Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mennä neuvolaan omatoimisesti tekemään pissakokeen?

Vierailija
17.05.2012 |

Siis pissaamaan purkkiin ja kastamaan sen tikun sinne? Mulla on ollut ennenaikaisia supistuksia (rv 21) ja vatsakipuja, soittelin päivystykseenkin eilen vai edellispäivänä ja sieltä ei kyllä ohjeistettu yhtään mitenkään. Ilmeisesti kuitenkin virtsatietulehdus voi aiheuttaa näitä, ja haluaisin tsekata asian.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tänäänhän ne ovat kiinni, eli päivystykseen varmaan kannattaa soittaa?

Vierailija
2/8 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui täysin, että on pyhä... Päivystykseen en viitsi soitella, koska huomenna olen joka tapauksessa menossa ultraan. No, taidan odotella sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui täysin, että on pyhä... Päivystykseen en viitsi soitella, koska huomenna olen joka tapauksessa menossa ultraan. No, taidan odotella sinne.

Vierailija
4/8 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin olen suunnitellut käyväni jos siltä tuntuu, täällä vantaalla kun äitiysneuvola ei ota akuuttiaikoja, tk-lääkäri neuvoo menemään työterveyshuoltoon ja työterveyshuolto käskee neuvolaan.

eli jos mulla jotain oireita tulee niin teen juuri noin, meen neuvolaan pissimään tikkuun ja sitten jos testi hälyttää niin pyydään terkkaria neuvomaan mitä tehdään.

Vierailija
5/8 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yrittänyt mutta vaativat lääkärin lähetteen

Meillä ainakin on neuvolassa siellä vessassa mukeja ja tikkuja eli pissimään vaan. Tuskin kukaan vahtii, mitä siellä vessassa tehdään ja jos tikku viittaa tulehdukseen, tuskin sua lääkäriin passitetaan.

Vierailija
6/8 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöt varmaan vaihtelee neuvoloittain. Itse käyn Helsingissä Viiskulman neuvolassa, ja siellä on tila, jossa voi mitata verenpaineen ja tikuttaa virtsan milloin haluaa. En tosin tiedä, miten paljon pelkkä tikkutesti kertoo tulehduksesta. Pitäis varmaan mennä kunnon labraan.

Vierailija
7/8 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä näkyy vaan proteiini, sokeri ja pH. Soita aamulla neuvolaan tai terkkariin että laittavat sulle vti-labralähetteen ja vie aamupissa labraan.

Vierailija
8/8 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pelkän proteiinin ja sokerin paljastavasta stixistä.

Ultran yhteydessä ei sinun virtsatieinfektiotasi hoideta (ellei ultra ole neuvolassa?). Jos olet menossa äitiyspoliklinikalle ultraan, niin tekisin itse niin että soittaisin terveysasemalle aamulla ja pyytäisin lähetteen virtsanäytteeseen ja kävisin antamassa näytteen jo aamulla (vaatii kyllä voimia pidätellä pissaa nelisen tuntia raskaana ollessa ellei saa jättää heti aamupissasta sitä näytettä - yrittäisin varmaan pissata puhtaaseen astiaan kotona).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä