Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"naapurit olivat jo pitkään huolissaan tytön hyvinvoinnista." IL

Vierailija
18.05.2012 |

Vaan tekikö kukaan oikeasti mitään lapsen hyväksi? Jos ei niin osallisena tuomioita myös naapureille! Raukkamaisia aikuisia...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051815585380_uu.shtml

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla aika bilehile itsekin kun on tytön pistänyt asumaan isukin ja naisystävän hoiteisiin.

Eipä ole tytöstä välittänyt kumpikaan. Tainnut olla riesa kummallekin alusta asti.

On se kumma kun ei edes oma mummokaan välittänyt vaikka vieressä asuu.

Ihme sakkia:(

Vierailija
22/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on mahdollista, että lapsen seksuaallisesta hyväksikäytöstä tuomittu saa asua 8-vuotiaan tyttärensä kanssa??

Ja ensitiedothan tapauksesta oli että "normaali perhe ja mies tms"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhempi yritti saada laiminlyötyä lastaan turvaan asumaan omaan kotiinsa. Lastensuojeluilmoituksia oi jo tehty esim. koulusta. Prosessi vei neljä vuotta, koska sossut tukivat jatkuvasti sitä vanhempaa, jonka luona laiminlyönnit tapahtuivat. Lapsi saatiin turvaan vasta, kun hänen tunne-elämänsä oli (lastenpsykiatisen lausunnon mukaan) jo pahasti vaurioitunut, ja siltikin lähivanhempi edelleen kieltäytyi hankkimasta lapselle apua.

Lapsen saaminen pois biologiselta vanhemmalta on erittäin vaikeaa, vaikka asialla olisi toinen biologinen vanhempi. Ja varsinkin juuri silloin, koska vanhempien ajatellaan VAIN riitelevän lapsesta ja mustamaalaavan toisiaan. Tämän varovaisuuden alle jäävät sitten ne todelliset tapaukset, joissa lasta kohdellaan kaltoin kodissaan.

Vierailija
24/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta.

Minun ja sisarusteni lapsuus oli yhtä helvettiä. Fyysistä väkivaltaa, nöyryytystä ja kaikista pahin oli loppujen lopuksi henkinen väkivalta. LS ilmoituksia tehtiin, mutta mitään ei tapahtunut.

Olen itse nyt aikuisena käynyt sossuille puhumassa nuorimmaisista, vanhempieni iltatähdistä, mutta eivät puutu siihenkään. Itkin siellä toimistossa hysteerisenä ja kerroin, että ne lapset täytyy saada pois vanhemmiltani. Sossutädin mukaan homma on kunnossa, käyväthän he "perheterapiassa". Hitto en muista nyt sitä oikeaa sanaa, kävin siellä itsekin. En puhunut siellä mitään, jo siitä että jouduttiin sinne äidin kanssa sain kotona kuritusta ja mustelmia.

Näitä saa tulla varmaan 100 tapausta lisään, ennen kuin täällä herätään.

Vierailija
25/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksuttiko ne sitä lapsiraukkaa siksi, että hän laihtuisi?

Vierailija
26/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta.

Minun ja sisarusteni lapsuus oli yhtä helvettiä. Fyysistä väkivaltaa, nöyryytystä ja kaikista pahin oli loppujen lopuksi henkinen väkivalta. LS ilmoituksia tehtiin, mutta mitään ei tapahtunut.

Olen itse nyt aikuisena käynyt sossuille puhumassa nuorimmaisista, vanhempieni iltatähdistä, mutta eivät puutu siihenkään. Itkin siellä toimistossa hysteerisenä ja kerroin, että ne lapset täytyy saada pois vanhemmiltani. Sossutädin mukaan homma on kunnossa, käyväthän he "perheterapiassa". Hitto en muista nyt sitä oikeaa sanaa, kävin siellä itsekin. En puhunut siellä mitään, jo siitä että jouduttiin sinne äidin kanssa sain kotona kuritusta ja mustelmia.

Olen toki sun puolesta todella pahoillani, ei tuollaista pitäisi kenenkään kokea:( Ikävä tosi asia on vaan se, että niin kauan kuin lisääntyminen on perusoikeus (älkää valehdelko, tekin olette täällä sitä mieltä olleet), tällaista tapahtuu. Kaikista ei vain ole vanhemmiksi, ja osa ihmisistä on empatiakyvyttömiä paskiaisia.

Vierailija
27/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitelleet viranomaisille.

Riipaisevaa ettei kukaan silti kerennyt auttamaan tyttöä.

Kenenkään lapsen ei pitäisi joutua kärsimään noin, vuosikausia.

Vierailija
28/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu sairaalta, ettäkukaan ei tehnyt mitän.

Jos kuulisin joltain lapselta että hänen on pakko juosta, niin soittaisin heti poliisille.

