Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä en ymmärrä tuota, että pikkulapsen tulisi sairastaa

Vierailija
15.05.2012 |

tarhassa, jotta vastustuskyky paranee. Tutun 1-vuotias aloitti tarhan ja räkä valuu aina ja kipeenä on ollut melkein joka viikko. Useita mahatauteja, flunssia, silmätulehduksia jne. Meidän lapsi on ollut kotona ja sairastanut vuoden aikana yhden lievän flunssan ja kaksi lievää mahatautia. Lapsi tapaa muita lapsia avoimessa päiväkodissa ja puistossa päivittäin.



Onko lapseni nyt jäänyt jostain paitsi, kun ei sairasta koko ajan?



Oma mielipiteeni on että pikkulapset tarhassa sairastaa paljon enemmän kuin koululaiset, jotka ei nuole lelujaan. En ole vakuuttunut, että jatkuva sairastelu on hyväksi. Vastuskyky kehittyy iän mukaan ja kaikkia virustauteja ei edes kerkeä lapsuudessa sairastamaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikki-ikäinen lapsi sairastaa keskimäärin 15 infektiota vuodessa. Tämä on normaalia lapsen vastustuskyvyn kehittymistä.

minä olisin kyllä ollut pahuksen huolissain 15 infektiosta vuodessa. Kai se sitten normaalia nykyisin on kun suurin osa on päiväkodeissa mutta ei ennenvanhaan kyllä noin paljon lapset infektioita sairastaneet.

Vierailija
22/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat sairaana 0-2 kertaa vuodessa ja näin on ollut aina... kun olivat pienenä kotihoidossa, päiväkodissa,eskarissa ja nyt koulussa.

Ympäristö ei siis ole vaikuttanut sairasteluun ainakaan meillä.

Tosin jo pienestä pitäen olen opettanut hyvän käsihygienian...kädet pestään kun tullaan kotiin, ennen ruokaa,aina vessakäynnin jälkeen ym.

Käytössä on myös maitohappobakteerit joka 2. pv ja sanasol-monivitamiini syksystä kevääseen (ei kesällä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsien äidit selvittämässä mulle kuinka oma kotihoidettu lapseni tulee olemaan niin kipeetä esikoulussa. Tämän olen kuullut aivan kyllästymiseen asti, ja alan kohta uskoa että pitää pistää taapero virikehoitoon hakemaan taudit kotio.

Vierailija
24/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aletaan olla enemmän tekemisissä muitten lasten kanssa. Kotihoidetulla se aika saattaa tulla eteen esikoulussa ja ekaluokalla. Vastustuskyky kyllä kehittyy valitettavasti myös sairastelemalla ja altistumalla niille sairauksille, itsekseen immuniteettia ei ajan kanssa synny.


Meidän kolme tenavaa kaikki hoidettu kotona.

Nyt ovat koululaisia ja eivät ole olleet kipeänä sen enempää, kuin tarhassa hoidetut kaverit. Meillä sairastetaan todella vähän ja aina ollut sitä mieltä, että syy on ahkerassa käsienpesussa.

Vierailija
25/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tutkimustietoa: Lapset, jotka menevät pienenä päiväkotiin, sairastavat enemmän kuin kotihoidossa olevat, mutta kotihoidossa olleet sairastavat koulunaloitusvaiheessa enemmän. Lasten sairastuvuus siis aika vakio, ajankohdat sitten vaihtelee. Ja sairastamalla saa siis sitä vadstustuskykyä. Ja tuo tulos on siis saatu tutkittaessa isoa määrää lapsia- keskimäärin asia siis on noin, mutta tietenkään se ei mene kaikilla yksilöillä noin.


meillä ei pitänyt paikkaansa. Oliskohan käsihygenia jäänyt sitten opettamatta näillä tutkimukseen otetuilla.

Vierailija
26/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset vain ovat vastustuskykyisempiä kuin toiset erilaisille taudeille. Ja riippu paljon siitäkin kuinka paljon on muiden lasten kanssa tekemisissä.



