Satutko muistamaan minut ja pitkän vuodatukseni miesystävästäni, josta sitten erosin?
Sain tietää, että mies on naimisissa. En olisi uskonut, että ero niin kevyestä suhteesta ottaa näin koville. Olen tapaillut muita miehiä, mutta en seurustele.
Kysynkin muilta suhteesta eronneilta, miten kauan teillä kesti jättää taakse suhde ja mies ja tottua siihen, että säännölliset yhdessäolot ja etenkin säännöllinen seksi loppuvat? Ehdimme olla yhdessä vain kolmisen kuukautta, mutta siihen ehti jo tottua.
Kommentit (621)
merkityksetöntä ihmistä kuukausia? Etkö kyllästyisi, jättäisi ja vaihtaisi uuteen paljon nopeammin? En mä kuvittele merkinneeni mitään vuosisadan rakkautta.
ap
Prinsessan pitäisi nyt vain niellä ylpeytensä ja lopettaa satujen keksiminen siitä kuinka seurusteli miehen kanssa ja merkitsi tälle jotakin. Alkaa olla jo aika väsynyttä settiä.
Sulle ei naureta siksi, että et heti tajunnut, mistä on kyse, vaikka merkit olivatkin selvät jopa av-mammoille. Sulle nauretaan, koska yhä edelleenkin puolustelet miehen käytöstä ja rinnastat tätä sivusuhdetta oikeaan parisuhteeseen (esim. kavereille esittely). Siksi sua pidetään naiivina, sinisilmäisenä ja poikkeuksellisen tyhmänä / provona. Sitä paitsi tämän piti olla ekassa ketjussa sulle vain kevyt suhde. Nyt sä jauhat tästä kuin olisitte oikeasti seurustelleet, vaikka todellisuudessa tapailitte vain pari kuukautta. Sä olet tosi lapsellinen tapaus.
Ymmärrä jo hyvä lapsi että melkein jokainen mies haluaa seksiä, melko jatkuvasti ja mahdollisimman vähällä vaivalla. Vaihtelevuus eli uudet kumppanit on myös plussaa vaikka monet kykenee käytöksen tasolla sen toiveen hallitsemaankin.
Jokainen merkitsee jotakin. Jaksaisitko sinä tavata merkityksetöntä ihmistä kuukausia? Etkö kyllästyisi, jättäisi ja vaihtaisi uuteen paljon nopeammin? En mä kuvittele merkinneeni mitään vuosisadan rakkautta.
ap
Prinsessan pitäisi nyt vain niellä ylpeytensä ja lopettaa satujen keksiminen siitä kuinka seurusteli miehen kanssa ja merkitsi tälle jotakin. Alkaa olla jo aika väsynyttä settiä.
Jokainen merkitsee jotakin ja on arvokas omalla tavallaan ja pälä pälä. Hieno homma, pidä kuvitelmasi.
En tarkoita puolustaa miehen käytöstä. Kerron, mistä näkökulmasta minä asiat näin ja koin. Mulla oli muutaman kuukauden ajan sellainen kepeä seurustelusuhde. Eiähn se seurustelusuhteeksi muutu vasta tietyn ajan kuluttua. Sellainen suhde sopi hyvin minun elämäntilanteeseeni ja kuvittelin, että meillä oli samanlaiset lähtökohdat. Kyllä minä nyt tajuan, että miehellä oli toinenkin elämä ja minä kuuluin siihen toiseen elämään. Jos olisimme eronneet ilman tätä syytä, miehen paljastumista, olisi suhde vieläkin muistoissani kevyt suhde, joka paljolti perustui seksiin. Mutta mä petyin, aika rankastikin. Jokin harmiton tuotti pettymyksen, se on ristiriitaista, ymmärrätkö? Eikä kai kukaan halua sanoa, että sillä ei ole merkitystä, mitä mies teki.
ap
Sulle ei naureta siksi, että et heti tajunnut, mistä on kyse, vaikka merkit olivatkin selvät jopa av-mammoille. Sulle nauretaan, koska yhä edelleenkin puolustelet miehen käytöstä ja rinnastat tätä sivusuhdetta oikeaan parisuhteeseen (esim. kavereille esittely). Siksi sua pidetään naiivina, sinisilmäisenä ja poikkeuksellisen tyhmänä / provona. Sitä paitsi tämän piti olla ekassa ketjussa sulle vain kevyt suhde. Nyt sä jauhat tästä kuin olisitte oikeasti seurustelleet, vaikka todellisuudessa tapailitte vain pari kuukautta. Sä olet tosi lapsellinen tapaus.
Myös sukulaisemme tuntevat toisensa. Ja avain minulla on luonnollisesti hänen asuntoonsa.
Mutta mieheni ei ole koskaan painostanut/pakottanut minua seksiin, hän ei ole tullut kännissä minulle vieraiden kavereiden kanssa kotiini, hänen kaverinsa eivät ole käyneet hakemassa alkoholia jääkaapista miehen samalla alkaessa vongata seksiä. Hän ei ole myöskään lähtenyt seksin jälkeen vyö provosoivasti auki kaveriensa silmien eteen. Hänellä ei ole vaimoa kotona odottamassa.
