Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 53v työttömän miehen kouluttautua atk-tukihenkilöksi?

Vierailija
17.01.2025 |

Ajattelin ettei siinä työssä tarvitsisi koko ajan tehdä tietokoneella vaan voisi käydä välillä neuvomassa muita.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, töitä ei ole edes nuoremmille

Vierailija
2/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen ei kannata kouluttautua enää mihinkään. Eläkkeelle vaan. Tuohon ikään mennessä on ehtinyt kerätä säästöjä niin paljon, että elää niillä eläkkeen lisäksi. Jos siis on ollut työelämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei ole ICT taustaa ei kannata. Olen alan töitä tehnyt, työtön nyt ja avoimiin paikkoihin on paljon hakijoita.

Voisihan siinä tietty käydä tuuri, että ensimmäisestä harjoittelupaikasta saisi työpaikan, mutta eihän yrityksissä ole enää vakinaisia ICT-tukihenkilöitä. Ne työt on ulkoitettu erillisille firmoille.

Vierailija
4/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kouluttaudut niin muuta saman tien Viroon tai Intiaan joista nuo hommat nykyään tehdään etänä. Lähitukea on enää hyvin harvoin olemassa.

Vierailija
5/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei ole ICT taustaa ei kannata. Olen alan töitä tehnyt, työtön nyt ja avoimiin paikkoihin on paljon hakijoita.

Voisihan siinä tietty käydä tuuri, että ensimmäisestä harjoittelupaikasta saisi työpaikan, mutta eihän yrityksissä ole enää vakinaisia ICT-tukihenkilöitä. Ne työt on ulkoitettu erillisille firmoille.

Just näin. Mulla AMK enkä päivääkään oo tehny oman alan töitä kun ei vaan pääse ilman kokemusta. Noh korkeakoulututkinto sentää avas mahikset muualle

Vierailija
6/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä 53-vuotias neuvoa muita. Vielä on muutamia, joilla ei ole mitään ATK laitetta koskaan ollut. Siihen ei tarvita muuta kuin oma kokemus. ATK-pönkän homma menee sitten järjestelmä tasolle ja on vaativampaa.

Vierailija
7/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin kauan sitten ATK-tukihenkilön kurssin. Ei ole ICT-taustaa, jota pidettiin haitallisena. Parhaiten tavallisia käyttäjiä pystyy neuvomaan tavallinen käyttäjä, joka osaa hommat. Mutta harvassa taitaa tosiaan olla perinteinen ATK-tuki.

Vierailija
8/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin kauan sitten ATK-tukihenkilön kurssin. Ei ole ICT-taustaa, jota pidettiin haitallisena. Parhaiten tavallisia käyttäjiä pystyy neuvomaan tavallinen käyttäjä, joka osaa hommat. Mutta harvassa taitaa tosiaan olla perinteinen ATK-tuki.

Eikä palkata ilman alan kokemusta

Vierailija
9/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ennemmin bussikuskiksi siinä ei työt lopu eikä pidä olla tietokoneella, maisematkin vaihtuu työpäivän aikana 

Vierailija
10/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tais olla vielä amis tutkinto, suoraan kortistoon siis vaa

Vierailija
11/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sillä jokainen koulutus josta valmistuu atk-tukihenkilöksi on käytännössä vain huono vitsi.

ATK-tukihenkilöksi riittävä osaaminen on jokaisella joka on ollut edes hieman kiinnostunut tietotekniikasta.

Vierailija
12/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaa että sulla oli nuorena kommantoori ni saat paikan

Vierailija
14/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy henkilökohtaiseksi avustajaksi. 

Vierailija
15/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivoojille on töitä, sinne vaan! 

Vierailija
16/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla miehiä kaivattaan, mutta tuttu kävi opiskelemassa lähihoitajaksi, ensimmäisen harjoittelun jälkeen keskeytti ja totesi olevansa sille alalle sopimaton. Linja-auto kuskina toimii tuttu nyt.

Vierailija
17/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on todella vaikea löytää, on ollut valmistumisestani lähtien. Valmistuin it-tradenomiksi 2005 enkä ole koskaan ollut alan töissä.

Vierailija
18/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala ennemmin bussikuskiksi siinä ei työt lopu eikä pidä olla tietokoneella, maisematkin vaihtuu työpäivän aikana 

Minusta ne kuskit koko ajan käyttää tietokonetta.

Vierailija
19/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on todella vaikea löytää, on ollut valmistumisestani lähtien. Valmistuin it-tradenomiksi 2005 enkä ole koskaan ollut alan töissä.

Olet täysin oikeassa ja onkin todella säälittävää, että tässä toisessa ketjussa trollit yrittävät esittää, kuinka töitä löytyy heti ja automaattisesti jos vain viitsii mennä töihin:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5907139/miten-selvita-tyottomana

Vierailija
20/23 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä palkata ilman alan kokemusta

Ennen ATK-tukihenkilöksi saattoi päätyä se työpaikan kaveri joka parhaiten hanskasi laitteet ja ohjelmat, ja olikin monesti tosi sopiva ja pätevä. Nykyään ei kyllä taida onnistua. Kaikki isommat firmat ainakin ovat ulkoistaneet tuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän