Kesälaihdutus, kuka lähtee mukaan?
Kaikki mun keväiset suunnitelmat laihduttamisesta on kariutuneet, joten nyt alkaa kesälaihdutus. Lähden matkalle 23.7. ja siihen mennessä haluan olla ainakin 10 kiloa kevyempi.
Näköjään tuossa aivan lähellä olevassa liikuntakeskuksessa on kesätarjouksena 2kk kortti ilman mitään sitoumuksia vain 60e joten maanantaina haen sellaisen (se ei ole sunnuntaisin auki)!
Maanantaina kerron tänne myös painoni kun käyn vaa'alla, mutta siis veikkaan että se on noin 115 kiloa.
Yksi hyvä asia on keväällä tullut tehtyä, eli työpaikan punttiksella käyn säännöllisesti 2krt/vk. Sitä siis jatkan ja lisäksi tuonne kuntokeskukseen menen jumppiin ja spinniin.
Muita?
Kommentit (111)
Olin eilen reipas ja olin vielä illalla salilla tekemässä tunnin aerobista, eli 30min crosstrainerilla ja 30min juoksumatolla (kävellen reippaasti). Laitteiden laskurien mukaan (niihin laitetaan paino mutta eivät mittaa sykettä) kulutin 500kcal, ja samaa sanoi kyllä Kiloklubikin, eli eilen tuli sitten kulutettua melkein 1000kcal liikunnalla :) Aika kiva! :)
Tänään tosiaan jumppaan, mutta perjantaina pidänkin sitten kyllä lepopäivän.
Ap
Itse ainakin huomaan vaatteista ja sormuksista. Paljonkohan nyt on tippunut.. :D On tavallaan hyvä, ettei ole vaakaa koko ajan käytössä, niin tulee tsempattua pidempi jakso ja sitten se lukema on selkeämmin erilainen. Tänään on niin tylsää, että tekisi mieleni leipoa raparperipiirakka. Siitä pitäisi vain sitten antaa iso osa muualle, ettei tule houkutusta. Tähän asti on kyllä voinut ollakin kaapissa herkkua, enkä ole halunnutkaan sitä ottaa. En halua pilata tätä nyt nin hyvin alkanutta laihdutusta.
Vielä pari kiloa ensimmäiseen etappiin. :)
ap
semmonen huomio että sä syöt melko paljon leipää verrattuna koko päivän ruokaan.
Sun kannattaa joitain ruokailuja vetästä läpi niin ettei siihen kuulu näkkäri tai ruisleipä, toki hyvä että ne on tummaa viljaa mutta kokonaisuudessa sulla on paljon viljaa ruokavaliossa.
Kasviksia kuuluu syödä puolikiloa ja sä voisit raa`asti lisätä niitä. Helppo tapa on liiotella leivänpäälisissä, ei riitä pari kurkkuviipaletta leivän päällä.
Samaten sun ruoka saattaa äkkiä olla melko suolasta kun ajattelee että siinä on paljon leipää ja viestin 21 mukaan soppaa, possua. Kannattaa olla tästä tietonen..
Myös kannattaa tutustua tuoreisiin hedelmiin; ananas on parempaa sellaisenaan kuin tölkistä ja ainakin silloin kannattaa olla tarkkana ettei ota sokerituja hedelmiä.
Itse ainakin huomaan vaatteista ja sormuksista. Paljonkohan nyt on tippunut.. :D On tavallaan hyvä, ettei ole vaakaa koko ajan käytössä, niin tulee tsempattua pidempi jakso ja sitten se lukema on selkeämmin erilainen. Tänään on niin tylsää, että tekisi mieleni leipoa raparperipiirakka. Siitä pitäisi vain sitten antaa iso osa muualle, ettei tule houkutusta. Tähän asti on kyllä voinut ollakin kaapissa herkkua, enkä ole halunnutkaan sitä ottaa. En halua pilata tätä nyt nin hyvin alkanutta laihdutusta. Vielä pari kiloa ensimmäiseen etappiin. :) ap
En tiedä kuka olet, mutta et ainakaan tämän ketjun ap. Tsemppiä silti sulle laihduttamiseen!