Juurihan oli tutkimus, että lapsen pitää antaa hankkia vastustuskykyä myös suun kautta esim. syömällä multaa.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tutkimustietoa: Lapset, jotka menevät pienenä päiväkotiin, sairastavat enemmän kuin kotihoidossa olevat, mutta kotihoidossa olleet sairastavat koulunaloitusvaiheessa enemmän. Lasten sairastuvuus siis aika vakio, ajankohdat sitten vaihtelee. Ja sairastamalla saa siis sitä vadstustuskykyä. Ja tuo tulos on siis saatu tutkittaessa isoa määrää lapsia- keskimäärin asia siis on noin, mutta tietenkään se ei mene kaikilla yksilöillä noin.

meillä ei pitänyt paikkaansa. Oliskohan käsihygenia jäänyt sitten opettamatta näillä tutkimukseen otetuilla.


tekemistä asian kanssa? Itse olen vauvasta asti tarhassa ollut ja sairastin kuulemma tosi vähän. Nykyäänkin olen tosi harvoin kipeä ja jos olen niin olen tosi lievästi kipeä. Lapseni on kotihoidettu ja nyt koulussa. Harvoin on kipeänä.

Vierailija
28/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kotihoidetuista lapsista toinen oli koko ajan sairaana ja toinen ei koskaan.



No tämä sairasteleva nyt vain sattui olemaan sellainen, että imi itseensä kaikki virukset ja ne eteni aina korvatulehdukseksi asti. Ei se ollut kaksista elämää, kun lapsi oli koko ajan sairaana. Joskus päästiin uimaan vain kerran koko talvessa, kun yksi oli koko ajan sairaana.



Sitten poistettiin kitarisat ja johan alkoi tulla sairastamisesta harvinaisempaa. Mutta ei niinä jatkuvan sairastelun vuosina ollut mielessä, että hyvä kun lapsi saa vastustuskykyä. Kyllä siinä vain ajatteli, että eihän tää lapsi pääse tekemään lapsuudessaan mitään, kun se on aina kipeä. Eikä se vastustuskyky olisi siitä yhtään parantunut, jollei niitä jättimäisiä kitarisoja olisi poistettu.



Sitten tuo toinen lapsi, joka ei muka ikinä sairasta, on sellainen, että sillä on välillä nuhaa, mutta sitäkään ei huomaa. Sen röörit on jotenkin niin väljät, että ne ei oo ikinä vielä menneet nuhasta niin tukkoon, että olisi tarvittu nuhatippoja. Kyllähän tuo lapsi siis oikeasti sairastelee, mutta sitä ei vaan huomaa mistään. Joten on oikeastaan yhdentekevää missä kohdin se sen vastustuskykynsä hankkii, kun ei sen sairastelut haittaa menoa kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka jotain asioista tietävät sanovat että paras paikka lapselle on koti jossa hoito järjestetään. Ei mene pienen ihmisen elimistö ihan pilalle, suolisto ja sitä kautta moni muukin asia. Yhden kuurin syöminen tekee hallaa jopa vuodeksi!



Itse olen ollut ihan pienestä päiväkodissa ja sairastellut valtavan paljon. Sama meno jatkui sitten koulussa ja eipä tässä aikuisenakaan ole taudeilta vältytty. Toki vähemmän ollut nykyisin flunssia yms. Oma lapseni oli vain kotihoidossa ja harvoin oli kipeänä. Kun koulu alkoi niin vatsataudit alkoivat jyllätä perheessä. Muuten selvittiin vähäisillä taudeilla. Ja kun lapsi vaihtoi koulua niin jostain kumman syystä ne vatsatauditkin sitten loppuivit ihan täysin kokonaan? Että on ilmeisesti kouluissakin, käytännöissä eroja, käsien pesemises. yms.

Vierailija
30/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka jotain asioista tietävät sanovat että paras paikka lapselle on koti jossa hoito järjestetään. Ei mene pienen ihmisen elimistö ihan pilalle, suolisto ja sitä kautta moni muukin asia. Yhden kuurin syöminen tekee hallaa jopa vuodeksi!

Itse olen ollut ihan pienestä päiväkodissa ja sairastellut valtavan paljon. Sama meno jatkui sitten koulussa ja eipä tässä aikuisenakaan ole taudeilta vältytty. Toki vähemmän ollut nykyisin flunssia yms. Oma lapseni oli vain kotihoidossa ja harvoin oli kipeänä. Kun koulu alkoi niin vatsataudit alkoivat jyllätä perheessä. Muuten selvittiin vähäisillä taudeilla. Ja kun lapsi vaihtoi koulua niin jostain kumman syystä ne vatsatauditkin sitten loppuivit ihan täysin kokonaan? Että on ilmeisesti kouluissakin, käytännöissä eroja, käsien pesemises. yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi