Mikä on sinun "kirosanasi"?
Jos oikein ketuttaa, mitä sanoja käytät??
Onko sinulla perinteisille kirosanoja joitain korvaavia sanontoja??
Mulla oli nuorempana tapana sanoa aina, että VOIHAN DINOVAUVA!!!! :'D
Kommentit (52)
Meidän kaksikielisen perheen kirosana on Ocean Lodge. Alku sopii niin hyvin korjausliikkeeseen.-)
Aika lailla laaja repertuaari. Onneksi teini-ikäiset lapseni ovat itseäni fiksumpia, he eivät kiroile.
Olen sivistymätön moukka, kansakoulun käynyt. Onneksi lapseni ovat lukiossa ja heistä kasvaa kunnon kansalaisia.
Minä olen akateemisesti koulutettu, sivistynyt, olen kiinnostunut kaikesta kultturellista, kuten museoista tai klassisesta musiikista. Kiroilen todella harvoin, arkikielessä en koskaan. Kiroilen vain silloin kun sille on oikeasti aihetta. Mutta... Sitten kiroilenkin kuin humalainen merimies. Ja ah, kyllä helpottaa. :)
Voihan perjantai päivä, voi videopeli, ai saapas, pasta, passion, passeli, vitjatti, vitsi, viskoosi yms yms mikä eka tulee mieleen johon sanan saa taivutettua
Lasten läsnäollessa: voi vitalinea. Yksikseni: vitunvitunvittu....
Olen niin moukka että sanon aina vittu. Kyseistä sanaa käytän myös välimerkkinä ja täytesanana, esim. " etkö vittu tajua, että"...
"voi pillulima", "kyrpämuna", "jeesuksen vittu" tjsp henkistä kehittyineisyyttä ilmaava alapääsanasto raikaa tästä suusta vitutuksen langetessa.
Voi venäjä, vieteri, perrrrrrhonen, perrrrrrrrrrjantai jne jne.
Lapsena ei saanut kirota, mutta kirottiin silti, kotona piti keksiä noita perrrrrrrrrrrrrrrrhonen/saaaaaaristo-kiertoilmauksia. Jäänyt päälle.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:43"]
Voi venäjä, vieteri, perrrrrrhonen, perrrrrrrrrrjantai jne jne.
Lapsena ei saanut kirota, mutta kirottiin silti, kotona piti keksiä noita perrrrrrrrrrrrrrrrhonen/saaaaaaristo-kiertoilmauksia. Jäänyt päälle.
[/quote]
Mulla oli ennen tuo Venäjä, mutta oli pakko omaksua joku muu, kun firma otti venäläisiä työntekijöitä. Nykyään huutelen juuri sitä, mitä sylki suuhun tuo, yleensä Jeesusta!
se vaihtelee aika ajoin mutta nyt, jos vaikka lyön varpaan sanon ppilllu! vittusaatanaperkele sopii joka paikkaan. Lasten kuullen saatan sanoa vain, et ai saaaaa... tai voi piiiii....
Kiroilen todella harvoin, enkä juurikaan muiden ihmisten kuullen (paitsi vahingossa), koska kiroilu keskellä arkisia lauseita on mielestäni aika junttia. Yksin kiroilen ailloin kun joku asia v-tuttaa erittäin paljon (esim. jokin menee erittäin pahasti pieleen tai onnistun telomaan itseni). Yleensä suusta pääsee spontaanisti joku näistä: Voi VVVittu! Vittu saaaaatana!! Ei helevetin helevetti! FUCK!!! Fucking hell!! Ei saatanan paska!! :D
Kaveriporukassa saatan käyttää rennompaa ilmaisua "voi viturainen". Jos minulla olisi lapsia, niin siinä tapauksessa kirosanoille olisi varmasti muokkautunut joitain hauskempia korvaavia versioita.
Baby Blues sarjakuva antaa hyvän korvikkeen: itulin ketulin ramavitin helistin :D
Kun oikein ketuttaa, sanon vittusaatanaperkele! Siinä ei enää yksi sana riitä.