Kesälaihdutus, kuka lähtee mukaan?
Kaikki mun keväiset suunnitelmat laihduttamisesta on kariutuneet, joten nyt alkaa kesälaihdutus. Lähden matkalle 23.7. ja siihen mennessä haluan olla ainakin 10 kiloa kevyempi.
Näköjään tuossa aivan lähellä olevassa liikuntakeskuksessa on kesätarjouksena 2kk kortti ilman mitään sitoumuksia vain 60e joten maanantaina haen sellaisen (se ei ole sunnuntaisin auki)!
Maanantaina kerron tänne myös painoni kun käyn vaa'alla, mutta siis veikkaan että se on noin 115 kiloa.
Yksi hyvä asia on keväällä tullut tehtyä, eli työpaikan punttiksella käyn säännöllisesti 2krt/vk. Sitä siis jatkan ja lisäksi tuonne kuntokeskukseen menen jumppiin ja spinniin.
Muita?
Kommentit (111)
Ajattelin vielä huhuilla, josko joku muu laihduttaja olisi vielä innokkaana :) Minä olen täällä jo touhua täynnä kuin vissypullo kaloreita laskeskelemassa :)
Hyvää ja aurinkoista laihdutusviikkoa!
ap
Kävin vanhemmillani kylässä viikonloppuna, ja punnitsin siellä itseni. Pudotusta oli tullut vajaassa kahdessa viikossa liki kolme kiloa. :) Tosi kiva! Nyt ensin laihdutan alle 65kg, sitten mietin jatkanko alle 60kg, sitten mietin jatkanko alle 55kg. Se saa riittää. :)
Miten sulla menee, hieno pudotus ainakin!
Majlis
Unohdin eilen tulla kertomaan tilanteen, korjataan se siis nyt!
Punnitustulos -600g! Ihan tyytyväinen olen vaikka ehkä vähän enemmän toivoin sen perusteella miten söin ja liikuin viikolla. Voi olla että se vaikutti kun olin vielä melko myöhään lauantai-illalla tekemässä salitreenin, että lihaksissa oli nestettä. No, oli miten oli, hyvä tuloshan tuo on mielestäni!
Siispä, jatketaan --->
ap
Hyvä tulos ap! Mua kans jännittää vaaka. Olen nyt lasten kanssa mökillä, enkä ole ollut ihan yhtä tarkka täällä. Oli eräät sukujuhlat, joissasöin kakkuakin. Mutta kalorit on varmaan silti aika vähäiset. Käyn jossain välissä taas vaakalla, mutta en in heti täältä kotiuduttuani.
Mieli on hyvä ja rento - hoikkaa kohti matka yhä!
Majlis
Tervetuloa uudet tyypit mukaan! :) Hienoa että edellinen olet saanut pudotettua jo 6kg! Hyvä suoritus!
Hyvä myös Majlis, siitä se taas jatkuu, eikä mitään ole menetetty :)
Mulla oli eilen herkkupäivä eka kertaa tässä nyt laihduttamisen aikana. Oli siis ennalta suunniteltu, johtuen paikasta jossa vietin eilisen päivän. Kamalasti sitä ihminen tunkee itseensä sapuskaa yhden päivän aikana! En syönyt määrällisesti mitenkään tolkuttoman paljon mutta eri ruokalajeja oli niin runsaasti että kyllä siitä vaan kertyi kaloreita. Yritin niitä summittain tänään laitella kiloklubiin, jäi ne sentään alle kolmen tuhannen mutta tosi paljon kuitenkin!
No, väliäkös tuolla, tänään on jatkettu kevyttä linjaa taas. Sunnuntaina sen näkee, millainen vaikutus tämän viikon tekemisillä on ollut painoon.
Tsemppiä!
ap
Arki jatkui ihan hyvin ja kotona sitten etsin kellarin kätköistä puntarinkin. Tulos oli, että suurimmista todetuista aamupainoluvuista (69,7) oltiin päästy jo lukemaan 66,1! Jee!
