Kuinka pitkän työmatkan kuljet pyörällä ja kauanko kestää matkassa?
Kommentit (59)
Tänä aamuna meni 15 minuuttia, en joutunut odottelemaan kauaa liikennevaloissa. Yleensä menee kauemmin. Olen rv 30, jos se nyt asiaan vaikuttaa ;) Menomatkalla on pitkäästi ylämäkeä, kotimatka menee sitten kevyemmin.
liikennevalot ei kyllä ole ainoa syy, miksi ei voi ajaa ihan niin kovaa kuin pyörästä lähtee, lyhyet ajopätkät, pyörätiellä ja autotiellä vuorottelu, jalankulkijat pyöräteillä, huonot kohdat tiessä ovat myös asioita, joidenka vuoksi ajan hitaammin kuin mitä ajaisin esikaupunkialueiden pyöräteillä, joissa voi hyvin keskittyä varsinaiseen ajamiseen.
Ja siksi menee niin kauan, koska lopussa joudun pysähtelemään valoihin. Maantieajoa 22km ja siihen ei nyt kauaa mene hyvällä pyörällä ja lukkopolkimilla.
hiton kovakuntoista porukkaa av:lla, tuo 32 km / h :kin on aika kovaa tahtia.
itse ajan sähköpyörällä kolmeakymppiä ja erittäin harvassa ovat ne jotka ajavat tasamaalla kovempaa. Alamäessä monikin menee ohi, koska en uskalla ajaa yli neljääkymppiä.
20km suuntaansa ja aikaa kuluu hieman yli tunti.
Kestää kolmen kappaleen verran, eli jonkun 10min
Maantiepyörä, ei liikennevaloja ja myötätuuli?
Menomatkalla on enemmän alamäkiä, joten se menee nopeammin, lähempänä 25min, takaisin tullessa päinvastoin. Matkalla on monta risteystä (vain kahdet liikennevalot) ja suurimmaksi osaksi hiekkatietä. Tasamaalla, hyvällä pohjalla ja häiriöttömissä olouhteissa tietysti pääsisi nopeammin...
Olen ihan oikeasti rapakunnossa (tosin en läski), ja mulla menee 6 kilsaan 15-20 minuuttia riippuen tuulen suunnasta. Eli voin uskoa nuo hyvät ajat ihan helposti jos on samanlainen tilanne kuin itsellä (tasaista, hyvä pyörä, ei liikennevaloja).
Olen ihan oikeasti rapakunnossa (tosin en läski), ja mulla menee 6 kilsaan 15-20 minuuttia riippuen tuulen suunnasta. Eli voin uskoa nuo hyvät ajat ihan helposti jos on samanlainen tilanne kuin itsellä (tasaista, hyvä pyörä, ei liikennevaloja).
Mulla reilut neljä kilsaa ja saan menemään siihen 20 minuuttia. Ei ole kiva mennä hikisenä töihin.
mahtaako matka olla oikein
Maantiepyörä, ei liikennevaloja ja myötätuuli?
Normaali mutta hyvä pyörä, liikennevaloja 5 (joista ehkä yhteen joutuu pysähtymään), tasainen maasto, kuulokkeissa nopeatempoinen metalli ja kunto on ihan normaali nuoren miehen kunto.
Jos Mankelilla keskinopeudeksi tulee 50km/h, niin olet matkan pituuden laskenut todella pahasti väärin.
Jos Mankelilla keskinopeudeksi tulee 50km/h, niin olet matkan pituuden laskenut todella pahasti väärin.
Vinkki, jos ajaisin 50km/h, niin kymmenessä minuutissa ajaisin 8,3 km... ;)
ja 6 minuuttia menee siitä kun suljen kotioven siihen kun avaan työpaikan oven.
ja 10-15 min menee. Menomatkalla vähemmän kun on enemmän alamäkeä ja tulomatka kestää hippasen kauemmin.
Liikennettä on siihen aikaan vähän ja matkalla on kaksi pitkää alamäkeä. Kotimatkalla ne onkin sitten ylämäkiä ja jos kaupan kautta on koukattava, niin matkakin pitenee.
hiton kovakuntoista porukkaa av:lla, tuo 32 km / h :kin on aika kovaa tahtia.
itse ajan sähköpyörällä kolmeakymppiä ja erittäin harvassa ovat ne jotka ajavat tasamaalla kovempaa. Alamäessä monikin menee ohi, koska en uskalla ajaa yli neljääkymppiä.
Ajan sähköfillarilla. Harvoin kukaan ohittaa minua, sen sijaan itse ohitan joka reissulla monia. Tämän perusteella en oikein usko että joka iikka täällä polkee perusfillarilla tuollaista keskivauhtia kuin vastauksissa.
30 kilsaa tunnissa tasamaalla ei kyllä todellakaan ole paljon, varsinkaa tuollaisilla alle 10km matkoilla - ihan normaali matkavauhti.
Eihän siinä ehdi edes hengästymään kuin kovassa vastatuulessa.
Mulla matkaa on 14,5 km. Aikaa menee 40-45 minuuttia. Muutamat liikennevalot hidastaa matkaa ja melko mäkistä on matka.
8km ja n. 40min. Ihan hervottomasti reikiä asfaltissa! Eli pyörätie on tosi monesta kohti katkaistu joidenkin tietöiden takia. Ei voi alamäkiä estoitta laskea ja muutenkin piti jarrutella koko ajan. En ole viitsinyt mennä toiste.. Ehkä syksyllä, kun saavat kuopat umpeen!