Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten tämä järkyttävä asia pitäisi kertoa??

Vierailija
16.05.2012 |

Selvisi, että mies, jota tapailen onkin edelleen parisuhteessa. Eksä ei tiedä miehellä olevan toista.

Olen vihainen miehen valehtelusta erityisesti sen avovaimon puolesta!

Jos olisin itse avovaimon asemassa, haluaisin, tietää asiasta. Niimpä olen päättänyt kertoa hänelle.

Nyt kysymys kuuluukin, MITEN asian hänelle kerron. Tekstiviestillä? Soittamalla? Mitä kirjoitan tai sanon?

Miten tämmöinen asia hoidetaan fiksusti??

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä suurella todennäköisyydellä joudut asiasta jonkinlaisiin vaikeuksiin - varsinkin jos joudut olemaan työasioissa miehen kanssa tekemisissä.

Anna siis asian olla, vaikka vaikealta tuntuisikin.

Vierailija
22/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista ettei juuri kukaan kannusta kertomiseen! Hyvä ap, että jätit miehen ja haluan kertoa myös avokille.

Oisko sähköposti paras? Musta yhteydenottotavan kannattaa olla sellainen, ettei avokki joudu kummemmin sinua kohtaamaan. Siihen myös pystyy vastaamaan rauhassa, jos halua on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätät jatkatko petturin kanssa vai et

Vierailija
24/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo avokilleen, että on työtilaisuuksissa törmännyt yhteen hulluun naiseen, joka jahtaa häntä jne. Jos avokki haluaa uskoa kaikki miehen selitykset, niin sun paljastuksilla ei ole mitään virkaa. Miksi et voi vain unohtaa ja antaa olla?

Minäpä lähetin miehelle viestin, että koska on ilmeistä, ettei hänen kanssaan pysty asioita selvittämään, aion ottaa yhteyttä avovaimoon ja selvittää asiat.

On kuulkaas posket kuumottaneet sen jälkeen!

Josko se mies nyt itse saa kerrottua, kun on tämmöinen uhka päällä ?

ap

Vierailija
25/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä lähetin miehelle viestin, että koska on ilmeistä, ettei hänen kanssaan pysty asioita selvittämään, aion ottaa yhteyttä avovaimoon ja selvittää asiat.

On kuulkaas posket kuumottaneet sen jälkeen!

Josko se mies nyt itse saa kerrottua, kun on tämmöinen uhka päällä ?

ap

teidän suhdehan oli jo ohi, kuten yllä kirjoitit, eli vaan kostat...

Vierailija
26/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oon ihan rehellinen, niin kyllä minuu huvittaa ajatus, että siellä se kärvistellen odottelee avokkinsa luona, että milloin sen puhelin soi...

Eli ehkä vähän kostoakin niistä valheista.

Mutta eikö mulla ole oikeus olla vihainen??

ap

Vierailija
27/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä millaisia naisia täällä oiekin on, jos te haukkuisitte huoraksi naisen joka palajastaa miehen todellisen luonteen?!?

Minä kiittäisin ja olisi onnellinen jos voisin tuohon kertojaan luottaa! Ja jos jostain syystä epäilisin naista, en siltikään silmille hyppisi, vaan jatkaisin asian tutkimista itse lisää.

Vierailija
28/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mitään nimetöntä kirjettä jonka mies selittää parhain päin ja avokille jää vain ikuinen epävarmuus asiasta. Kasvokkain saat vain ensireaktion päällesi. Minä sain eron jälkeen puhelinsoiton yhdeltä naiselta jonka kanssa ex opli seurustellut. Minusta se oli ihan hyvä tapa. Selvensi itselle asioita joista olin tullut epäitsevarmaksi koska vaisto sanoi toista ja mies toista ja haukkui minut vielä säännöllisesti siitä etten luota. Olisi vaan ollut kiva saada soitto jo vuotta tai kahta aikaisemmin ja saada itselle varmuus luottaa edes omiin havaintoihin.

Ihmiset on erilaisia enkä tiedä mitä miehen avokki haluaa kuulla miehestään, mutta minä itse toivoisin ap:lta suoraa ja rauhallista puhelinsoittoa.

Vierailija
29/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista ettei juuri kukaan kannusta kertomiseen! Hyvä ap, että jätit miehen ja haluan kertoa myös avokille.

Oisko sähköposti paras? Musta yhteydenottotavan kannattaa olla sellainen, ettei avokki joudu kummemmin sinua kohtaamaan. Siihen myös pystyy vastaamaan rauhassa, jos halua on.

Minustakin kummallista, että monet on kertomatta jättämisen kannalla. Kyllä minä ainakin haluaisin tietää, jos mieheni on ollut kuksimassa jotain tosta. Ihan sama oikeastaan, miten tieto tulisi, mutta ehkä sähköposti tai tekstari tms olis kaikkein helpoin.

