Mies jätti mut mun lapseni takia.
Mies jätti mut mun edellisen suhteen lapsen takia. Alkuun miehellä ja lapsellani (2v) meni ihan mainiosti. Pikkuhiljaa pojan uhma alkoi syömään miehen hermoja ja nyt hän ilmoitti ettei jaksa enään poikaani. Eikä hänen kuulemma tarvitsekkaan jaksaa. Poikani on vaikea mutta voiko todella reilu 2v.n mielennäyttäminen, uhmaaminen ym olla syy jättää ihminen jota rakastaa? Kaiken lisäksi on yhteinen lapsi tulossa.
Pojan käytös on jopa minusta kamalaa ja rasittavaa mutta eihän tuo ikuisesti kestä ja minusta se ei vain voi olla syy pakata tavaroita ja häipyä.
Kommentit (63)
Tykätä ei tarvitse mutta edes sietää ja lähteä vaikka lenkille silloin kun olo alkaa kiristyä. Jos kerran sanoo rakastavansa ja oma yhteinen lapsikin kuvioon tulossa.
Väärin lapselle tulla hänen elämään ja sitten vaan häipyä. Väärin sinua kohtaan että antaa yhteisen tulevaisuuden lupaukset ja vannoo rakkautta ja sitten häipyy.
Mutta mies ei ollut mitenkään kovin tuore parisuhde enään kun päätimme puhua neuvolassa lapseni "rasittavuudesta". Neuvolasta meitä ohjattiin yhdessä perheneuvolaan.
Mies ei tietenkään ollut lapsestani vastuussa vaikka itse sanoi että häntä voi kutsua vaikka isäksi.
Hän kihlasi minut kun jo lapsi oli näyttänyt pahimmatkin puolensa ja sanoi aina olevansa kanssani. Minä vaan uskoin.
Tämä tuli niin yhtäkkiä. Mies hermostui kun lapsi riehui. pakkasi tavaransa ja lähti. Ei kuulemma halua meitä enään. Ja kun soitin oli erittäin kylmä minua kohtaan ja käski lopettamaan itkemisen ja lässyttämisen että tämä olisi ohi. Tämä oli mielestäni todella julmaa. Enkä tahdo tätä vielläkään käsittää vaikka ehkäpä juuri näin tämä on parempi. Eihän mies koskaan voinutkaan oikeasti rakastaa kun noin helposti sanoo näkemiin ja muuttuu tunteettomaksi.
Doula en synnytykseen halua kun hänkin vieras ihminen. En saa tukea vieraasta samalla tavalla kun ihmisestä joka tietää jo katseestani miltä musta tuntuu
Ap
2v.-7v. Nyt 8v. vasta rauhoittunut.
Sun lapsesi saattaa olla pitkään hankala ja sitä on ulkopuolisen oikeesti vaikea jaksaa, kun voi päästä pakoonkin.
Ei ne niin ihme neuvoja sieltä perheneuvolastakaan anna tai muualtakaan.
Vaativaa vanhemmuutta uhmakkaan lapsen kanssa ja varmaan lähtisin karkuun itsekkin, jos lapsi ei oplisi oma.
Se että hylkää teidän yhteisen lapsen niin ei kerro hyvää miehestä.
Ja niin saakin olla. Voit rakastaa lapsiasi täydestä sydämestä. Mies ei ole kypsä isäksi omalle saatikka toisen miehen lapselle. Ikävää että hän huijasi ja vannoi rakkauttaan teille. Näin voi käydä. Seuraavassa suhteessa kannattaa edetä hitaasti.
T. Se sama joka suositteli kumia
Ei hänen tarvitse jonkun toisen miehen kiukutelevaa kakaraa katsella.
Tee abortti. Tai etsi uudelle kakarallesi taas uusi elättäjä.
