Satutko muistamaan minut ja pitkän vuodatukseni miesystävästäni, josta sitten erosin?
Sain tietää, että mies on naimisissa. En olisi uskonut, että ero niin kevyestä suhteesta ottaa näin koville. Olen tapaillut muita miehiä, mutta en seurustele.
Kysynkin muilta suhteesta eronneilta, miten kauan teillä kesti jättää taakse suhde ja mies ja tottua siihen, että säännölliset yhdessäolot ja etenkin säännöllinen seksi loppuvat? Ehdimme olla yhdessä vain kolmisen kuukautta, mutta siihen ehti jo tottua.
Kommentit (621)
juuri asken ihmettelinkin, mita taalla teen. en enaa muistanutkaan kaikkia kirjoituksiani, kiitti, kun kerroit.
Sinä olisit voinut sanoa senkin, että jos miesystäväsi ei eri tekosyillä päästä sinua kotiinsa tai vastaa puhelimeensa viikonloppuisin, koska on sukulaisten luona, niin turha tulla nettiin kyselemään, mikä mahtaa olla syynä. Minä en ylipäätään tiedä tästä vaimosta mitään. Mistä sinä tunnet hänet? Todella törkeää ja ätysin epäloogista on kirjoittaa, että pettäminen olisi vaimon vika ja samaan hengenvetoon jeesustella, miten ap on uhri. Sitten vielä yrität säälittävästi vittuilla minulle, kun pidän kirjoitusta mauttomana. "Taisi osua arkaan paikkaan." Vitun hullu.
Mitä mies pyysi anteeksi? Kollektiivisesti kaikkea tekemäänsä pahaa? Vai erittelikö ollenkaan? Valehteluaan? Petostaan? Törkeää ja sinua halventavaa käytöstä silloin eräänä perjantaina?
Hyvä että olet tavannut terapeutin, asioita on hyvä käsitellä ammattilaisen läsnäollessa. Perisuomalaiset häpeä ja katumus ovat tunteina äärimmäisen invalidisoivia. Tsemppiä elämääsi!
Sinä olisit voinut sanoa senkin, että jos miesystäväsi ei eri tekosyillä päästä sinua kotiinsa tai vastaa puhelimeensa viikonloppuisin, koska on sukulaisten luona, niin turha tulla nettiin kyselemään, mikä mahtaa olla syynä. Minä en ylipäätään tiedä tästä vaimosta mitään. Mistä sinä tunnet hänet? Todella törkeää ja ätysin epäloogista on kirjoittaa, että pettäminen olisi vaimon vika ja samaan hengenvetoon jeesustella, miten ap on uhri. Sitten vielä yrität säälittävästi vittuilla minulle, kun pidän kirjoitusta mauttomana. "Taisi osua arkaan paikkaan." Vitun hullu.
Sun kaltaisille ihmisille on valvottuja paikkoja, joissa voit käydä elämän traumaasi yksityiskohtaisesti läpi ammattilaisten seurassa.
Ilmeisesti eläydyt petetyn VAIMON (huom! huom!) rooliin turhan voimakkaasti, ehkäpä omien kokemustesi vuoksi? Asenteesi "toisia naisia" kohtaan, empatiakyvyttömyytesi ja yksipuolinen naiiviutesi on jotakin uskomatonta.
Pettäminen ei ole vaimon vika. Vaimo on samalla tavalla uhri kuin on tietämättään toiseksi naiseksi joutunut AP:kin. Kumpaa sitten on petetty enemmän? Se kai on makuasia. Minusta molempia yhtä paljon. Tiedämme vain, että ferrariinkin verrattu AP sai miehen petoksen selville muutamassa kuukaudessa ja lopetti suhteen, volvo-vaimoa puolestaan on viety kuin pässiä narussa jo ilmeisesti vuosikausia.
Eikä vaimo-raasu vain aktiivisesti osaa ottaa selville, missä mies oikeasti on ollessaan kaikki illat omissa riennoissaan. Mukaan kun mahtuu sellaisiakin helmiä, kuten työmatkalla hotellissa AP:n ja mahdollisesti joskus myös muiden salahoitojensa kanssa.
