Mies jätti mut mun lapseni takia.
Mies jätti mut mun edellisen suhteen lapsen takia. Alkuun miehellä ja lapsellani (2v) meni ihan mainiosti. Pikkuhiljaa pojan uhma alkoi syömään miehen hermoja ja nyt hän ilmoitti ettei jaksa enään poikaani. Eikä hänen kuulemma tarvitsekkaan jaksaa. Poikani on vaikea mutta voiko todella reilu 2v.n mielennäyttäminen, uhmaaminen ym olla syy jättää ihminen jota rakastaa? Kaiken lisäksi on yhteinen lapsi tulossa.
Pojan käytös on jopa minusta kamalaa ja rasittavaa mutta eihän tuo ikuisesti kestä ja minusta se ei vain voi olla syy pakata tavaroita ja häipyä.
Kommentit (63)
mitenkä ne miehen 2 lasta istuu tähän kuvioon. Kuinka auvoista se uusioperheen elämöä on ollut minun, sinun ja tulevan meidän lapsen kanssa?
Kyllähän se 2v. voi sitäkin oireilla, jos kahden viikon välein käy muut lapset kylässä, jotka vievätkin miehen huomion ja saattavat katseilta salaa sorsia tuota nuorimmaista tms.
Tuo kuvio, että lapsia tulee joka suunnasta ei milloinkaan ole hyvä. Ja sille miehille tärkeimpiä ovat ne omat lapsensa, ei sinun lapsesi. Tietysti valitsee omat lapsensa ennen sinua ja sinun poikaasi.
ymmärrän, että olet aivan murtunut tällä hetkellä. Toivottavasti sinulla on muuta tukiverkkoa. Ja ehkä mies voi kuitenkin tulla synnytykseen, vaikkette ole yhdessä?
Haluaisin tuoda tähän sellaisen näkökulman, että uusperhe ei aina todellakaan ole hyvä vaihtoehto. Jos mies ei kestänyt noin pientä lasta, niin hyvin todennäköisesti olisi ollut odotettavissa vielä suurempia ongelmia miehen ja poikasi välillä myöhemmin (ajattele murrosikää, omat vanhemmatkin hädin tuskin selviävät teinien käytöksestä, entä sitten lasta pitkin hampain sietävä isäpuoli).
Lapselle on hirveä asia, jos häntä ei hyväksytä omassa kotonaan ja siitä voi olla pysyviä huonoja seurauksia tunne-elämälle ja mielenterveydelle (kokemusta on omasta lapsuudenperheestä). Niinpä eronne voi olla siinä mielessä hyvä asia, että se on säästänyt poikaasi huonolta kohtelulta, ja sinut mahdollisesti vielä katkerammalta myöhemmältä erolta.
Sinuna keskittyisin nyt lapsiisi ja omaan hyvinvointiisi, ja rakentaisin elämääni itsenäisesti.
oikea ratkaisu.
Jos mies yrittäisi väkisin kestää lasta jota ei siedä, katkeroituisi mies enemmän ja enemmän ajan kuluessa, ja tuskin se sille lapsellekkaan hyvää olisi tehnyt.
Ikävä asia on se, että mies ei tajunnut lähteä ennen kuin pökkäsi AP:n raskaaksi.