Varoittakaa lapsianne vesipokerista!
Siis pokeri, jossa häviäjä joutuu juomaan vettä. Lapset pelaavat sitä keskenään eivätkä tajua vaaraa, joka kohtuuttomaan vedenjuontiin liittyy. Liika vesi voi tappaa :(
Kommentit (124)
Minä uskon rehtoria, tuskin hän nyt alkaisi valtakunnallisissa lehdissä valehdella asiasta. Johan siinä menisi häneltä oma uskottavuuskin.
Mikä tässä ketjussa on sellaista, että poliisi alkaisi asiaa tutkia?
Poliisille vaan ja tuomiolle tuollainen roskasakki.
Minä uskon rehtoria, tuskin hän nyt alkaisi valtakunnallisissa lehdissä valehdella asiasta. Johan siinä menisi häneltä oma uskottavuuskin.
totta kai kiistää. Sehän kuuluu asiaan. Mikäli lapset ovat pelanneet vesipokeria niin sehän on hänen vastuulla.
Minä ja puolisoni keskustelimme eilen iltapäivällä lasten kanssa tästä vesipokerista. Hyvin ymmärsivät vaarat mitkä siihen liittyy ja lupasivat etteivät koskaan pelaa vesipokeria. Reippaita poikia kun ovat :)
Miten rehtori (joka taisi olla koulussaan Länsi-Suomessa) pystyy vaikuttamaan siihen mitä jossain Ahvenanmaan mökissä lasten kesken tapahtuu?
Jos olisivat joutuneet linja-auto-onnettomuuteen niin ilmeisesti sekin olisi ollut rehtorin syytä ja rehtorin olisi pitänyt ennakoida asia etukäteen.
Jos todella tiedetään että tyttö on kuollut vesipokerin seurauksena niin en edelleenkään usko että rehtori kehtaisi asiasta valehdella. Luulen, että siinä tapauksessa kieltäytyisi kommentoimasta asiaa mitenkään lehdille.
totta kai kiistää. Sehän kuuluu asiaan. Mikäli lapset ovat pelanneet vesipokeria niin sehän on hänen vastuulla.
Minä ja puolisoni keskustelimme eilen iltapäivällä lasten kanssa tästä vesipokerista. Hyvin ymmärsivät vaarat mitkä siihen liittyy ja lupasivat etteivät koskaan pelaa vesipokeria. Reippaita poikia kun ovat :)
Ei vaan ihan oikeasti ihmettelen mikä ketjussa on tutkimisen arvoista
niin kysäseppä älykkäämiltä ihmisiltä. Ammattikoulu ei opeta näköjään medialukutaitoa.
... lasten turvallisuus. Keskustelkaa lasten kanssa kotona veden vaarallisuudesta. Ottakaa mukaan myös päiväkoti ikäisetkin jotta sanoma saataisin aikaisemmin perille. Lapset ovat maamme tulevaisuus eikä pilata sitä vedellä.
Poliisi ei todellakaan ala tällaista ketjua tutkia. Et taida itsekään osasta osoittaa sitä kohtaa mikä tässä ketjussa olisi sellaista, mitä poliisi alkaisi tutkia.
Ei vaan ihan oikeasti ihmettelen mikä ketjussa on tutkimisen arvoista
niin kysäseppä älykkäämiltä ihmisiltä. Ammattikoulu ei opeta näköjään medialukutaitoa.
Olisiko tässä käynyt niin että aiemmin päivällä/edellisenä päivänä on pelattu vesipokeria. Myöhemmin tyttö on saanut sairaskohtauksen ja tästä lähtenyt jutut liikkeelle että vesipokeri liittyisi asiaan?
Olisiko tässä käynyt niin että aiemmin päivällä/edellisenä päivänä on pelattu vesipokeria. Myöhemmin tyttö on saanut sairaskohtauksen ja tästä lähtenyt jutut liikkeelle että vesipokeri liittyisi asiaan?
tää jätetään poliisin tutkittavaksi että saadaan varma tieto mikä on asian oikea laita turha spekulaatio pois keskusteluista. Nyt on oletusarvona et vesipokeri on vaarallista kunnes toisin todistetaan.
Kun jaksoitte tuoda totuuden julki!
Jaksamista perheelle!
Itsekin tuli 13-kesäisenä juotua noin 12 litraa parin tunnin sisään vesipokerin yhteydessä. muutkin osaanottajat joivat 5-10 litraa, eikä kenelläkkään tullu minkäänlaisia oireita, paitsi täysiolo ja vessassa ravaus.
Meilläkin lapset harrastavat erilaisia seurapelejä ja myös vesipokeria, eikä yksikään ole siihen kuollut. Sen sijaan venäläisen ruletin peluu on vienyt kaksi perheemme neljästä lapsesta hautaan. Kukaan ei silti tunnu välittävän siitä yhtään. Kouluissa ei mielestäni anneta mitään valistusta venäläisen ruletin vaaroista. Eikä täälläkään taida olla ketjua.
Hyvä, että ravasitte vessassa, tuli nesteet pois kehosta. Teillä suolatasapaino säilyi. Pelkän runsaan veden juonti lyhyessä ajassa saattaa aiheuttaa vakavan natriumin puutostilan, joka on tärkeä elektrolyytti nestetasapainon säätelyssä. Tuo säätely, kun häiriintyy, on se hengenvaarallista. Vettä voi juoda paljon, mutta suolatasapainon tulee säilyä, vaikkapa pistämällä edes jotain suolaista suuhun. Voimia vesipokeriin menehtyneen tytön lähiomaisille. Teidän tuskaanne ei voi edes sanoin kuvata.
Iltalehti tulee vielä muuttamaan "faktansa" kunhan saa oikeat tiedot. Vesipokeri johti kuolemaan.
oikaisee tietonsa ja varoittaa vesipokerin vaaroista
Olen erään etelä-suomalaisen pienen koulun rehtori kohta 20 vuotta ja minua on alkanut PÄNNIÄ tämä vauvalehden keskustelupalsta. Juuri tälläinen lietsominen ja väärien huhujen levittäminen on raivostuttavaa. Juuri tämän ketjun myötä on minuun otettu perjantain aikana sähköpostitse kymmenisen kertaa ja viimeinen pisara oli kun tänäaamuna hysteerinen äiti soittaa kuinka minun tehtävä on pitää oppitunti vesipokerin vaaroista. Jumalauta! Viikonloppuna ei saa olla rauhassa ja levätä. Olipa siinä selittäminen että saataisin faktat kuntoon. Tämän palstan lukeminen ei todellakaan ole tositietoa. Lapsillekin on monta tuntia koulussa lukuvuoden aikana medialukutaitoa, saman verran näköjään pitäisi myös vanhemmille olla.
te sata tässä ketjussa , jotka väititte ettei vesipokeriin voi kuolla......
te sata tässä ketjussa , jotka väititte ettei vesipokeriin voi kuolla......