No eilen tosin söin sit jäätelön, kun oli ollut aamulla niin karmea migreeni, että piti mennä terveysasemalle saamaan lääkitystä. Olo oli tosi kurja, ja lapsetkin joutuivat aika koville. Tai siis ei varmaan ollut heistäkään hauskaa. Niin käytiin sitten ostamassa jäätelöt kaupasta kaikille.
Niin ja tänään kävin sit poikkeuksellisesti päivävaatteissa punnitsemassa, niin tuli hauska lukema 66,6.
Tsemppi on hyvä taas, mutta haluan kumminkin myös elellä normaalia elämää. Ettei jokaista päivää tarvitse ihan minimeillä vedellä läpi. Hyvää tulosta on tuottanut kuitenkin. :)
Mites Taape sulla menee? Ja sä oot ap kyllä ahkera liikkuja ollut taas. :)
Majlis
lähtötilanteesta -1,3 kg. Eli kyllä ne mökkinesteet lähti!
Tästä on hyvä jatkaa :)
-Taape-
Taape: Mökkireissu oli mullekin paha, lisäksi saan mökillä aina kevyen ummen päälle (nyt tiedätte sit tarpeettomasti tämänkin minusta, onnea vain. :D) joten painoa voi olla helposti monta kiloa enemmän. Aina ovat silti viikossa lähteneet, kun alkaa taas elimistö toimia. :o Ja hei mahtava tulos toi!
Mamma: Oi leivokset.. :D Mä en sinänsä osaa auttaa.. Mulla tällä kertaa on mennyt suht helposti, eikä ihan hirveää päivittäistä himoa herkkuihin ole ollut. Pienen painostuksen alla olen syönyt (ota nyt, mikset ota, muutkin ottaa). Ehkä tähän on auttanut se, että alkuun olin tosi tiukka, ja siitä tuli tottumus. Aiemmin söin varmasti joka päivä jotain herkkua. Erityisesti vielä imetysaikana.
Lisäksi auttaa, kun torppaa mahan täyteen kaikkea muuta. Tai nyt ei tarvitse sitä niin enää edes tehdä, kun on tottuneempi vähempään. Mutta alkuun söin paljon porkkanaa ja kurkkua ja tomaattia, ja kaverina raejuustoa ja rahkaa, mehukeittoakin. Vettä, kahvia ja teetä. En tiedä onko tästä mitään apua. :)
Tämän vähänkin laihtumisen tuntee jo kropassaan, tästä on hyvä jatkaa. :)
Majlis
Minäkin tulen mukaan! :) Painoa nyt n.81 kg, ja tavoite olisi pudottaa 10-15kg. Aloitin n. viikko sitten, mutta nyt on ollut jo muutaman päivän repsahdus herkuttelun suhteen :/ Nuo herkut, karkit, leivokset tms on siis mulla ihan älyttömän hankalat jättää. Mutta nyt tsemppi päälle! -Mamma
mukaan! Suosittelen sinullekin tuota Kiloklubia, jos et ole sitä vielä kokeillut. Se on siis täysin ilmainen, vain rekisteröitymisen ja sähköpostiosoitteen vaatii. Saat sieltä ohjeet sellaiseen syömiseen joka estää nuo repsahtelut. Eli kun syö tarpeeksi, ja laadukasta ruokaa, ei tule repsahduksia sillä lailla kuin kitudieeteillä.