Kun lukee teidän tekstejänne tulee olo että olen todella tyhmä. Edelleen en lapsia kadu yhtään. Minua kaduttaa että olen tuhlannut tunteitani tähän ihmiseen joka jättää minut näin helposti. Edelleen minusta tuntuu erittäin pahalle. Rakastan tätä miestä. mutta tekstinne on saanut ymmärtämään ettei tämä itsensä syyttely auta. Ei ole minun vikani eikä poikani vika (tietenkään) jos mies ei meidän kanssa halua olla. Kohta olemme sitten kolmehenkinen perhe. Minä ja lapset. Kiitos kaikille ystävällisistä kommenteista. Ja nuo "käytä kumia" jutut voitte säästää :) Minä en lapsiani kadu vaikka olisivat eri isästä.
pitää mennä sikiämään jokaisen kanssa, joksa sinut huolii. paskapuhetta tuo "ehkäisyn pettäminen". teit taas tahallasi itsesi paksuksi.
Ei hänen tarvitse jonkun toisen miehen kiukutelevaa kakaraa katsella.
Tee abortti. Tai etsi uudelle kakarallesi taas uusi elättäjä.
Edelleenkään mieheni ei ole ollut lapseni elättäjä. Ja aborttia on varmaan vaikea tehdä näin alle 2kk ennen laskettua aikaa. Lisäksi lapset ei ole mulle mikään ongelma vaikkei heillä isää olisikaan. Etten aborttia tekisi vaikka voisin
Ap
Mä jätin mieheni hänen lapsensa takia. Tai ei kait sitä noin voi sanoa, mä en vaan jaksanut sitä lapsiperheen arkea. Mä en yleisesti ottaen tykkää lapsista, koitin kyllä tutustua hänen lapseensa ja tulla toimeen, mutta mua vaan vitutti se pentu. En ole koskaan tavannut niin ärsyttävää ja pilalle hemmoteltua lasta, joka terrorisoi koko pientä uusioperhettämme.
Nyt olen onnellisesti yhdessä uuden miehen kanssa ja voimme täysillä panostaa parisuhteeseemme ilman ylimääräisiä häiriötekijöitä! Ei ikinä enää miestä, jolla on jo jälkikasvua :D
joten lapsiperheen arki ei tullut shokkina.
ap
Hän ei voi tietää mitä elämä olisi ollut kun lapsi kasvaa? Jos lapsi on 2v ei hän viellä osaa käyttäytyä miten vanhemmat haluaa. On normaalia testailla rajoja ja varsinkin uutta miestä talossa. Lapsi toimii ikäänkuin mittarina että kestääkö uus vanhempi häntä vai ei.
Mutta jos sinun jättäminen oli vain kiinni ettei jaksa lasta kertoo siitä että tunteet eivät olleet mitä hän väitti.
Epäreilua lastasi kohtaan tulla elämään ja häipyä. Epäreilua sinua kohtaan antaa tulevaisuuden haaveet ja lapsi ja häipyä. Epäreilua tulevaa lasta kohtaan, hän ei saa koskaan tietää mikä hänen perheensä olisi ollut.
Vaikka nyt varmasti tuntuu pahalta etkä tiedä miten jatkaa ilman häntä, niin aika parantaa haavat ja pian huomaat ettei hän ansainnut sinua!
Voi ihan hyvin tulla takaisin kotiin huomenna tai viikon päästä.
Mutta silti, älä nyt heti mene lisääntymään kenenkään kanssa. Edes hänen vaikka palaisikin takaisin.
haluaisitko todella tuollaisen miehen takaisin joka on valmis eroamaan sinusta lapsen takia? ehkä sinun olisi parempi ilman noin typerää miestä!
Kun olet taas pykännyt yhden isättömän lapsen lisää maailmaan, etköhän löydä pian uuden miehen, jolle voit levitellä tavaraasi ja taas pamahtaa "vahingossa" paksuksi, kun ehkäisy "petti".