Vierailija
29/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta.

Olen toki sun puolesta todella pahoillani, ei tuollaista pitäisi kenenkään kokea:( Ikävä tosi asia on vaan se, että niin kauan kuin lisääntyminen on perusoikeus (älkää valehdelko, tekin olette täällä sitä mieltä olleet), tällaista tapahtuu. Kaikista ei vain ole vanhemmiksi, ja osa ihmisistä on empatiakyvyttömiä paskiaisia.

Olen aikalailla samaa mieltä! Esimerkiksi juuri minun vanhempani ovat niitä, joiden ei olisi pitänyt tehdä lapsia! Monissa tapauksissa abortti olisi se oikeampi vaihtoehto.

Nytkin seuraan kauhulla vierestä, kun suht alkoholisoitunut naapurin tyttö ja poikaystävänsä odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Heidän kämppänsä on täysin paskan peitossa ja haisee järkyttävälle, olen siis käynyt kylässä siellä. Minkäänlaista elämänhallintaa ei ole jne. Ja on helvetin väärin sanoa, että sitten sitä tulee kun on vauva jne. Ei vauvan kanssa opetella sitä perusarkea, se täytyy olla kunnossa jo ennen! Muuten se lapsi kärsii.

Vierailija
30/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuollaista pakko juoksuttamista näkisin, niin eukko kuulisi kunniansa ja tekisin kaikkeni että lapsi saisi paremmat olot. Aivan järkyttävää, ovatko ihmiset hulluja vai missä se vika on???

Vierailija
31/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsia todella elää ja syntyy tuollaisiin olosuhteisiin. : (((

Luin tuon jutun tästä lapsesta ja mun oli pakko mennä täällä töissä vessaan kun tuli niin kamala olo ja kyyneleet väkisin silmiin. Välillä tuntuu kyllä olevan ihan käsittämätöntä menoa ja en ymmärrä mistä näitä paskoja vanhempia sikiää.

Itsekin olen joskus tuntenut huonoa vanhemmuuttaa kun otan perjantaisin pari lasia viiniä rentoutumiseen lasten ollessa paikalla tai olen jälkijunassa pyykkihuollon ym. kotitöiden kanssa jatkuvasti.... mutta tällaisia juttuja lukiessa tunnen itseni kyllä ihan vuoden äidiksi.

Vierailija
32/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuollaista pakko juoksuttamista näkisin, niin eukko kuulisi kunniansa ja tekisin kaikkeni että lapsi saisi paremmat olot. Aivan järkyttävää, ovatko ihmiset hulluja vai missä se vika on???

Sinun tavallasi ajattelee varmasti moni, joka ei ole vielä tutustunut byrokratian rattaisiin ja siihen, miten helvetin pitkälle ihmistä, seksuaalirikollistakin, ymmärretään.

Vierailija
33/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritimme hakea erityislapselle tukiperhettä ja lääkärin tuella vieläpä. Ei saatu, syynä se ettemme ole lastensuojelun asiakkaita! Ja kuinka moni sitten tahtoo kys. mestan asiakkaaksi??

Apua pitäisi saada matalammalla kynnyksellä, ei hakea itse joka ikisestä paikasta ja sitten saada kuulla ettei resursseja joko ole tai ne on varattu sellaisille tapauksille, joilla on elämänhallinnassa muutenkin häikkää. Toisaalta tämä jälkimmäinen ryhmä pitäisi asettaa suoranaisesti valvontaan- nyt on ollut liian monta perhesurmaa jne. lähiaikoina!

Vierailija
34/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tavallasi ajattelee varmasti moni, joka ei ole vielä tutustunut byrokratian rattaisiin ja siihen, miten helvetin pitkälle ihmistä, seksuaalirikollistakin, ymmärretään.

Ja en nyt tarkoita mitään "iik ne joi kaksi kaljaa, nyt lapset pois" vaan juuri tuollaista retuuttamista vaatteista ym. Olen ennemmin naiivi kuin suljen silmäni :)

Vierailija
35/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tytön juoksu minua ihmetytti. Melkein päivittäin hän juoksi pihaa ympäri, lähes tunninkin kerrallaan, kuolleen tytön naapurustossa asuva henkilö kertoo. Naapuri kävi kerran kysymässä tytöltä, onko hänen pakko juosta. - Tyttö sanoi, että on. Naapuri myös todisti tilannetta, jossa tytön isän naisystävä ilmeisesti pakotti tytön juoksemaan. - Tyttö rupesi itkemään, ettei hän jaksa. Nainen otti tytön paidankauluksesta kiinni ja retuutti tytön sisälle. - Yöllä puoli kolmen aikaan tyttöä raahattiin pitkin pihaa asunnosta toiseen. Tytön mummi asuu siinä viereisessä talossa. Tilanne oli kaoottinen, naapuri kuvailee muutaman vuoden takaisia tapahtumia. Hän sanoo itsekkin joskus soittaneensa aamuyöllä sosiaaliviranomaisille, kun pienen tytön itku kuului naapurustoon. - Täällä ovat ihmiset olleet tosissaan huolissaan siitä pienestä tytöstä. Tytön asuessa isänsä luona olivat kyseisen naapuruston asukkaat tehneet lastensuojeluviranomaisille ilmoituksen tytön kotioloista viime syksynä. 8-vuotiaan työtn kuoleman johdosta vangitulla isällä on tuomio lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Mies tuomittiin Helsingin Käräjäoikeudessa 2005. (lyhentäen sitaatit tämän päivän Iltalehdestä)