Itse ehkä ilmoittaisin tekstarilla ja sanoisin, että saa ottaa yhteyttä, jos tahtoo lisäinfoa, mutta itse en tuppaudu tämän enempää.

Vierailija
30/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä asia kuitenkin mahdollisimman ystävällisesti ja empaattisesti ja tee selväksi, että tulit itsekin huijatuksi, etkä aio olla enää mieheen yhteyksissä sen enempää kuin on pakko.

Kerrohan sitten täällä, miten toimit ja miten vaimo reagoi.

Vierailija
31/49 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kummallista, että monet on kertomatta jättämisen kannalla. Kyllä minä ainakin haluaisin tietää, jos mieheni on ollut kuksimassa jotain tosta. Ihan sama oikeastaan, miten tieto tulisi, mutta ehkä sähköposti tai tekstari tms olis kaikkein helpoin.

Itse ehkä ilmoittaisin tekstarilla ja sanoisin, että saa ottaa yhteyttä, jos tahtoo lisäinfoa, mutta itse en tuppaudu tämän enempää.

ja sanotaan, että saa ottaa yhteyttä?

Melko monelle ei, riippuu tilanteesta, se voidaan deletoida heti se viesti, voidaan vastata, että HUORA, ei ole totta yms yms...

mutta sinä maltillisesti ottaisit yhteyttä ja kyselisit enemmän mahdollisesta pettämisestä?

Vierailija
32/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostaisin jos omalla avopuolisollani olisi suhde, ja tämä "toinen nainen" kertoisi siitä. Kukaan ei ansaitse miestä, joka pettää.

Sinuna soittaisin (jos uskallat) tai laittaisin viestin. Ja sanot vaan asian niinkuin se on. Sinun ei tarvitse olla pahoillaan, et ole tehnyt mitään väärää, et voinut tietää että he ovat vielä yhdessä. Kerro, että mies sanonut että ovat eronneet ja kun kuulit tästä, niin jätit miehen.

Nainen saattaa suuttua mutta varmasti arvostaa jossain kohtaa, että kerroit totuuden. Onhan se varmasti järkyttävää kuulla, että mies on pettänyt.

Mahtavaa, että on noin suoraselkäisiä naisia! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tsemppiä.

Vierailija
33/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toivot, että itsellesi kerrottaisiin, olet reilu jos kerrot. ja tuskin tämä avokkikaan on iloinen jos myöhemmin saa tietää ja että kukaan ei kertonut, ja pahimmassa tapauksessa saanut vaikka mitä tauteja.

Vierailija
34/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä sängyssä pyöriessäni tajusin, että tää suuttumus on osa surutyötä, jota käyn sen pettymyksen suhteen, ettei mulla ja sillä miehellä tulekaan olemaan sitä ihanaa tulevaisuutta, josta haaveilin.

Koen tulleeni huijatuksi, vaikka itsehän olen omat haaveeni luonut, vaikkakin hänen suosiollisella avustuksellaan. Se onkin suututtanut eniten, että hän on silti vieläkin pönkittänyt näitä haaveita, vaikka todellinen tilanne paljastui ja sanoin suhteen poikki.

Se on tuntunut ahdistavalta ja ristiriitaiselta. Toisaalta hän osaa olla hurmaava, mutta kun todellisuus on mitä on, se tuntuu kiusanteolta.

Avovaimolle kertomisen ajattelin lopullisesti lopettavan tuon käytöksen mua kohtaan. Vihatkoon sitten ennemmin.

Olen kiitollinen saadessani selvittää ajatuksiani tälle palstalle, toimii kuin terapia!

Todennäköisesti tapaan miehen tänään. Aion kertoa hänelle tuon öisen oivalluksen. Katsotaan sitten, miten asiat etenee. Voihan olla, että eilisiltainen viestini sai jo jotain aikaiseksi.. Hänen ihastumisensa on ehkä kääntynyt vihastumiseksi??

Tällä hetkellä tuntuu, että ihan sama, kunhan jokin muutos tulee tilanteeseen.

Mutta yhdestä asiasta pidän kiinni: Avokille on kerrottava totuus. Minusta meidän naisten on oltava solidaarisia tässä asiassa, ei ole oikein kenellekään tulla huijatuksi.

Pidän teidät ajantasalla

Vierailija
35/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittävät saada sinut olemaan kertomatta. He ovat ihmisiä, joilla on todennäköisesti itsellänkin sivusuhteita, ja yrittävät itsekin pitää nämä salassa.

Minun mielestäni pettäjä on paljastettava, ja tulee kertoa. Se on fiksuinta, mitä voit tehdä. Itsekin tahtoisin tietää.

Oletetaanpa tilanne, jossa tapaat vuosia myöhemmin tämän miehen avokin, ja asia tulee esille. Hän todennäköisesti sanoisi sinulle, että miksi, oi miksi et kertonut, olisin säästänyt elämästäni vuosia.