Minäkin olen isätön ja minulla on hieno isäpuoli, pikkusiskoni isä. Olin hänelle ihan hirveä lapsuuden ja nuoruuden mutta hän jaksoi ja tuki minua. Ja tukee tänäkin päivänä. Ehkä siksi uskoin että miehestä olisi isäpuoleksi lapselleni.
Uskoin rakkauteen. Se ei mielestäni ole rikos? Lapset ovat todella vahinkoja en pykää niitä pykäämisen ilosta erimiehille. Jos minulla sattui olemaan lapsi ja uskoin rakkauteen ja uusioperheeseen niin se ei tee minusta jokaiselle sikiävää. Rakastin tätä miestä
Olin hölmö. mutta lapset ovat rakkaita vaikkakin vahinkoja
ap
Minulla on kolme lasta edellisestä liitosta ja yksi näistä oikei varsinainen ongelmavyyhti. Sinä päivänä kun mies taustat tietäen on muuttanut meidän kanssa yhteen, on hän sitoutunut olemaan ns toinen aikuinen perheessä ja myös huolehtimaan lapsistanikin. On esim ollut mukana hakemassa noita vinkkejä arjesta selviämiseen.
Jaksamista ap:lle.
Eikä heti ripustautua mieheen. Sä olet tuntemut tämän viimeisen miehen alle 2 vuotta joten miten se voi olla sulle paras ystävä, tuki, turva ja suuri rakkaus? Mä luulen että sä ripustaudut miehiin ja uskot ertä kun pilkeri pettää niin se mies jää sun luo. Voisiko olla että sä tukahdutat miehet?
Opi ap olemaan yksin ja muodosta läheisiä suhteuta naisystäviin. Olet riippumaton ja helpompi partneri.
Miten kauan olitte yhdessä?
Miehellä kaksi omaa lasta; mikä mahtoi olla syy sen liiton loppumiseen?
Oliko mies missään tekemisissä näiden lasten kanssa? Jos ei, olisiko pitänyt kellojen soida, ettei ehkä ole lapsiin sitoutuvaa tyyppiä.
Muista nyt huolehtia tulevalle lapselle lastenvalvojalla elatus - ja tapaamissopimukset kuntoon.
Jaksamista!
Kerroit miehellesi alunperin että lapsesi on vaikea ja hän sen hyväksyi.
kerroit miehellesi että lapsi kun kiintyy ei voi enään vaan kadota. Ja niin hän teki.
Kukaan ei voi jättää tulevaa lastaan ja rakastamaansa ihmistä vain koska 2v on uhmakas. Kaikki lapset on tietyssä iässä vaikeita omat ja vieraat.
Miehen pitäisi olla sinun kanssa se toinen aikuinen ja sinun tukena. Nyt hän vain päätti ettei hänen tarvitse jaksaa ja jätti sinut yksin jaksamaan kohta kahden kanssa. Miettiköhän hän yhtään miten sinä jaksat?
Siis olit viemässä uutta miestäsi neuvolapsykologille keskustelemaan sinun lapsesi käyttäytymisongelmista. On siinä tuoreelle miesystävälle haastetta. Veikkaan, että suurin osa nuorista lapsettomista miehistä ottaisi jalat alleen vastaavassa tilanteessa. Hyvin harvassa ovat ne miehet, jotka ottavat muiden miesten jälkeläiset omikseen. Saatika näiden ongelmat.
Ja ihan oikeasti. Laihtuu ja pilleri pettää. Kahdesti? Kuulostaa kovin oudolta.
Sinä olet vastuussa sinun lapsistasi. Älä oleta, että tuleva mies joutuu sitä olemaan. Ellei hän ehdottomasti sitä halua. Tuleva mies on sinun miehesi, ei lastesi isä tai huoltaja. Ja pillerien lisäksi kortsu käyttöön, ettei heti pukkaa lisää jälkikasvua.
Huh huh näitä tarinoita.