Jotain järkyttävää! nyyh...

Vierailija
36/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i 8-vuotiaan työtn kuoleman johdosta vangitulla isällä on tuomio lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Mies tuomittiin Helsingin Käräjäoikeudessa 2005. (lyhentäen sitaatit tämän päivän Iltalehdestä)

[/quote]

Miksei äidillä? Oliko äidillä vielä pahempia ongelmia? Miksei tätä tyttöä huostaanotettu?

Vierailija
37/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa epäilet lapseen kohdituvan henkistä väkivaltaa tai seksuaalista hyväksikäyttöä?!

Itse olen epäillyt jo vuosia, ettei yhden lapseni kaverin perheessä ole kaikki asiat kunnossa, mutta puuttuminen on TODELLA vaikeaa, jos ei ole mitään konkreettisia perusteita tyyliin mustelmia, ruhjeita tai aivotärähdyksiä...

Lapsen pahasti häiriintynyt käytös on kyllä huomattu tarhassa ja koulussa, mutta tilanteeseen ei ole pystytty puuttumaan muuten kuin konsultoimalla koulusykologia, koululääkäriä ja "pakottamalla" lapsi neurologisiin tutkimuksiin.

Lapsi on kuitenkin niin "treenattu/aivopesty" suojelemaan vanhempiaan, ettei hän vahingossakaan kertoisi perheen ongelmista ulkopuolisille.

Lapsen ollessa päiväkodissa, perheessä kävivät myös sossun tädit, mutta mitä, MITÄ he olisivat voineet tehdä?!

Miksei ope, naapurit, äiti kukaan tee mitään..?

Vierailija
38/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset eivät puutu, ulkopuoliset ei uskalla tai sitten heitä ei kiinnosta.

Itse myös elin koko lapsuuteni henkisesti sairaan, ailahtelevaisen ja aggressiivisen "isän" kanssa. Kukaan ei tehnyt mitään vaikka varmasti kaikki näkivät ainakin osittain sen kärsimyksen, nöyryytykset ja väkivallan, jota lapsena koin. Sukulaisetkin käänsivät päänsä pois ja esittivät että kaikki olisi muka kunnossa.

Jos mut olisi huostaanotettu (niin kuin olisi ehdottomasti pitänyt!!), olisi tarina kääntynyt narsistin toimesta minua (5-15 vuotiasta lasta) vastaan. "Se on niin vaikea ja paha lapsi", "Ei sen kanssa tule kukaan toimeen", "Kaikkeni olen yrittänyt" jnejne.

Se mikä oikeasti olisi lapselle pelastus saadaan kääntymään narsistin uhkailuissa ja puheissa lapsen häpeäksi ja nöyryytykseksi. Siksi lapsi itsekin yrittää peitellä kokemaansa pahuutta, yrittää sopeutua, ei kerro kenellekään, yrittää häpeillen salata kaiken.

Vierailija
39/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä oikeasti olisi lapselle pelastus saadaan kääntymään narsistin uhkailuissa ja puheissa lapsen häpeäksi ja nöyryytykseksi. Siksi lapsi itsekin yrittää peitellä kokemaansa pahuutta, yrittää sopeutua, ei kerro kenellekään, yrittää häpeillen salata kaiken.

Nimenomaan: lapsi alkaa itsekin salata ja rakennella kulisseja. Lapsi uskoo varmaan itsekin että hänessä itsessään on ihan pakko olla jotakin pahasti vialla, kun oma vanhempikin lastaan noin vihaa.

Syy voi olla ihan mitä tahansa vain: hän on liian lihava, liian laiska, liian äänekäs, liian ruma, liian hidas, liian sitä ja liian tätä... Vaikka oikeasti lapsessa itsessään ei ole mitään vikaa, ainoastaan tuossa pahassa ja sairaassa vanhemmassa on.

Vierailija
40/89 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin elin 12 vuotta helvetissä, vaikka sukulaiset kyllä tiesivät perheen tilanteen. Sitten tuli vanhemmille ero ja osa lapsista huostaanotettiin ja sitä rataa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi