti on turha ja murha"-paskaa..
eikä selviä ilman, monilla heistä on vakavia "ei parannettavissa" olevia sairauksia =( ei ole oikein tuoda esiin aina niitä down-lapsia joilla vakavia sairauksia ei ole ja jotka pärjäävät kotona. todellisuus on mitä on. tiesitkö että suuriosa sairastuu alzheimerin tautiin jo 40 ? vaan esimerkkinä
eikä selviä ilman, monilla heistä on vakavia "ei parannettavissa" olevia sairauksia =( ei ole oikein tuoda esiin aina niitä down-lapsia joilla vakavia sairauksia ei ole ja jotka pärjäävät kotona. todellisuus on mitä on. tiesitkö että suuriosa sairastuu alzheimerin tautiin jo 40 ? vaan esimerkkinä
He ovat siellä harvinaisuus. Ei parannettavia sairauksia nyt ei niin kamalan paljon ole.
ovat vain kaikkein vaikeimmin kehitysvammaiset ja agressiivisimmat tapaukset. Downeja ei laitoksissa ole. Sinne he ovat liian hyvätasoisia. Dementiakaan ei tule ihan kaikille downeille. Ja eliniän pidentyessä myös downien elinikä pidentyy ja vanhuusoireetkin tulevat myöhemmin kuin ennen.
kyllä heitä on sairaaloissakin, pidetään hengissä down-syndroomaisia. surullista mutta totta.
mutta totuus on se että riskiä vammaisen synnyttämisestä VOI pienentää kun siihen kerran on suotu näinkin hyvä mahdollisuus. Ihan oikeasti, käyttäisitte kaiken tuon tarmon ja syntyineiden heitteille jätettyjen lasten tai pahasti pahoinpideltyjen hoivaamiseen. Tai yrittäisitte edes turhat sosiaaliset abortit saada karsittua!
ja seuraavassa lauseessa vastustat aborttia. Vähän ristiriitaista. Vai eikö sosiaalisin syin abortoitujen joukossa kenties ole downeja?