Terv. oikea ap
semmonen huomio että sä syöt melko paljon leipää verrattuna koko päivän ruokaan. Sun kannattaa joitain ruokailuja vetästä läpi niin ettei siihen kuulu näkkäri tai ruisleipä, toki hyvä että ne on tummaa viljaa mutta kokonaisuudessa sulla on paljon viljaa ruokavaliossa. Kasviksia kuuluu syödä puolikiloa ja sä voisit raa`asti lisätä niitä. Helppo tapa on liiotella leivänpäälisissä, ei riitä pari kurkkuviipaletta leivän päällä. Samaten sun ruoka saattaa äkkiä olla melko suolasta kun ajattelee että siinä on paljon leipää ja viestin 21 mukaan soppaa, possua. Kannattaa olla tästä tietonen.. Myös kannattaa tutustua tuoreisiin hedelmiin; ananas on parempaa sellaisenaan kuin tölkistä ja ainakin silloin kannattaa olla tarkkana ettei ota sokerituja hedelmiä.
Kasviksia mulle tulee yli 600g joka päivä, en vaan ole niitä kaikkia tuohon kirjoittanut erikseen. Siis esim. sen päivällisen kanssa oli iso salaatti. Tuoreita hedelmiä syön, eilen esim. vesimelonia ja viinirypäleitä. Ananakset syön kyllä purkista ihan vaan sen helppouden takia.
Leipää syön joo, mutta ei sitä mee kuin ehkä 3-4 palaa päivässä. Tämä johtuen siitä, että en syö esim. mitään rahkaa tms, joten jotain sitä on kehiteltävä aamupalaksi.
Lounaaksi syön useimmiten täältä työpaikkaruokalasta jotain, ja koska en halua nähdä nälkää tässä laihdutuksessa, syön keiton kanssa leipää.
Tuossa possuruuassa sen sijaan ei lisättyä suolaa ollut ollenkaan, tosin niissä maustetahnoissa saattoi olla suolaa.
ap
Minäkään en tahdo mitään patukoita, vaan tahdon laihtua ihan tavallisella ruoalla. Syön nyt raejuustoa, mutta rahka tulee jo korvista.. Laitan rahkasta kyllä smoothieita ajoittain, eli rahkaa, marjoja ja mehukeittoa sekaisin. Se on varsin hyvää. :) Hedelmiä en hirveästi nyt juuri syö, mutta marjoja kyllä päivittäin. Meillä on koivuallerginen lapsi, joka ei voi syödä omenoita, niin ei meillä sittne omenoita ole kotona. Ne olisivat muuten hyvää laihdutushedelmää.
Menee yhä varsin hyvin! Eilen laitoimme lasten kanssa kyllä raparperipiirakkaa, josta itsekin söin palasen. Kalorit jäivät kiloklubin laskurin mukaan silti johonkin 1200 tienoille. Olo on tosi hyvä kyllä, ja motivaatio tosi kova. En tahdo nyt sössiä tätä kun on näin hyvin alkanut! On sellainen olo, että kyllä se hoikkuus siellä häämöttää, ja lähemmäksi tulee koko ajan jos vain teen niinkuin olen tähän asti tehnyt.
Aiemmin kiristäneet housut mahtuvat nyt paremmin päälle, mutta vielä olisi matkaa että olisivat oikeasti mukavat. Muutenkin mahamakkara on pienempi, maha litteämpi. Mittasin, niin vyötärö on pienentynyt noin 1,5cm parin viikon takaisesta. :)
Miten menee ap? Olet mahtava kun jaksat urheillakin, itsellä vie lapset, puutarha ja kaikki kotityöt niin paljon virtaa, etten ole nyt jaksanut lenkille lähteä. Ajattelin sitten syksyllä alkaa juosta työmatkoja kuitenkin, niin saisi arkeen ujutettua liikuntaa "huomaamatta". Aloitan siis työt syksyllä.
Majlis.
Joo, aika paljon saan näköjään täällä ohjeita miten syömisiä tulisi korjata, vaikka siis syön mielestäni aika hyvinkin, eli runsaasti kasviksia ja hedelmiä, täysjyväviljaa ja proteiinia sekä hyvälaatuista rasvaa. Pastan ja riisin olen jättänyt melkein kokonaan, perunaa olen syönyt muistaakseni kaksi kertaa nyt parin viikon aikana. Mitään ihmekonsteja en siis aio käyttää vaan syödä ihan sillälailla kuin sitten tulee tämän laihdutuksen jälkeenkin syödä.
Hyvä että menee hyvin, mulla ihan samanlainen tilanne eli motivaatio on kohdallaan ja oikeastaan tosi vähän ajattelen tätä laihduttamista. Aiemmat laihdutusyritykseni ovat olleet jatkuvaa ruuan miettimistä ja tuskailua. Nyt olen totuttautunut kahteen erilaiseen aamupalaan, salaatti- tai keittolounaaseen sekä hiilarittomaan päivälliseen, ja tarvittaessa iltapalaan. En joudu miettimään näitä ruokajuttuja koko ajan vaan tämä menee ihan omalla painollaan.
