Apua! Miten tämä järkyttävä asia pitäisi kertoa??
Selvisi, että mies, jota tapailen onkin edelleen parisuhteessa. Eksä ei tiedä miehellä olevan toista.
Olen vihainen miehen valehtelusta erityisesti sen avovaimon puolesta!
Jos olisin itse avovaimon asemassa, haluaisin, tietää asiasta. Niimpä olen päättänyt kertoa hänelle.
Nyt kysymys kuuluukin, MITEN asian hänelle kerron. Tekstiviestillä? Soittamalla? Mitä kirjoitan tai sanon?
Miten tämmöinen asia hoidetaan fiksusti??
Kommentit (49)
Mutta ei tekstaria, soita mieluummin. Minä ainakin haluaisin tietää, jos tuo äijä tapailisi jotakuta toista. Niin kipeää kuin se tekisikin, mutta silti.
Ehdottomasti kerrot avokille.
että nyt sä tiedät missä mennään ja millainen mies on kyseessä.
Ei ehkä kannattaisi ottaa vastuuta vaimolle kertomisesta koska tiedät vain tästä teidän jutusta. Siellä voi pohjalla olla sellaisia kuvioita että saat avovaimolta niskaasi tulta ja tuppuraa osattomana esim. aiempiin pettämisiin ja juttuihin.
Mun mielestä se joka on suhteessa on vastuussa siitä miten kotona hoitaa asian, ja se joka saa yllärinä tietää että onkin osallisena kolmiodraamaan ei ole velvollinen selittämään asioita kenellekään muulle kuin itselleen.
Anna vaan miehelle mahdollisuus hoitaa itse asiansa kuntoon ja tee sen pohjalta päätelmät millainen tyyppi pohjimmiltaan on.
Näin miehen aamulla. Hän ei oikein osannut sanoa mitää, mutta oli ilahtunut tapaamisestamme. Ilmoitin, että aion nyt soittaa avokilleen. Hän ei estellyt.
Laitoin viestin, että mies on kertonut heidän suhteensa olevan ohi ja alkanut elää poikamieselämää jo aikoja sitten. Meillä on ollut suhde jo muutaman kuukauden, mutta nyt paljastui, ettet ehkä tiedäkään, että olette miehen mielestä jo eronneet.
Pahoittelin tilanteen ikävyyttä ja kerroin, että lähetän viestin, koska jos olisin itse hänen asemassaan, haluaisin tietää. Kirjoitin, että saa soittaa, jos haluaa. Lopuksi toivotin voimia.
Muutaman minuutin kuluttua hän soitti.
Kävimme hyvän keskustelun rauhalliseen sävyyn. Vaikutti todella järkevältä ja fiksulta ihmiseltä.
Keroi, että eroamisesta oli ollut puhetta syksyllä, mutta tilanne on viimeaikoina tuntunut rauhoittuneen. Hänen mukaansa he kyllä ovat edelleen yhdessä. Pohdimme, että miehellä mahdollisesti on jonkinlainen kriisivaihe elämässään, josta moinen käytös johtuu. Kuulemma on aina ollut paljon menossa, joten poissaolot eivät ole aiheuttaneet epäilyksiä.
Kerroin, että minun luottamukseni mieheen on mennyt ja että olen päättänyt suhteen heti kun tämä tieto tuli ilmi.
Hän pahoitteli mun tilannettani ja minä hänen.
Hän kiitteli, että olin ottanut yhteyttä.
Toivotin heille hyviä keskusteluja ja että saavat asiat selkenemään ja sovittiin, että soitellaan, jos tarvis.
Oikein hyvä puhelu siis, selkeytti meidän molempien naisten mieltä.
Sitten juttelin miehen kanssa uudelleen.
Tiukkasin miksi tämmöinen valehtelu. Hän totesi asioiden vaan livenneen sellaiseen. Oli kyllä pahoillaan. Sanoi, että oli kaivannut etäisyyttä vanhaan suhteeseen ja oli sitten mennyt sekaisin minusta. Kaikki mitä hän oli minulle sanonut oli kuulemma tuntunut todelta silloin.
Kertoi, että puhuminen avokin kanssa oli aina ollut vaikeaa. Ihmettelen, koska minusta he molemmat ovat fiksuja ihmisiä, joiden kanssa voi asiat selvittää ihan järkevästi.
Mies ehdotti, että keskustelisimme kolmistaan, johon totesin, ettei taida olla tän enempää mun asia heidän suhdettaan setviä.
Lopulta käskin miehen mennä avokin luokse keskustelemaan.
Hän ehdotteli vielä suhteemme jatkamista, kun eikös hänestä riittäisi kahdellekin naiselle! Sanoin, ettei noilla referensseillä hänestä näytä riittävän edes yhdelle!!
Näin kun mies lähti, eri suuntaan kuin mihin olisi pitänyt kääntyä avokin luo....
Tuntuu hyvältä että soitin. Minusta se oli oikein tehty ja sitä mieltä oli avokkikin. Mieskin vaikutti helpottuneelta, että keskustelu oli nyt ainakin avattu. Saas nähdä mitä tästä seuraa, mutta nyt ainakin peli on selvä mun osaltani.
Kiitos kaikille mielipiteistä ja neuvoista!
Ja uskon yhä, että maailmasta löytyy joku ihana VAPAA mies minullekin. :)
ap
jotka eivät alistu pelaamiseen ja vehkeilyyn. Uskon, että on pettäjällekin terveellistä jäädä kiinni epärehellisyydestä. Ei hän siitä välttämättä opi paremmille tavoille, mutta ainakin on mahdollisuus annettu oppia. Jos oppii, elämänsä on todennäköisesti tästä eteenpäin parempaa.
Kaikkea hyvää sinulle, ap! Hyvä mieli tuli tästä ketjusta. :)
Hmm. Sinuna pahoittelisin kovasti asiaa. Sanoisin että itse en ollut tietoinen siitä, että mies oli varattu. Jos olisin tiennyt en olisi missään nimessä alkanut tapailemaan. Sitten toteaisin että jätän miehen ja koko suhteen sikseen, enkä ota mieheen enää mitään yhteyttä/vastaa mahdollisiin yhteydenottoihin. Toteaisin että mielestäni naisen kuului tietää ja pahoittelisin vielä kerran koko juttua. Jos nainen vastaisi huoritellen tms. en vastaisi viesteihin enää mitään. Jos hän pyytäisi lisätietoa esim. lomareissuista, vastaisin asiallisesti pitäen huolen etten "rehentele" millään. En korostaisi miten ihanan romanttista oli. Vastaisin kysymyksiin lyhyesti (oletan että nainen voisi haluta tietää reissun ajankohdan tms. jotta voi tarkistaa missä itse oli ja mitä mies valehteli). Koko yhteydenoton hoitaisin kirjoittamalla. Mieluiten sähköpostilla/kirjeellä. Tekstiviesti on liian "kepeä" eikä osoita sinun ymmärtävän tilanteen paskamaisuutta. Soittaessa et saa välttämättä kaikkea kerrotuksi niinkuin tahtoisit. Nainen saattaa keskeyttää, sinä unohdella asioita...
Nyt mies sai aikaa erilaisten satujen keksimiseen. Olisit soittanut tai laittanut kirjeen avovaimolle, niin hän olisi saanut mieheltä aidon reaktion. Nyt hän saa läjän hyviä satuja ja kaupan päälle sinä saat todennäköisesti "paskaa niskaan" työhön liittyen, koska joudutte olemaan niihin liittyen tekemisissä. Jos käräyttää, niin kannattaa tehdä se edes kunnolla!