Onnea valitsemallasi tiellä - suhde ilmeisesti jatkuu, kun vielä mietit mitä miehelle vastata.
ajattelet miehestä tällä hetkellä, mitä tunnet häntä kohtaan? Mitä haluaisit hänen tekevän seuraavaksi: lopettavan yhteydenpidon, jatkavan sitä, ?
Te tapasitte tammi-helmikuun vaihteessa, äijä paljastui varatuksi huhti-toukokuussa. Kohta on kesäkuu ja sä vain jaksat jauhaa tuntemuksiasi. Aika väsynyttä.
merkityksetöntä ihmistä kuukausia? Etkö kyllästyisi, jättäisi ja vaihtaisi uuteen paljon nopeammin? En mä kuvittele merkinneeni mitään vuosisadan rakkautta.
ap
Kyllä minä jaksaisin useamman vuodenkin pitää salasuhdetta ihan seksin ja pikkuhupailun nimissä, jos olisin sen sortin miehiä, joka pettää. Onneksi vaimolta saa sekä rakkautta, hyvää seksiä ja sitä hyvää ja huumorintajuista seuraa.
vaimo sitä helppoa seksiä varten. Enkä minä ollut niin helppoa seksiä, tapaamisiin piti nähdä vaivaa. Sitä paitsi minulle mies oli olemassa minua varten. Mihin hän minua tarvitsi? Sitä en tajua enää edes itse.
ap
Ymmärrä jo hyvä lapsi että melkein jokainen mies haluaa seksiä, melko jatkuvasti ja mahdollisimman vähällä vaivalla. Vaihtelevuus eli uudet kumppanit on myös plussaa vaikka monet kykenee käytöksen tasolla sen toiveen hallitsemaankin.
Mitä sä haluat meidän sanovan sulle ap? Pitäisikö meidän sanoa, että se mies varmasti rakastui suhun ja oli ihan vakavissaan parisuhteessa sun kanssasi. Se tavallaan unohti toisen, merkityksettömän maailman ja vaimonsa (ja lapset?), kun meni niin sekaisin sun kauneudestasi, älykkyydestäsi, viehätysvoimastasi. Se olisi niin kovasti halunnut asioiden olevan toisin, kun se sussa löysi viimeinkin sen, mitä oli aina etsinyt. Sua säästääkseen se ei halunnut kertoa sulle raakaa totuutta. Maailma kuitenkin erotti teidät, rakastavaiset. Mies ei vieläkään pysty unohtamaan sinua, vaan toivoo, että palaisitte yhteen. Hän on kuitenkin niin herrasmies, ettei halua satuttaa vaimoaan ja jää tämän rinnalle ikuinen kaipaus sinua kohtaan sydämessään.
Onko nyt parempi? Näinkö sen pitäisi mennä, niin olisit tyytyväinen etkä inttäisi vastaan, kun sulle puhutaan totta? Ota tämä mun vaihtoehtoinen selitys sitten.
Mies on myös tosi pettynyt, kun sä halusitkin vain kevyen suhteen ja jätit sen! Tämähän oli sulle myös tärkeä asia.
Toivoisin, että koko juttua ei olisi ikinä ollutkaan. Tai toivoisin, että juttu olisi päättynyt ennen kuin olisin saanut tietää ja ennen kuin mies olisi suuttunut tai loukkaantunut minulle. Haluaisin, että se olisi lyhyt jakso elämässä, jota joskus muistella hyvällä ilman pahaa mieltä ja huonoa omaatuntoa tai häpeää.
Mietin sitä, päättäisikö anteeksi antaminen suhteen omassa mielessäni, vai olisiko se väärä merkki miehelle. Siksi mietin viesteihin (tai puheluihin) vastaamista.
ap
ajattelet miehestä tällä hetkellä, mitä tunnet häntä kohtaan? Mitä haluaisit hänen tekevän seuraavaksi: lopettavan yhteydenpidon, jatkavan sitä, ?
Mä olisin halunnut määrätä, miten tämä juttu menee.
Muhun nyt vain sattui ja mä haluaisin, että asiat olivat menneet toisin. Siitä on muutama viikko. Siinä ajassako kuuluisi jo unohtaa koko juttu? Ja siitä, mikä mua eniten satuttaa, ei ole viikkoakaan.
ap
Mitä sä haluat meidän sanovan sulle ap? Pitäisikö meidän sanoa, että se mies varmasti rakastui suhun ja oli ihan vakavissaan parisuhteessa sun kanssasi. Se tavallaan unohti toisen, merkityksettömän maailman ja vaimonsa (ja lapset?), kun meni niin sekaisin sun kauneudestasi, älykkyydestäsi, viehätysvoimastasi. Se olisi niin kovasti halunnut asioiden olevan toisin, kun se sussa löysi viimeinkin sen, mitä oli aina etsinyt. Sua säästääkseen se ei halunnut kertoa sulle raakaa totuutta. Maailma kuitenkin erotti teidät, rakastavaiset. Mies ei vieläkään pysty unohtamaan sinua, vaan toivoo, että palaisitte yhteen. Hän on kuitenkin niin herrasmies, ettei halua satuttaa vaimoaan ja jää tämän rinnalle ikuinen kaipaus sinua kohtaan sydämessään. Onko nyt parempi? Näinkö sen pitäisi mennä, niin olisit tyytyväinen etkä inttäisi vastaan, kun sulle puhutaan totta? Ota tämä mun vaihtoehtoinen selitys sitten.
