Minkä ikäisen lapse annatte värjätä hiuksia?
Kommentit (15)
mutta eipä halua.
13-vuotias siis. Luokallaan on monta, jotka ovat tänä vuonna nyt ensimmäistä kertaa värjänneet (tyttöjä).
annoin laittaa semmoisia poispeseytyviä vaahtovärejä. Yläasteella (13 v) halusi kestovärin ja annoin laittaa. Itsekin samoihin aikoihin aloitin aikanani säännöllisen hiustenvärjäyksen ja siitä asti joka kuukausi olen värjäillyt ilman haittoja.
ei alle 16-vuotiaalle koko pään värejä. Raitoina voi laittaa (ei tule ihokosketusta), tai sit jonkun vaahtovärin.
t.kampaaja
ja sellaisia ei shokkivärejä, mieluummin raitoja kuin koko pään tummennus..
4 v, tosin kyse on hiusripsiväristä. Kampaamossa saavat laittaa hiustenleikkuun jälkeen sellaisia "leikki"värejä, joita saa esim. k-kaupasta.
Itselle parturi laittoi permiksen, kun olin n. 9-vuotias. En ollut kysynyt lupaa, enkä tajunnut, kuinka paljon kampaus maksoi. Oli tosi noloa. Varsinaisia hiusvärejä en anna lasten laittaa ennen kuin aikuisena... nooh, ehkä 15 v voin harkita. Varmaan laittavat itse mustiksi tai jotain karmeaa.
ei alle 16-vuotiaalle koko pään värejä. Raitoina voi laittaa (ei tule ihokosketusta), tai sit jonkun vaahtovärin.
t.kampaaja
Kun juuri yläasteikäiset haluaa ilmentää itseään milloin mustalla, milloin shokkivärisellä tukalla. En minä kyllä katso hiusvärien riskejä niin suuriksi että pakottaisin "kovisteinin" kulkemaan maantienvärisessä tukassa moisen suosituksen takia.
ole tullut puheeksi. Vanhin tytär on kaksitoista, ja hänellä on aika herkkä iho, jos värjää, niin voisi aloittaa tosiaan niistä raidoista, mutta ehkä juuri joskus 15-vuotiaana.
Itse aloitin värjäämään hiuksiani joskus 13-14 v.
lapsi meni värjäämään ilman lupaa, kun oli 15v. Pileeen meni ja piti mennä kampaajalle laittamaan raidat.
Jokainen meistä voi lukea tietoa väriaineiden imeytymisestä päänahan kautta verenkiertoon.
Mutta tämä on niin nykypäivää, että lapsille ei uskalleta sanoa ei, vaan kaikki asiat annetaan tehdä lapsen mielen mukaan. Tarkoitan esim. näitä kolmasluokkalaisia tyttöjä(poikani koulukuvassa) joilla värjätyt hiukset 9-vuotiaana! Terveydenhoitajan kuuluisi olla noissa tapauksissa yhteydessä koteihin ja puhua järjen ääntä vanhempien päähän!
8-vuotiaana. Äitini käytti kampaajalla, ja seurasi vierestä, miten kampaaja jätti pienen, sentin mittaisen "juurikasvun", eli ei laittanut väriä ihan päähän kiinni. Soisin omille lapsilleni värin päähän tuolla samalla menetelmällä 7 vuotta täytettyään, sitten jos itse pyytävät.
Minullakin kun kävi niin, että 15-vuotiaana aloin kasvattaa omaa väriäni, kaunista kullanruskeaa, takaisin. Ja sen jälkeen ei ole väriä tässä päässä nähty :)
Itse sain ensimmäisen kerran väriä päähäni 11-vuotiaana. Äitini, kampaaja siis, laittoi raitoja. Koko pään värjäyksiä on suoritettu 12-vuotiaasta alkaen.
Olen kaksitoista vuotias tyttö ja äitini on antanut minun värjätä hiuksiani sävytteillä.
Tosiaan vähän aika sitten kävi niin että sininen sävyte ei lähtenyt päästäni mitenkään ja kun halusin luonnollisen väriset hiukset,niin äiti varasi minulle kampaajalta ajan.
Sitten minulle kampaaja värjäsi sinisen päälle ruskean värin.
Kampaaja kertoi koko ajan äidilleni että mitä laittoi hiuksiini ja myöskin mahdollisista allergioista.
Kampaaja sanoi että mitään merkittävää vaaraa ei ole ja että nykyään 10-12 vuotiaille tehdään paljon värjäyksiä.
Voin sanoa että kaupasta ostettavia kestovärejä en suosittele tai laittaisi koskaan omien lapsieni päähän tulevaisuudessa,sillä niissä on omat riskinsä.
En antaisi pienen lapsen värjätä. Olen lukenut liikaa haittavaikutuksista, enkä haluaisi altistaa omaa lastani sellaiselle kemikaalikuormalle. Pahimmassa tapauksessa allergia ja aikuisena ei voisikaan enää värjätä - tunnetusti herkkyys kasvaa, mitä nuorempana aloitettu.
Yläasteella voitaisiin asiaa katsoa, kun on 15-16
Välttelen itsekin nykyään ja laitatan vaan raitoja harvoin.
Vierailija kirjoitti:
annoin laittaa semmoisia poispeseytyviä vaahtovärejä. Yläasteella (13 v) halusi kestovärin ja annoin laittaa. Itsekin samoihin aikoihin aloitin aikanani säännöllisen hiustenvärjäyksen ja siitä asti joka kuukausi olen värjäillyt ilman haittoja.
Olisi kannattanut odottaa. Kampaajien suositus on 16v. Lapsen elimistö on herkempi ja elimistön kemikaalikuorma kertyy muutenkin suureksi nykyisin.
kyllä saa vielä odotella tovin. Sanoisin että yläasteella sitten.