Sun kaltaisille ihmisille on valvottuja paikkoja, joissa voit käydä elämän traumaasi yksityiskohtaisesti läpi ammattilaisten seurassa. Ilmeisesti eläydyt petetyn VAIMON (huom! huom!) rooliin turhan voimakkaasti, ehkäpä omien kokemustesi vuoksi? Asenteesi "toisia naisia" kohtaan, empatiakyvyttömyytesi ja yksipuolinen naiiviutesi on jotakin uskomatonta. Pettäminen ei ole vaimon vika. Vaimo on samalla tavalla uhri kuin on tietämättään toiseksi naiseksi joutunut AP:kin. Kumpaa sitten on petetty enemmän? Se kai on makuasia. Minusta molempia yhtä paljon. Tiedämme vain, että ferrariinkin verrattu AP sai miehen petoksen selville muutamassa kuukaudessa ja lopetti suhteen, volvo-vaimoa puolestaan on viety kuin pässiä narussa jo ilmeisesti vuosikausia. Eikä vaimo-raasu vain aktiivisesti osaa ottaa selville, missä mies oikeasti on ollessaan kaikki illat omissa riennoissaan. Mukaan kun mahtuu sellaisiakin helmiä, kuten työmatkalla hotellissa AP:n ja mahdollisesti joskus myös muiden salahoitojensa kanssa.
eikä vastoinkäymisiä. Mä olen päässyt, minne olen halunnut ja saanut, kenet olen halunnut. Olen ollut hirveän onnekas. Ihmiset elämässäni ovat olleet kilttejä ja hyviä ihmisiä. Entiset poikaystäväni ovat edelleen kavereitani, jopa hän, jonka jätin tämän miehen takia. En osannut ajatella, että joku, joka liittyy minuun, haluaisi elää niin tai eläisi kysymättä minulta.
En ole myöskään kuullut kenenkään puhuvan ihmisistä, kuten tämä mies. Esimerkiksi viimeksi, kun käskin hänen mennä panemaan omaa vaimoaan, hän käski minun lopettaa vittuilemisen ja sanoi, että hänellä on ihan hyvä Volvo tallissa, mutta kyllä miehen pitää päästä ajamaan Ferrarillakin. Ja sanoi paljon muuta sen lisäksi. Ja teki.
Mä tiedän, että ihmiset voivat olla häikäilemättömiä, mutta mun kohdalle ei ollut sellaista vielä osunut. Valtaosa ihmisistä osaa kuitenkin olla korrekteja. Kolme kuukautta minä kuvittelin, että olin tehnyt hyvän valinnan, että langat olivat käsissäni. Kolme kuukautta hän oli ihan paras vaihtoehto elämäntilanteeseeni.
ap
saan susta vähän tällaisen kuvan, voi aivan hyvin mennä ihan metsäänkin: oot ajatellut, että sinä hallitset omaa elämääsi täydellisesti, pidät aina kaikki langat käsissäsi, kukaan ei ole tavallaan fiksumpi kuin sinä, osaat lukea ihmisiä, tiedät "kaikesta kaiken". Et ole luullut olevasi parempi kuin muut ihmiset tai mitään, olet vain kokenut pitäväsi kaiken kontrollissa. Ja nyt toi mies toi mukanaan ikävän tunteen siitä, että onkin asioita, joita et itsessäsi ja elämässä pysty hallitsemaan etkä ymmärtämään. Eikö toi mies ollutkaan sellainen, kuin luulit? Eikö maailma olekaan sellainen kuin olet luullut? Mitä muuta sellaista onkaan, jota et voi hallita?
Sitä suuremmalla syyllä pysyttele jatkossa kaukana näistä 10 v. sua vanhemmista tasokkaista herrasmiehistä.
