En jaksa enää nykyajan työelämää
Kaikkea ohjaa vain raha. Yritys teki viime vuonna monta kymmentä miljoonaa voittoa, mutta se ei ollut tarpeeksi. Joten nyt puristetaan työntekijöistä kaikki irti että saataisiin vielä enemmän voittoa.
Työtunneista pitää saada asiakaslaskutettaviksi vähintään 85% tai joutuu punaiselle listalle. Vihreälle pääsee jos saa yli 100% tunneista laskutettua asiakkailta. Eli myös kahvitauot, sähköpostin lukeminen, raportoinnit, siirtymisajat yms. pitää saada kohdistettua tietyille asiakkaille. Kas kun ei vessakäynnitkin. Kollegoja ei kannattaisi auttaa kun sitten ei saa omia laskutustuntejaan täyteen.
Töitä ei vain ole niin paljoa. Joka päivä tuskailen minne saa kirjattua aikani. Ahdistaa joka aamu lähteä töihin. Ei tämä tälläistä ollut vielä viisi vuotta sitten.
Kommentit (7)
Totuus on että asiakkaat eivät juuri nyt osta kuin välttämättömän, investoinnit ovat monilla jäissä. Ei tämä ole eka kerta työhistoriani aikana, niin se oli edellisessäkin lamassa. Mutta tämä on eka kerta kun työntekijöistä tehdään värillisiä listoja.
ap
Tuo on tosi stressaavaa orjamaista kerjuullaoloa pidemmän päälle. Paljonko saat ap palkkaa?
Palkkaa saan reilut 4000 euroa kuussa. Mietin työpaikan vaihtoa, mutta ei tekisi mieli juuri nyt vaihtaa kun olen juuri saanut lomat kerättyä, ja tarvitsen kaiken mahdollisen loman että saan lasten loma-ajat kunnialla hoidettua.
Ja paraneeko vaihtamalla, eli onko kaikkialla samanlaista?
niin hinnat nousee ja asiakas ei osta.
Ostan työssäni IT-palveluja ja olen huomannut tuon että joka minuutti on nyt kirjattu ylös ja laskulla. Myös sähköpostit laskutetaan mitkä ennen olivat ilmaisia jos koskivat jotain vanhaa jo laskutettua asiaa.
Yritä päästä töihin johonkin asiakas yritykseen.Siellä maksetaan hyvin ja työ ei ole tappotahtista.
Meillä mainostoimistossa oli samanlaista. Laskutustavoite oli valtaosalla 7/8 h, mitä tosta nyt prosentteina tulee.
Työnantajan kanta vessataukoihin oli selvä: asiakkaalta laskutetaan. Koska kukapa siellä paskalla muuta miettisi kuin asiakkaan asioita. Tein kyllä selväksi, että minä - kun käyn paskalla, käyn paskalla. Enkä mieti mitään.
Siirryin yrittäjäksi, ja paineet katosivat. Muutaman tunnin laskutettavalla työllä nettoaa paremmin kuin aikaisemmin palkkatyöläisenä. Minuutteja en laske, riittää kun olen kutakuinkin kärryillä laskutettavan työn määrästä. Asiakkaat tyytyväisiä, niin minäkin.
- varmasti saat lisätöitä itsellesi. Unelmoin tuollaisesta tilanteesta, että joutuisi miettimään mitä tekee työpäivän aikana.