Mullakin kalorit on edelleen melko alhaiset, mutta se kai on terveellisempää kuin aiempi jatkuva ylisyömiseni joten en ota tästäkään mitään murheita. Mitä todennäköisimmin jossain kohtaa tilanne tasaantuu jonkin vverran :)
Hieno tuo vyötärönkutistustuloksesi! Mä en ole mitannut edes lähtötilannetta, mutta tänään laitoin vyön (koska eilen housut valuivat koko päivän) ja sain laittaa sen yhtä reikää pienemmälle kuin viimeksi :)
Mä jaksan urheilla joo, mutta mulla on vain yksi teini-ikäinen kotona, eikä mitään pihahommia tms. Töissä toki käyn ja työmatkoineen työpäivän pituus on 10 tuntia, mutta liikunta antaa lisäenergiaa jaksaa. Tänään menen taas kahdeksi tunniksi jumppaamaan!
Tsemppiä meille! :)
ap
Kesän reissut on reissattu, muutaman päivän olen jo kotonakin ollut mutta vasta nyt muistin tämän ketjun. Lomamatkalla en kaloreita laskenut, mutta heti seuraavana päivänä palasin takaisin ruotuun. Vaakapäivä olisi huomenna, en ole vielä päättänyt menenkö, vai menenkö vasta viikon päästä. En halua sitä harmitusta mikä saattais tulla jos paino ois reissun myötä noussut. Hmm... No, katson aamulla fiiliksen.
Maanantaina töihin :(
Tähän ketjuun saa tulla mukaan muitakin laihduttajia, mielellään! :)
Ap
Paljon onnea Majlis! Ja tosiaan, painonpudotus varmasti auttaa raskausajan vointiin! Onnea!
Mä se vaan sitten jatkan laihdutusta :) Vielä muutama päivä on jäljellä ennen kuin alkaa loma. Sen jälkeen jatkan tietenkin, onhan tässä painoa vielä hurjasti liikaa.
Olen kuitenkin tyytyväinen siihen, miten helposti tämä on sujunut. Toivottavasti jatkokin menee yhtä hyvin, niin ensi keväänä olisin jo suht lähellä normaalipainoa.
Ap
Mahtava tulos. :) Onnea! Olet kyllä urakoinutkin!
Omalta kohdalta laihdutus varsinaisesti loppui eiliseen, sillä sain plussan raskaustestiin. :) Kolmas lapsi meille tulossa, mikäli kaikki menee hyvin. Tässäkin raskaudessa varmasti tulee diabetes, mutta ainakin nyt on alhaisempi lähtölukema. Olen joka raskaudessa saanut todella tiukalla ruokavaliolla pidettyä arvot kurissa, eiköhän se onnistu nytkin. Eli terveellinen syöminen ei lopu tähän, mutta laihduttaminen varsinaisesti loppuu. Joka raskaudessa on silti itsestä joku kilo tippunut, sillä loppuraskaudessa ruokavalio on ollut niin supertiukka.
Mutta ihanaa, vauva. :)
Majlis
Mä tipahdin samaan kuoppaan esikoisen kohdalla, yritin laihduttaa ja maito väheni. Jo ennestään hankala imetys meni mönkään, ja laihdutus tehtiin ravintoterapeutin ohjeilla.. Eli en suosittele laihduttamaan imetysaikana, mutta ruoan terveellisyyteen voi kiinnittää huomiota tietenkin. :) Toiset on herkempiä imetysaikana, siis että ruoan määrä näkyy heti maidon määrässä. Kuten minä. Olen voinut nyt vasta alkaa laihdutuksen tosissani, kun lopetin imetyksenkin. :)
Mulla menee yhä ok. Pidin pienen tauon taas kun oltiin koko perhe kylpylälomalla. Pidin silti sielläkin mielessä suuret salaattiannokset ja ettei kaikkea herkkua tarvitse aina saada. Tänä aamuna paino oli 65,3, eli tippunut oli lomasta huolimatta! Jee. Nyt jatkan taas, tavoite on päästä viikossa alle 65, eli eka etappi. Sitten jatkaa alle 60. Se on sit jo mun virallisterveellinen normaalipaino se! :)
Hyvää juhannusta kaikille! Mitä teillä syödään? Me laitetaan ihanaa salaattia, grillataan ja jälkkäriksi mansikoita ja hedelmiä. Ehkä jätskiäkin, katsotaan. ;)
Majlis