No, se tapahtui, mitä kirjoitinkin, mutta jätin välistä vähän kertomatta. ap
MItä hän teki sinulle perjantaina?
sun ois pitänyt tulla tänne vauvapalstalle jo vuosia sitten niin olisit saanut selville, mitä vittupäitä ihmiset osaa olla :D
Kun nyt olet ollut niin onnekas, että olet saanut elää hyvää ja suojattua elämää, niin kannattaa ehkä kuunnella näiden vähemmän onnekkaiden neuvoja, jotka on tavanneet tuon miehen kaltaisia tyyppejä vaikka kuinka paljon ja tietää millaisia ne on..ja käy siellä terapeutilla, huomaat varmasti, että se onkin hyvä juttu. Toki joskus ei kemiat terapeutin kanssa vain kohtaa ja silloin on hyvä vaihtaa terapeuttia. Kuitenkin terapia olisi hyväksi ihan kaikille ihmisille, vaikka ei olisikaan mitään hirvittäviä ongelmia, on oikeastaan luksusta elää länsimaissa ja päästä kehittämään itseään tuollaiseen terapiaan, eipä siihen kovin monilla maailmassa ole mahdollisuutta..
Tuo miehen kommentti volvoista ja ferrareista edustaa varmaan aika paljon pettävien miesten ajatusmaailmaa, kotona on hyvä ja turvallinen vaimo, jonka kanssa on hyvä elää sitä arkea, mutta himo ajaa etsimään vaihtelua sitten niistä "ferrareista".
On myös olemassa ihmisiä, jotka näkevät aina kaikissa hyvää ja ymmärtävät viimeiseen asti. AP:n tapauksessa mies on mitä ilmeisimmin näyttänyt lopulta toisenkin puolen itsestään ja tehnyt jotain pahaa tai ainakin yrittänyt ja siksi AP on jäänyt jumiin. Ei ole ehkä vielä tajunnut, mitä tapahtui. Tässäkin ketjussa on kerrottu, miten toipuminen on kestänyt moninkertaisesti suhteeseen verrattuna. On vaikea olla realistinen, jos on kokenut jotain traumaattista. Siinä mielessä siis ymmärrän.
Mutta kun se mies osoittautui idiootiksi, niin en minä kouhkannut viikkokausia tai kuukausia, että mitäköhän sekin siinä ja siinä kohden tarkoitti, miksi toimi niin ja näin ja miksi teki minulle sen tai tämän. Kun mies osoitti naurettavuutensa, niin minä hymähdin, että tosiaanko tuo tapaus olikin tuollainen typerys. Mies pyöritti useampaa naista samaan aikaan. Idiootti siis oli. En jäänyt perään kaipaamaan, yhtään kertaa en soitellut perään tai järjestänyt itseäni puheisiin hänen kanssaan. Ja kuitenkin olin iloinen niistä seksikokemuksista, jotka hänen kanssaan sain. Vieläkin niitä voin ilolla muistella (hymyilen), mutta ei se minua tolaltani saanut, ei maailmaani järkyttänyt eikä muuttanut hyvää elämääni huonoksi. Alle kolmekymppinen olin silloin minäkin ja omasta mielestäni aika kokematon miesten suhteen. Silti se oli vain elämää. Joten en osaa oikein ymmärtää, että mikä tuosta tekee niin vaikean tapauksen, ettei siitä pääse yli.
reaktiota varmaan moni tämän ketjun kirjoittajista odottaisi itseltään ja ap:ltakin vastaavassa tilanteessa. (Ap tuntuu takertuneen johonkin outoon ajatuskuvioon, josta ei taida itsekään olla perillä.)
En ole myöskään kuullut kenenkään puhuvan ihmisistä, kuten tämä mies. Esimerkiksi viimeksi, kun käskin hänen mennä panemaan omaa vaimoaan, hän käski minun lopettaa vittuilemisen ja sanoi, että hänellä on ihan hyvä Volvo tallissa, mutta kyllä miehen pitää päästä ajamaan Ferrarillakin. Ja sanoi paljon muuta sen lisäksi. Ja teki.
Ominaisuuksien listaan voi kirjoittaa: 'esineellistää'
T: se joka ehdotti hyvien ja huonojen puolten listan laatimista.
