mies ja anoppi täysiä kaistapäitä!
tässä muutamia:
puolitoistavuotiaamme vierasti erästä ihmistä tosi paljon. isänsä otti syliin kun rupesi itkemään mutta ei oikein saanut rauhoittumaan. lapsi katsoi minua anovasti että ottaisin syliin. kun koitin sanoa että voin ottaa niin mies ei suostunut antamaan itkevää lasta vaan sanoi että hän kyllä pystyy hoitamaan tilanteen. sydäntä särki kun lapsi katsoi minuun että miksi en ota syliin!
kerran junassa takaamme ei mahtunut lastenvaunut tulemaan mutta mies ei suostunut siirtämään meidän vaunuja pois tieltä. henkilökunta tuli sanomaan ja mies rupesi vänkäämään että kun on lippunsa maksanut niin ei väisty. joku asiakas sitten sanoi että voitko nyt väistää niin juna pääsee jatkamaan matkaa. no, väistyi sitten mutta siinä vaiheessa rattaissa istunut lapsemme rupesi itkemään niin anoppi rupesi lohduttamaan että jooo ei tarvi itkeä tyhmää setää!!!
mies vannoo aina että selviää lapsen nukutuksesta. minulla menee siihen 10min mutta miehellä itkun ja tappelun kanssa tuntu pari. joskus mies nukahtaa itse ja lapsi kapuaa omin toimin sängystä (vaarallista kun on vielä niin nuori).
kerran vauva itki sylissäni enkä saanut sitä rauhoittumaan. anoppi koitti sitten tehoilla ja otti 3kk vanhan vauvan syliin. mutta ei kertonut että oli valvonut pari yötä. se yhdistettynä ruuan kanssa juotuun viiniin tekikin sitten sen että kaatui vauvan kanssa!tai siis ehdin ennen kuin iskeytyivät lattiaan napata anoppia käsivarresta ja laittaa käden vauvan alle ettei putoa. onni ja sattuma että olin juuri sillä sekunnilla vieressä!
oon siis niiiin väsynyt tähän touhuun! ja nämä esimerkit ovat noin prosentti siitä mitä kaikkea muuta on tapahtunut! mutta jos lähden tästä suhteesta niin sittenhän noi hullut pääsee itsekseen toteuttamaan näitä päättömyyksiään kun en ole vahtimassa silloin kun lapset ovat isällään...voi hitto!
Kommentit (28)
joista ekassa miehesi teki juuri oikein, isä osaa ja pystyy, jos äiti antaa yrittää ja opetella.
Kakkosstoori on pöyrisyttävää moukkamaisuutta.
Kolmas, taas olen miehesi puolella, hän sentään haluaa ja yrittää.
Neljäs stoori on kamala, sun anoppi on surkea, totaalisesti, myös tarinassa kaksi.
Tarvitset apua itsellesi ja lapsillesi. Ruotsalaisviranomaisilta sitä onneksi saa.
Miksi aloitit kertomalla ihan normaaleja pikku juttuja, ja sitten vasta myöhemmin kerrot sinuun kohdistuvasta väkivallasta ja uhkailusta? En ymmärrä.
Mutta voisi siltä opetella pitämään normaalisti puolensa. Kukaan ei ole kynnysmatto täysin ilman omaa syytään.
Uskon, että tilanteesi on hurja ja surkea. Älä jää huonoon suhteeseen ja varsinkaan jos olet ulkomailla. Tietysti on mietittävänä sitten kaikki lastenhuoltajuudet ja muut, mutta apua ja tukea löytyy. Googlaile vähän netissä ja jos sulla on vielä Suomessa ystäviä, niin ehkä hekin voisivat löytää kontakteja. Jos sulla on vanhemmat Suomessa tai sisaruksia, niin nyt on aika sitten kertoa mitä oikeasti tapahtuu.
Kova paikka, mutta ei sun kannata ainutkertaista elämääsi näin käyttää.
Oho, olette niinkin kaukana kuin Ruotsissa...
Ja olisit ihan yksin siellä, vastassa mies ja anoppi!
Koska on niin hirvittävän kaukana että oma perheesi ei voisi mitenkään tulla tueksesi sinne...