vaimo sitä helppoa seksiä varten. Enkä minä ollut niin helppoa seksiä, tapaamisiin piti nähdä vaivaa. Sitä paitsi minulle mies oli olemassa minua varten. Mihin hän minua tarvitsi? Sitä en tajua enää edes itse.
ap
varmasti olitkin parhaan näköinen ja seksikkäin nainen, kenen kanssa mies oli ollut, niinhän hän taisi sanoakin. Mutta oletettavasti olet ollut viehättävä jo monta vuotta (tai aina) ja kuullutkin sen, miksi tarvitsisit hyväksyntää siitä, että joku mies kelpuuttaa sinut seksiin kanssaan? Seksi on kuitenkin vain seksiä, tuo mies ei rakastunut sinuun ja halunnut jättää vaimoaan takiasi.
Se taas ei johdu lainkaan sinusta, koska uskon, että tuo mies ei edes kykene rakastamaan ketään. Mihin hän tarvitsi sinua? Jos toi mies olisi ns. terve päästään niin hän voisikin rakastaa sinua, koska varmasti olet monen hyvän miehen rakkauden arvoinen. Mutta en usko, että hän on ihan terve. Joten hän tarvitsi sinua täyttämään jotain tarvetta häiriöisessä mielessään, jonkin sortin narsistisuus tulee ainakin mieleen, vaikka se onkin NIIIIIN kulunut diagnoosi nykyään.
Kuulostaako mikään seuraavasta sinusta mahdolliselta tän miehen kohdalla?
Tunnista narsisti
Narsistin erikoislaatuisuus voi tehdä vaikutuksen – maailma hänen silmillään näyttää hienolta ja jännittävältä. Saatamme haluta päästä osallisiksi siitä. Narsistin suureellisuus voi tarjota meille jotain, mitä omasta elämästämme puuttuu. Ylimielinen ja itsevarma käytös voivat tehdä meihin vaikutuksen etenkin, jos oma itsetuntomme on hatara.
Voimakkaan, karismaattisen ja ylimielisen ulkokuoren taa kätkeytyy hauras itsetunto ja arvottomuuden tunne. Narsisti ei kykene itse käsittelemään pohjimmaisia tunteitaan, sillä hänen persoonansa on niin vinoutunut. Narsistia ei voi muuttaa omalla ymmärryksellä, hyvyydellä ja rakkaudella. Sen sijaan narsisti muuttaa läheisensä – tuhoaa kanssaihmisensä minuuden jatkuvalla mitätöinnillä, tyytymättömyydellä ja toiseen projisoidulla vihalla. Paras suojautuminen narsistia vastaan on hakeutua irti tällaisesta ihmissuhteesta. Usein joudumme kuitenkin tekemisiin narsistin kanssa esimerkiksi työelämässä ja tuttavapiirissämme.
Narsisti osaa tekeytyä viekkaudessaan myös haavoittuvaksi. Siten hän houkuttelee hyödynnettäviä luokseen. Älykäs manipulointi johtaa ihmisen helposti riippuvuussuhteeseen narsistin kanssa, erityisesti jos taustalla on aiempia kokemuksia narsistin kanssa elämisestä. Narsisti tekee kanssaihmisistä riippuvaisia itsestään vetoamalla heidän heikkouksiinsa ja häpeäpisteisiinsä.
Yhtä lailla minä sitä juttua hallitsin, ehkä enemmänkin, paitsi sitten lopussa.
Minulla on ollut vastaavanlaisia suhteita, lyhyempiä, jotka olen sitten lopettanut, mutta niissä ei ole paljastunut eikä tapahtunut mitään ikävää.
ap
Joo sä hallitsit juttua ja olet paras. Lopeta sitten tuo lapsellinen vinkuminen jonkun nollan perään. :D :D :D
Tällä hetkellä mä tiedän lähinnä vain, miltä minusta tuntuu, enkä sitäkään ihan selkeästi. En mä ole ollut ennen näin erehtyväinen, missään asiassa. Huora-vertauksesi kuulostaa tosi pahalta. En mä itseäni ole tässä huoraksi tuntenut, enkä usko, että mieskään niin ajatteli. Meillä oli suhde. Enkä tiedä, olinko tavallista sinisilmäisempikään; mistä olisin voinut tietää totuuden, kun mikään eikä kukaan siihen viitannut? Paitsi sitten se asunto. En mä ole osannut ajatella, että ihmiset käyttävät soitin hyväksi, ei mulla ole ollut siitä kokemusta.
ap