Ominaisuuksien listaan voi kirjoittaa: 'esineellistää' T: se joka ehdotti hyvien ja huonojen puolten listan laatimista.
ap sun edelliset poikaystävät on olleet sellaisia kilttejä suomenruotsalaisia purjehdusta harrastavia hankenilaisia, ja sitten tää tyyppi oli jotain ihan erilaista, älykäs, hurmaava JA jännittävä. Kumminkin meistä muista, ankeassa suomalaisessa kalsarikännejä harrastavien opistoinsinöörien maailmassa elävistä, toi mies on lähinnä ällö pelimies. Uskon kuitenkin, että ei tarvitse valita joko tai, vaan on miehiä, joissa on omat huonot puolensa, mutta että ne on sekä kilttejä että tarpeeksi jännittäviä. Olen mä ainakin tavannut miehiä, jotka on kunnollisia, mutta joissa on myös särmää, jota ei ole hankittu pettämällä ja valehtelemalla. Sun pitää ehkä vaan vähän alkaa katsella maailmaa vähemmän vaaleanpunaisin lasein, ei kyynistyä missään nimessä, mutta olla vähän varovaisempi ihmisten kanssa.
On myös olemassa ihmisiä, jotka näkevät aina kaikissa hyvää ja ymmärtävät viimeiseen asti. AP:n tapauksessa mies on mitä ilmeisimmin näyttänyt lopulta toisenkin puolen itsestään ja tehnyt jotain pahaa tai ainakin yrittänyt ja siksi AP on jäänyt jumiin. Ei ole ehkä vielä tajunnut, mitä tapahtui. Tässäkin ketjussa on kerrottu, miten toipuminen on kestänyt moninkertaisesti suhteeseen verrattuna. On vaikea olla realistinen, jos on kokenut jotain traumaattista. Siinä mielessä siis ymmärrän.
Ap tosiaan kuvasi elämäänsä, että siitä on puuttunut lähes kaikki vastoinkäymiset, hän on tavallaan elänyt pumpulissa. Siksi monen on ehkä vaikea eläytyä tuohon tietynlaiseen naiviuteen, uskoon että kaikki asiat ovat hallittavissa, että kaikki sujuu omien unelmien mukaan. (Useat on jo nuorempina "keitetty karvaissa liemissä").
Tämä kirjoitus avasi minun silmäni näkemään, minkälaisesta traumasta tässä luultavasti on kysymys.
Jaksamista ap:lle!
Ap tosiaan kuvasi elämäänsä, että siitä on puuttunut lähes kaikki vastoinkäymiset, hän on tavallaan elänyt pumpulissa. Siksi monen on ehkä vaikea eläytyä tuohon tietynlaiseen naiviuteen, uskoon että kaikki asiat ovat hallittavissa, että kaikki sujuu omien unelmien mukaan. (Useat on jo nuorempina "keitetty karvaissa liemissä"). Tämä kirjoitus avasi minun silmäni näkemään, minkälaisesta traumasta tässä luultavasti on kysymys. Jaksamista ap:lle!
Ensinnäkin karvas kokemus on huomata, että unelmamies onkin loppujen lopuksi vaikkakin ihana, myös kusipää ja petollinen huijari. Toiseksi, silloin perjantaina mies teki jotain, mitä ap ei kehtaa kertoa, koska se on hänestä nöyryyttävää (vaikka sen ei pitäisi olla) tai liian kipeä asia.
Osaat kirjoittaa tosi hauskasti. Mun ei ole tarvinnut olla kauhean fiksu ja terävävaistoinen eikä suojautua ihmisiltä. Mun ei ole siis tarvinnut jättää sikaa, koska ansaitsen parempaa. Eivätkä mun vaistoni sitten pelanneet tämän miehen kanssa. Hän oli huipputyyppi, ihana, helppo, kypsä, määrätietoinen, älykäs ja seksikäs jne. jne. Mä en tajunnut, että hän on naimisissa enkä mä edes tajunnut sitä, että mun olisi kannattanut käskeä hänenkin lähteä niiden kavereidensa perään, niin olisi vähemmän nyt mietittävää. Voisinhan mä yrittää olla miettimättäkin, mutta mä haluan tämän ulos ihostani. Kalsarikännejä harrastava opistoinsinööri ei kyllä edelleenkään kuulosta houkuttavalta.
