Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäidit! Miten hallitsette kaaosta kotona?

Vierailija
15.05.2012 |

Antakaa hyviä vinkkejä, varsinkin isot perheet. Onko elämä pelkkää siivousta, pyykkäystä ja pöydän pyyhkimistä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieheni on pelastava enkeli, joka laittaa kaaoksen kuriin silloin kun se uhkaa muuttua liian pahaksi...

Vierailija
22/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on AINA kaos, vaikka sitä aina yritän hallita. Lelut ei niinkään haittaa ja ne lapset kyllä kerääkin aina iltaisin. Tässä kun vilkuilen ympärilleni, niin suurin syyllinen näkemääni sotkuun on mieheni. Ja sen olen päättänyt, että hänen jälkiään en siivoa! Siksi meillä on siis kauheita vaatekasoja tuoleilla, lehtiä ja lippusia&lappusia pitkin pöytiä, likaisia astioita , tyhjiä oluttölkkejä, ruokakääreitä ym ympäriinsä. Kaikkein hulluinta on se että mies motkottaa lähes päivittäin tästä kämpän kaoksesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä se nyt vaan menee niin. Ihan mahdottoman haastava 5-vuotias. Tai ollut koko ikänsä. Ei ole meidän vanhempien asenteesta kiinni. Kuria on, mutta

tämä tekee kaikki tuntemansa temput vastaan (joka asiassa). Aina ei jaksaisi tapella.

Ap

Meillä on kolme lasta ja yks on tuollainen tai oli. Nyt on jo teini ja kyllä se oppi kun vaan jankkasi. Tosin mä olen huomannut että se on vähän sellainen peruslaiska luonne, mutta konstit on löytyneet.

Mä hallitsen kaaosta hyvin, yleenäs mitään kaaosta ei ole. Mutta joskus ei vaan oikein huvita tehdä mitään ja silloin en tee. Olen oppinut olemaan sen suhteen vähän armollinen itseäni kohtaan. Tosiasia on se että en mä voi olla täysin mitään tekemättä, mutta jos ei huvita tänään vetää imuria esiin, niin teen sen huomenna ja en kiristä sillä päätäni.

Kerran viikossa on mulla siivouspäivä. Ennen se oli aina perjantai. Nykyään saatan siirtää senkin vaikka lauantaiksi mutta siivoan ja väitän että mitään kauheaa kaaosta meillä ei ole oikeastaan ikinä.

Vierailija
24/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että tavarat ei ole levällään? Vai ettei olisi likaista?

Siivoan kerran viikossa liat pois.

Vaadin että kaikki huolehtivat omat tavaransa paikooilleen.

En ole täyttänyt kotia turhalla krääsällä, kuten sadoilla vauvan leluilla.

Vierailija
25/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Siis oleskelutilassa eli olohuoneessa katsotaan yhdessä esim. tv:tä tai jutellaan. Usein lelut vievät lasten huomion täysin, joten on hyvä olla olemassa tila, missä niitä leluja ei ole. Näin lapsi oppii paljon, ollaan rauhassa ja jutellaan päivän asioista.

Onhan se toki helppoa jos lapsi ei saa tuoda omia tavaroitaan oleskelutilaan, mutta miksi lapsi sinne tulisi silloin ylipäätään - lapsen tapa olla olemassa on toimia ja toiminnallinen, ja siihen liittyy olennaisesti esineet ja tavarat.

Vierailija
26/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin kaikki tekevät jotain; 4v. ja 5v. huolehtivat siistä että lelut kerätään joka ilta lastenhuoneen lattialta. 8v. imuroi itse huoneensa ja pyyhkii pölyt. Hän myös vie likaiset vaatteet pyykkikoriin ja laittaa puhtaat itse kaappiin. Mies tietysti siivoaa myös. Kyllä se pitää lapselel opettaa, miten pidetään koti siistinä.

"5v ei suostu" .. jos topakka yhteisvastuullinen osallistuminen on aloitettu jo vaippaikäisenä niin tuossa iässä se on lapselle jo tapa toimia eikä oo mitään ongelmaa asian kanssa.

Tätä mä olen aina sanonut, ja ihmetellyt miksei kaikki tee näin. Meidän pennut ei pidä edes vaihtoehtona sitä, etteikö ne osallistuisi kotihommiin, niin itsestäänselvää se on. Se tulee ihan takaraivosta, että samalla lailla kun vedät housut alas istuessasi pöntölle, katsot myös siitä noustessasi jäikö sinne jälkiä, ja jos jäi, peset ne pois.

Vierailija
27/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän kaaoksen kanssa sulassa sovussa.

Vierailija
28/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä itse ainakin hallitsin kaaosta hienosti kotiäitinä ollessani, minullahan oli kaikki maailman aika siivota ja järjestellä paikkoja. Toista se on nyt töissä ollessa; sotkua on kaikki paikat, kun ei ehdi kukaan siivota, pyykkivuoret kasaantuu, samoin tiskivuoret keittiössä kun ei ehdi tyhjentää konetta. Huoh, meillä on varmaaan taas siistiä vasta kesälomalla.

Vierailija
29/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töiden jälkeen? ja kuka teillä sotkee päivällä kun olet töissä?

Itse olen kotiäiti + teen osa-aikatyötä n.30h/vko.

Meillä on aina siistiä, eli töiden jälkeen klo.21.15 ehdin vielä tyhjentää astianpesukoneen ja laittaa pyykit kuivumaan. Mies siis laittaa koneen pyörimään ja lapset nukkumaan klo.20.30.

hyvin ehdin vielä tehdä seuraavan päivän ruokia eli kuorin perunoita tai teen salaatin valmiiksi.

Ja sitten vielä seksiä miehen kanssa 3-4 kertaa viikossa.

Aamulla sitten siivoan klo.7-> ja touhuan lasten kanssa, mies siis töissä 5-13. ja minä 17-21.

kyllä itse ainakin hallitsin kaaosta hienosti kotiäitinä ollessani, minullahan oli kaikki maailman aika siivota ja järjestellä paikkoja. Toista se on nyt töissä ollessa; sotkua on kaikki paikat, kun ei ehdi kukaan siivota, pyykkivuoret kasaantuu, samoin tiskivuoret keittiössä kun ei ehdi tyhjentää konetta. Huoh, meillä on varmaaan taas siistiä vasta kesälomalla.

Vierailija
30/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkös se niinkö siivoamista? hö, hö, hö...

töiden jälkeen? ja kuka teillä sotkee päivällä kun olet töissä?

Itse olen kotiäiti + teen osa-aikatyötä n.30h/vko.

Meillä on aina siistiä, eli töiden jälkeen klo.21.15 ehdin vielä tyhjentää astianpesukoneen ja laittaa pyykit kuivumaan. Mies siis laittaa koneen pyörimään ja lapset nukkumaan klo.20.30.

hyvin ehdin vielä tehdä seuraavan päivän ruokia eli kuorin perunoita tai teen salaatin valmiiksi.

Ja sitten vielä seksiä miehen kanssa 3-4 kertaa viikossa.

Aamulla sitten siivoan klo.7-> ja touhuan lasten kanssa, mies siis töissä 5-13. ja minä 17-21.