Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen sairaanhoitajaksi ja VIHAAN tätä! Ei sovellu kyllä meikäläiselle ollenkaan

Vierailija
17.05.2012 |

Enää olisi 1,5v jäljellä ja kyllä meinasin loppuun asti käydä,tai en mä tiedä :(

KAIKKI asiat puhuvat sen puolesta että koulu vaan loppuun ja töihin,ja nimenomaan niitä töitähän riittää!Siksi alunperin hainkin kouluun ja vaihdoin alaa..

MUTTA kun mä ihan oikeasti vihaan tätä työtä,harjoittelut ovat tuskaa koska en vaan ole kertakaikkiaan mikään hoitaja-tyyppi.

Tietysti voi olla että löydän joskus paikkani mutta tällä hetkellä ei tunnu siltä kyllä ollenkaan..Mitä ihmettä mun pitäisi tehdä?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa teet oman alan pätkätöitä ja alat sairaanhoidonopettajaksi.

Siinäkin tosin joudut ihmisten kanssa tekemisiin.

Vierailija
42/56 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sh voi tehdä vaikka mitä!!

Esim. meillä kotihoidossa on ollut jo 2 sairaanhoitajaa pomoina, eli siis osastonhoitajan töissä. Heidän työssään ei ole varsinaista hoitotyötä ollenkaan, vaan sitä pomona olemista.

Sairaanhoitajan tutkinnosta voit jatkaa vaikkapa ylemmän AMK tutkinnon aikuiskoulutuksena parissa vuodessa niin voit hakea vaikka millaisia työpaikkoja esim. kuntien hallinnostakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli haaveeni. Mutta nyt 30 vuotta hoitoalan töitä tehneenä olen todella kyllästynyt siihen, että koko elämä on pelkkää hoitamista. Hoida lapsia ja hoida töissä ja hoida omia vanhempiasi.

Muista hoidollinen asenne ja mieti kaikki aina hoidollisen tavoitteen mukaan jne....

Olen kurkkuani myöten kypsä siihen, että jokainen sana pitää miettiä hoidollisesti ja silti saat paskapalkan ja omaiset haukkuu ja lehtien lukijapalstat on hoitajien haukkumisia täynnä.

Ei ole paskempaa alaa. Lopeta koulu kesken. Palat vain loppuun hoitoalalla itse ja siitä ei kukaan kiitä. Tässä työssä ei koskaan saa kiitosta palkaksi vaan pelkää haukkumista aina.

Vierailija
44/56 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pakko sairaalassa tyotä tehdä

Punaisen ristin verenluovutus palvelu pisteen tyollistävät sairaanhoitajia

toinen vaihtoehto on sairaalavakuutus firmat. Heillä on toimisto tyotä sairaanhoitajille

Vierailija
45/56 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiöt hakevat usein korvaushakemuksia käsittelemään sairaanhoitajia, samoin Kela jos toimistotyö kiinnostaa? Niin tai usein ja usein...

Vierailija
46/56 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mua taida kukaan ottaa kun työkokemusta on niin vähän ja opinnoistakin on aikaa.

Ei siellä työpaikoilla paljon työtodistuksia tutkailla, riittää kun on tutkinto plakkarissa. Erikoisaloilla toki varmaan paneudutaan työntekijän pätevyyteen paremmin. Mutta jos menet ensin töihin vaikka kotisairaanhoitoon, jossa helpommat hommat ja sitten siitä ehkä vaativimpiin juttuihin, kun työkokemusta karttuu?

Vierailija
47/56 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin sh-opintojeni aikana että en ole ollenkaan ihmisten kanssa työskentelyyn sopiva ihminen vaan kaipaan omassa rauhassa näpertelyä. Toisen vuoden jälkeen hain yliopistoon tietojenkäsittelytieteeseen pääsin, opiskelin kolmessa vuodessa maisteriksi ja olen ollut erittäin tyytyväinen! Nyt saan epäsosiaalisena rauhassa näpertää päivät pitkät, lisäplussina päivätyö, hyvä palkka ja loistavat etätyömahdollisuudet.

Vierailija
48/56 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyo on kuulemma ihan mukavaa

Vierailija
49/56 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista työtä haluaisit oikeasti tehdä, jos siihen tarjoutuisi tilaisuus?

Vierailija
50/56 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sairaala-apteekkiin. Olet tekemisissä enemmänkin asioiden kuin ihmisten kanssa.

Vierailija
51/56 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt niin on, että jos harjoittelut ovat tuskaa, et tule työstä ollenkaan nauttimaan. Mietit sitä, onko kaksi vuotta turhaan hukkaan heitettyä, no entäs ne edessä olevat 1,5 vuotta? Aivan turhaa hankkia ammattia jossa ei viihdy.

Ja niille jotka vihjailevat esim osastonhoitajan tehtäviin kouluttautumista... Nehän ovatkin hienoja pomoja jotka eivät rivihoitajan töitä ole tehneet! Sellaiset pomot, jotka ovat kentällä olleet viimeksi 10v. sitten, ovat tietämättömiä suuruudenhulluja, työn laatu 0. Sama koskee sh-opettajaksi kouluttautuneita. IHania ne opettjat, jotka opettavat siksi etteivät joko pärjää tai halua kenttätöitä tehdä.

Vierailija
52/56 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alaa enää kannata ruveta opiskelmaan, hullummaksi vaan menee kaikki tulevan SOTE uudistuksen myötä. Surkee palkka ja paskaa tulee niskaan niin ylhäältä, kuin alhaaltakin.

Vierailija
53/56 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:43"]

Ei alaa enää kannata ruveta opiskelmaan, hullummaksi vaan menee kaikki tulevan SOTE uudistuksen myötä. Surkee palkka ja paskaa tulee niskaan niin ylhäältä, kuin alhaaltakin.

[/quote]Yksi syy miksi voisi kannattaa on, että ainakin olisi pätevä omaishoitajana.

Vierailija
54/56 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2012 klo 19:21"]Enää olisi 1,5v jäljellä ja kyllä meinasin loppuun asti käydä,tai en mä tiedä :(

KAIKKI asiat puhuvat sen puolesta että koulu vaan loppuun ja töihin,ja nimenomaan niitä töitähän riittää!Siksi alunperin hainkin kouluun ja vaihdoin alaa..

MUTTA kun mä ihan oikeasti vihaan tätä työtä,harjoittelut ovat tuskaa koska en vaan ole kertakaikkiaan mikään hoitaja-tyyppi.

Tietysti voi olla että löydän joskus paikkani mutta tällä hetkellä ei tunnu siltä kyllä ollenkaan..Mitä ihmettä mun pitäisi tehdä?

[/quote]

Mulla yksi tuttu joka luki sairaanhoitajaksi koska ajatteli sen olevan väylä lääkäriksi. Eipä päässyt ikinä lääkikseen. Luki sitten itsensä kuulotutkijaksi niin ei tarvi koskea asiakkaisiin.

Vierailija
55/56 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2012 klo 19:35"]

Hoitajasta on sitten hyvä jatkaa vaikka miksi jos haluat.
--30 v sairaanhoitajan työtä tehnyt, enkä voi suositella. Työ mukavaa, mutta palkkaus surkeaa.

[/quote]

Palkkaus surkeaa? Hmm.

Vierailija
56/56 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ups, piti tietenkin kirjoittamani, että tää hyvä palkkaus kompensoi sitä, kun juoksee tukka putkella 8 h päivässä...