ap
ap sun edelliset poikaystävät on olleet sellaisia kilttejä suomenruotsalaisia purjehdusta harrastavia hankenilaisia, ja sitten tää tyyppi oli jotain ihan erilaista, älykäs, hurmaava JA jännittävä. Kumminkin meistä muista, ankeassa suomalaisessa kalsarikännejä harrastavien opistoinsinöörien maailmassa elävistä, toi mies on lähinnä ällö pelimies. Uskon kuitenkin, että ei tarvitse valita joko tai, vaan on miehiä, joissa on omat huonot puolensa, mutta että ne on sekä kilttejä että tarpeeksi jännittäviä. Olen mä ainakin tavannut miehiä, jotka on kunnollisia, mutta joissa on myös särmää, jota ei ole hankittu pettämällä ja valehtelemalla. Sun pitää ehkä vaan vähän alkaa katsella maailmaa vähemmän vaaleanpunaisin lasein, ei kyynistyä missään nimessä, mutta olla vähän varovaisempi ihmisten kanssa.
Osaat kirjoittaa tosi hauskasti. Mun ei ole tarvinnut olla kauhean fiksu ja terävävaistoinen eikä suojautua ihmisiltä. Mun ei ole siis tarvinnut jättää sikaa, koska ansaitsen parempaa. Eivätkä mun vaistoni sitten pelanneet tämän miehen kanssa. Hän oli huipputyyppi, ihana, helppo, kypsä, määrätietoinen, älykäs ja seksikäs jne. jne. Mä en tajunnut, että hän on naimisissa enkä mä edes tajunnut sitä, että mun olisi kannattanut käskeä hänenkin lähteä niiden kavereidensa perään, niin olisi vähemmän nyt mietittävää. Voisinhan mä yrittää olla miettimättäkin, mutta mä haluan tämän ulos ihostani. Kalsarikännejä harrastava opistoinsinööri ei kyllä edelleenkään kuulosta houkuttavalta.
ap
Halusin tulla vielä sanomaan, että kun tarkemmin ajattelet, niin olet paljon fiksumpi kuin miltä sinusta ehkä nyt tuntuu.
Vaikka pidit tuota miestä kaikkena, mitä yllä kirjoitit (älykäs, ihana jne), niin jotenkin vaan eksyit kuitenkin tänne av-palstalle kyynisten ämmien joukkoon ja esitit kysymyksen, miksi et ole päässyt ikinä miesystäväsi kotiin. Sinun taustallasi (hyvä, suojattu, vastoinkäymätön elämä) ja tuon miehen kaksoiselämätaidoilla on ihmeellistä, että alitajuntasi kuitenkin alkoi epäillä jonkin olevan pielessä, vaikket ikään kuin tietoisesti halunnut aluksi uskoa, mitä täällä sinulle sanottiin.
Lisäksi olet hakeutunut terapiaan, vaikka jälleen tietoinen minäsi ei oikein siitä tykkääkään. Joku sut sai sinnekin menemään, ja se osa on selvästi hyvä huomaamaan asioita ja tietää, mitä pitää tehdä. Jos ei tietäisi, niin eläisit edelleen mielikuvitusmaailmassa ihanan uuden poikaystäväsi kanssa.
Eihän se sun vika ole, että olet vaan sattunut syntymään kivojen ihmisten ympäröimänä, ja että maailmassa on paskojakin ihmisiä.
Joo, ei ne vaihtoehdot tosiaan rajoitu kusipäihin tai opistoinsinööreihin, tämän kokemuksen jälkeen olet varmasti paljon vahvempi ihminen, ja kun toivottavasti jatkat sitä terapiaa niin saat tavallaan käyttöösi senkin osan, joka et ole ehkä tähän asti tarvinnut, koska elämäsi on ulkoisesti ollut niin hyvää.
palstalla provoilla näinkin kauan. Nämä on muuten sinun kirjoittamiasi.