T: ap, joka ei ole kertaakaan repsahtanut vajaassa kuukaudessa, mutta on sen sijaan hallitusti syönyt herkkuja pari kertaa :)
Me oltiin mökillä viikonloppuna sukulaisten kanssa, ja tulihan siellä tietty syötyä. Liikuin kyllä kiitettävästi molempina päivinä, mutta kun maanantain kävin vaa'alla, niin lukema oli +300g aloitustilanteesta :( Nesteitä tietty suuri osa, mutta silti. Tämän alkuviikon olen nyt syönyt niukahkosti, Kiloklubin mukaan eilen söin 840 ja tänään 993 kaloria. Luulisin vähän tasoittavan viikonloppua! Liikkunutkin olen, että kai tämä pidemmän päälle taas...Mun heikko lenkki on selkärangattomuus. En ole yhtään päättäväinen näissä laihdutusasioissa. Mulla ei ole kilpailuviettiä eikä musta löydy yllytyshulluuttakaan. Niistä kun voisi olla hyötyä tässä touhussa... Plääh... -Taape-
Mulla ei ole mitään mökkireissuja, joten niistä ei tarvitse selvitä :) Mutta ajattelisin että sieltä selviää ihan samalla tavoin kuin arjestakin, syömällä sitä normaalia ruokaa sen verran kuin on nälkä, ja herkkuja vain kohtuudella. Lisäksihän mökillä tulee kai liikuttua, uitua jne. Ja hyvinhän sulla lähti sitten ne mökkikilot, hienoa!
Ap
Sunnuntai tarkoitti täällä vaakapäivää, ja viikon tulos -700g! :) Olen tyytyväinen, koska oli tuo herkkupäivä ja yks jätskikin oli muistaakseni jne.. Eli hyvin on mennyt tuo normaali arki kuitenkin kun tulos on hyvä!
Liikuntaa tulee tänään tämän viikon neljäs tunti, ja lisäksi hyötyliikunnat eli kauppaan pyöräily jne.
Ihan en taida tällä tahdilla päästä alkuperäiseen tavoitteeseeni eli -10kg ennen lomaa, mutta melko lähelle kuitenkin! 3 viikossa on nyt pudonnut 2,9 kiloa, ja vielä on 6 viikkoa jäljellä. Siihen osuu tosin festarijuhannus, joka varmasti aiheuttaa joko nollatuloksen tai plussan vaa'alle, festareilla kun ei ole kovin hyviä mahdollisuuksia kevyeen ruokailuun (+ alkoholi..). No, tätä jatketaan toki loman jälkeenkin!
Miten muilla menee?
ap
Kiitos naiset vinkeistä, nyt täytyy ihan tosissaan pysyä kurissa ja ojennuksessa tuon herkuttelun suhteen! Onko teillä muuten joka päivälle tietyt aikavälit syömisen kanssa? Tarkoitan siis että esim. aamiainen klo 8, lounas klo 12 jne jne?
Kovasti mietin, että yrittäisinkö nutriletin 3 päivän kuuria, ihan vain siksi että tottuisi niissä kolmessa päivässä vähemmälle ruualle ja pääsisi niistä herkuista irti :) Siitä olisi hyvä jatkaa..
-mamma
Kiitos naiset vinkeistä, nyt täytyy ihan tosissaan pysyä kurissa ja ojennuksessa tuon herkuttelun suhteen! Onko teillä muuten joka päivälle tietyt aikavälit syömisen kanssa? Tarkoitan siis että esim. aamiainen klo 8, lounas klo 12 jne jne? Kovasti mietin, että yrittäisinkö nutriletin 3 päivän kuuria, ihan vain siksi että tottuisi niissä kolmessa päivässä vähemmälle ruualle ja pääsisi niistä herkuista irti :) Siitä olisi hyvä jatkaa.. -mamma
Vieläkin sanon tuosta vinkistäni, eli tutustu siihen Kiloklubiin. Jos nutraat nyt muutaman päivän, on repsahdus vielä todennäköisempää kuin aiemmin. Syö normaalia, mutta laadukasta ruokaa, niin ei tule repsahtamisen tarvetta. Ruokamäärääkään harvoin tarvitsee vähentää, ainoastaan laatua muuttaa.
ap
mutta tietenkin kukin tavallaan. :) Mä aloitin niin, että söin viisi ateriaa päivässä, joista aamu-, väli- ja iltapalat oli raejuustoa tai rahkaa ja lisänä mehukeittoa, tarvittaessa salaattia tai kasviksia muuten. Lounas ja päivällinen oli samaa mitä lapset söi ja lisänä hirveä määrä salaattia/kasviksia. Eli en syö yhtään leipää.