En oikein ymmärrä, millä nämä "et kerro" puolustelevat omaa kantaansa. "Asia ei sinulle kuulu"? What? Itse olen sen tyyppinen ihminen, että jos näen epärehellisyyttä ja moraalittomuutta pyrin puuttumaan siihen aina. Erikseen ovatr sitten nämä ihmiset, joiden mukaan kun naapuri hakkaa lapsiaan "et kerro kenellekään, ei ole sinun asiasi."

Minun mielestäni on. Pahuuteen on puututtava, muuten koko moraalin pohja rapautuu. Jos tässä on jotakin harmaan sävyjä, niin antaa sen avokin pohtia miten tummia sävyjä sietää mieheltään.

Vierailija
36/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kertoisi, olisit itsekin petturi. Kirje on siitä hyvä tapa, että nainen saa rauhoittua ennen kuin reagoi. Tai sitten suora puhe ja poistuminen paikalta, jos nainen tuntuu tarvitsevan rauhaa.

Vierailija
37/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama, miten. Pääasia olisi, että faktat kerrotaan faktoina ilman pauhaamista ja huutoa. Muuten en ehkä uskoisi, vaan ajattelisin, että joku sekopää.

varsinkin, jos ei vielä ole lapsia kuvioissa, niin kertoisin mahd. pian, sillä kaikki on paljon monimutkaisempaa, kun on lapsia. Kauheaa, jos avovaimo alkaisi tuollaisen kanssa lapsia tekemään. Ennenpitkää olisi edessä avioero.

Vierailija
38/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittävät saada sinut olemaan kertomatta. He ovat ihmisiä, joilla on todennäköisesti itsellänkin sivusuhteita, ja yrittävät itsekin pitää nämä salassa.

Itse arvostan rehellisyyttä enemmän kuin petturuutta, ja siksi tällaisessa tilanteessa miettisin eniten sitä, miten sen petetyn oikeudet toteutuisivat parhaiten. Eli kertoisin hänelle sen, minkä miehestä tiedän. Neutraalisti, faktoissa pitäytyen ja sekoilematta, todennäköisesti sähköpostilla. Tarjoaisin mahdollisuutta olla minuun yhteydessä, jos siltä tuntuu, mutta mainitsisin että ymmärrän senkin, jos en koskaan kuule naisesta mitään.

Pettureita ei mielestäni tarvitse suojella. Siinä tekee vain petturille itselleenkin karhunpalveluksen.

Ainoa keksimäni poikkeus tästä säännöstä olisi tilanne, jossa pettäjä elää korkean vastuuntuntonsa vuoksi suhteessa, jossa ei olla lainkaan tasaveroisia kumppaneita vaan pettäjä on enemmän puolisonsa huoltajan asemassa (esim. tilanne, jossa puoliso on vakavasti mielisairas). Silloin pitäisin järkevimpänä, että puoliso hoitaa seksuaaliset tarpeensa suhteen ulkopuolella ja salaa sen kumppaniltaan. Tällöin kertominen voisi oikeasti olla suhteen osapuolien - myös petetyn - kannalta vahingollista. Mutta ylivoimaisesti suurin osa pettämistilanteista johtuu ihan vain siitä, että pettäjä yrittää syödä kakun ja samalla pitää sen. Sellaisen kohtelun uhriksi joutunutta tulee mielestäni auttaa.

Muutenkin kyllä sekaannun muiden ihmisten elämään, jos näen tarpeelliseksi. Esim. tarpeen vaatiessa suojelen vieraita lapsia, jos en näe vanhempia lähettyvillä. Tarjoan julkisissa istumapaikkaa (tästäkin jotkut loukkaantuvat, mutta aivan sama minulle). Otan kantaa ihmisten parisuhdeongelmiin, jos minulla on selkeä kanta, vaikka sitä ei minulta kysyttäisi. Jne. Oma-aloitteisuus kunniaan!

Vierailija
39/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä automaattisesti etsitään vikoja ns. toisesta naisesta, vaikka tämä toimisi täysin oikein ja mies on se ainoa pettävä ja valehteleva sika ja huora.

Vierailija
40/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, otsikko oli ainakin hyvää iltalehtien tyyliä, kun löytyy kaksi suosikkisanaa:

"tämä"

"järkyttävä"

eikä yhtään kerrota, mistä on kyse. :-)

Ketkä lukevat?

Ne jotka ovat uteliaita ja on aikaa katsoa lähes kaikki av-palstan viestit. Moni asiasta tietävä ei lue näitä iltalehtimäisiä viestejä ollenkaan, joten se voi vaikuttaa vastauksien tasoon. :-)

Itse avasin tämän viestiketjun kun ihmettein, että mistä kirjoitetaan niin paljon. Totesin sitten, että siitä asiasta en kuitenkaan ollut kiinnostunut. :)