Voiko raparperia istuttaa rivarin takapihalle?
Siis kun piha ei ole kovin iso, enkä yhtään tiedä mitä raparperi vaatii....
Kommentit (11)
Meillä kasvaa ihan varjossakin runsaana.
Onnistun lähes aina tappamaan takapihan istutukseni :(
ap
vaatii kyllä vahvan maan/lannoitusta kasvaakseen kunnolla. Kyllä se hengissä pysyy vähemmälläkin hoidolla, mutta varret vaan jäävät ohuiksi!
Puutarhakaupoissa on saatavana hevosenlantakompostia-tai millä nimellä sitä nyt myydäänkin-jos ei omaa kompostimultaa ole.
Raparperi myös leviää juurakkonsa avulla, joten voisit saada joltakin tutulta alkua; kysele!
äitini asuu rivitalossa ja kasvattaa raparia isossa ruukussa on muuten kivan näköinen niinkin..... kokeile vaikka jos et taho maahan laittaa..... tosin maassa huolettomampi kastelun suhteen...
vaatii kyllä vahvan maan/lannoitusta kasvaakseen kunnolla. Kyllä se hengissä pysyy vähemmälläkin hoidolla, mutta varret vaan jäävät ohuiksi!
Puutarhakaupoissa on saatavana hevosenlantakompostia-tai millä nimellä sitä nyt myydäänkin-jos ei omaa kompostimultaa ole.
Raparperi myös leviää juurakkonsa avulla, joten voisit saada joltakin tutulta alkua; kysele!
Taidankin kysyä mun "raparperitoimittajaltani" saisinko häneltä juurakkoa tällä kertaa :)
ap
Annakun arvataan? Luit toista ketjua ja aoit nyt kasvattaa raparperiä jotta saisit selluliitit pois perseestäsi? :D Kerro miten kävi ! (Itselläni selluliittiä ei kuitenkaan ole joten en tarvitse muutakuin piirakkaan ja kiisseliin.)
Annakun arvataan? Luit toista ketjua ja aoit nyt kasvattaa raparperiä jotta saisit selluliitit pois perseestäsi? :D Kerro miten kävi ! (Itselläni selluliittiä ei kuitenkaan ole joten en tarvitse muutakuin piirakkaan ja kiisseliin.)
Meillä tykätään raparperista, siksi haluaisin sitä itse kasvattaa.
ap
mutta muista, että kahteen kolmeen vuoteen et saa ottaa siitä kunnolla satoa, että taimi vahvistuu.
Anopilla kasvaa rivarin takapihalla omenapuu, mustaherukkapuskia 2 ja mansikoitakin.
meidän rivitalon pihalle oli edellinen asukas raparperin kuitenkin istuttanut, ja kyllä siitä muutaman piirakan leipoo alkukesästä. Ei siitä haittaakaan ole, mutta en menis istuttamaan.
Meillä kasvaa ihan varjossakin runsaana.