Nykyään ei ole niin nälkäkään tässä iltapäivällä eikä välttämättä illallakaan, ettei juuri tule syötyä silloin mitään. Otan ehkä tomaatin tai omenan. Mutta toi säännöllisyys mulla tuli lasten kautta helposti, kun söin samaan aikaan mitä he. Mut kannattaa pitää syömisissä vähintään 2h väliä ja kuunnella itseä: jos on nälkä niin ilman muuta syöt, mietit vaan että mitä. Jos tiedät kellosta ettei ole vielä oikeasti ruoka-aika, niin pistelet porkkanaa ja tomaattia kurnivaan mahaan. Mutta parempi aina syödä jos on nälkä, mä sanoisin.
Mitähän muuta. Eipä kai mittään! Siivoispäivä takana, ihana kun tolta migreeniltä saa rauhan ni onkin yhtäkkiä energiaa vaikka mihin! Mulla menee aina pari päivää aikaa toipua niistä.
Kiitos, siskot, kun ootte täällä, on kiva kun saa jakaa tätä. :)
Majlis.
Nyt siis ensitöikseni lähden tutustumaan tuohon kiloklubiin :) Minusta vaan kaikki kalorien laskemiset tms on niiiin turhauttavia (tekosyitä, niinpä..:D. Tuo viisi ateriaa päivässä vaan kuulostaa niin hurjalta, kun normaalisti syön yhden, korkeintaan kaksi. Mutta illat sitten kaksin käsin karkkia, siitähän nämä kilot ovatkin peräisin :D Eli on tässä opeteltavaa muuttaa tapojaan ja tottumuksiaan. Kivaa kun on täällä kohtalotovereita, joilta saa tsemppiä! :)
Täällä mökillä on ollut tosi vaikea laihduttaa. Tarvitsisin tsemppausta kotiinpaluun suhteen. En varmasti ole lihonut täällä, mutta en varmaan laihtunutkaan. Koko ajan tulee sosiaalinen paine syömiseen: etkö nyt ottaisi vähän kahvin kanssa, lomallahan tässä ollaan jne. Eihän se ohut pullaviipale lihottamaan pääse, jos muuten on tolkku syömisissä, mutta henkisesti ottaa koville. Oli niin voittajaolo kotona..
No, huomenna matkataan kotiin, sitten taas tiukka linja päälle. Harmittaa vain.
Majlis
no ihan hyvin se on silti sujunut, ja onhan tuota tuputtamista talvellakin töissä sitten edessä. :) Kahvipullaa ja mässypäivää riittää sielläkin.
Majlis
Hyvä Majlis, sullahan menee hyvin! Jätski kuuluu kesään, ja kun muut ruuat on kunnossa, voi jätskiäkin nauttia välillä ihan huoletta!
Joo ihan hyvin on tullut liikuttua. Eilen oli välipäivä, mutta tänään tein tunnin salitreenin. Huomenna menen jumppaan, samoin torstaina.
Neljättä viikkoa mennään ja tää on edelleen ihanan helppoa! :)
Ap
Minäkin tulen mukaan! :) Painoa nyt n.81 kg, ja tavoite olisi pudottaa 10-15kg. Aloitin n. viikko sitten, mutta nyt on ollut jo muutaman päivän repsahdus herkuttelun suhteen :/ Nuo herkut, karkit, leivokset tms on siis mulla ihan älyttömän hankalat jättää. Mutta nyt tsemppi päälle!
-Mamma
Tosi hienosti sulla putoaa, Majlis!
Hyvin menee mullakin, syömiset on kunnossa ja liikkuminen aktiivista ja asenne kohdallaan :) Seuraavan kerran aikomus mennä vaa'alle vasta taas ensi sunnuntaina, mutta eiköhän siellä pudotusta ole jos näin jatkuu :)
Ap