Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyttä festariruokaa

Vierailija
02.06.2012 |

Olen lähdössä juhannukseksi 4 päivän festareille. Laihdutan, ja vaikka alkoholista tuleekin energiaa, haluaisin ruokailun olevan edes jotenkuten kevyttä. Ongelmana tietysti on se, että telttamajoituksessa on aika mahdoton mitään sapuskaa laittaa. Mitähän säilyvää ja kevyttä vois ottaa mukaan?

Itselle ei tule mieleen kuin esim. säilykeananas ja vastaavat, mutta eihän niillä kovin pitkälle pötkitä.

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan kun oli vastaavia majoituksia niin aina oma grilli (maksaa 10-15€), lisäksi autossa aina styroksinen kylmälaukku.

Kylmälaukussa säilyy ainakin 2vrk tai enemmänkin liha, kun sen pakastaa ja laittaa jäisenä laukkuun. Grillaa vartaita esim. tomaatteja, kesäkurpitsaa, sipulia, ananasta jne

Sitten vähärasvaista broileria tms. Hedelmiä on kiva grillata.

Vierailija
2/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa grilliä ei saa siellä käyttää. Kylmälaukun voi ottaa, mutta eihän ne kylmäpatterit pidä kuin ekan päivän kylmänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa grilliä ei saa siellä käyttää. Kylmälaukun voi ottaa, mutta eihän ne kylmäpatterit pidä kuin ekan päivän kylmänä.

jäinen liha pysyy hyvänä pari vuorokautta. Usko pois. Ja ei niitä vihanneksia kylmässä tarvitse säilyttää. Olihan tossa jo vinkkejä.

Syö leipää, vihanneksia, hedelmiä, säilykekalaa jne jos et halua selvästikään grillata. Onpa taas vaikeaa =)

Vierailija
4/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäinen liha pysyy hyvänä pari vuorokautta. Usko pois. Ja ei niitä vihanneksia kylmässä tarvitse säilyttää. Olihan tossa jo vinkkejä. Syö leipää, vihanneksia, hedelmiä, säilykekalaa jne jos et halua selvästikään grillata. Onpa taas vaikeaa =)

Mutta kun ei ole tietoa niiden olemassaolevien grillien kunnosta niin se jäinen liha ei hirveesti ruoki jos sitä ei saa kypsennettyä. Kyllä haluan grillata mutta pakko varautua siihen että se ei onnistu! Ymmärrätkö? Omaa grilliä ei saa ottaa!

Vierailija
5/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäinen liha pysyy hyvänä pari vuorokautta. Usko pois. Ja ei niitä vihanneksia kylmässä tarvitse säilyttää. Olihan tossa jo vinkkejä. Syö leipää, vihanneksia, hedelmiä, säilykekalaa jne jos et halua selvästikään grillata. Onpa taas vaikeaa =)

Mutta kun ei ole tietoa niiden olemassaolevien grillien kunnosta niin se jäinen liha ei hirveesti ruoki jos sitä ei saa kypsennettyä. Kyllä haluan grillata mutta pakko varautua siihen että se ei onnistu! Ymmärrätkö? Omaa grilliä ei saa ottaa!

lihaa mukaan. Jos ei ole tietoa niin otat jotain eineksiä (valmislihapullia jne) joita ei ole pakko grillata vaan voi syödä raakanakin.

Ja kuten sanoin kasviksia, vihanneksia, hedelmiä ei tarvitse pitää kylmässä. Leipää, keitetyt kananmunat, säilykeliha ja kala säilyy lämpimässä.

Oletkos ihan ekaa kertaa festareille menossa vai miksi tuo avuttomuus?

Vierailija
6/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi valmistaa (todella outoa jos trangiaa ei saisi ottaa). Sitten jää vaihtoehdoksi kaikki lämpimässä säilyvä:

kasvikset, hedelmät, vihannekset, juurekset, liha- ja kalasäilykkeet, leivät, keitetty riisi, keitetyt munat jne

Ja toki sieltä kauppaan pääsee käymään, niin saa lisää ruokaa

Vierailija
7/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaa mukaan. Jos ei ole tietoa niin otat jotain eineksiä (valmislihapullia jne) joita ei ole pakko grillata vaan voi syödä raakanakin. Ja kuten sanoin kasviksia, vihanneksia, hedelmiä ei tarvitse pitää kylmässä. Leipää, keitetyt kananmunat, säilykeliha ja kala säilyy lämpimässä. Oletkos ihan ekaa kertaa festareille menossa vai miksi tuo avuttomuus?

Kuten sanoin, olen jo selvittänyt ja siellä on joku yhteisgrilli, mutta jos olet itse joskus ollut paikassa jossa on muutama tuhat ihmistä kännissä, tiedät varmasti että se grillin kunto voi olla aika nopeasti aika huono kun ihmiset mellastavat.

Valmislihapullia en kyllä söis jos ovat lämpimänä olleet, samoin kasvikset ja vihannekset menevät kyllä nopeasti huonoksi lämmössä.

En ole menossa ekaa kertaa festareille, mutta ekaa kertaa niin että ei ole ruuanlaittomahdollisuutta enkä halua syödä mitään makkaraperunoita neljää päivää.

Jos sinä koet tarvetta vittuilla, tee se jossain muualla, minä pyysin asiallisia vastauksia.

Vierailija
8/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi valmistaa (todella outoa jos trangiaa ei saisi ottaa). Sitten jää vaihtoehdoksi kaikki lämpimässä säilyvä: kasvikset, hedelmät, vihannekset, juurekset, liha- ja kalasäilykkeet, leivät, keitetty riisi, keitetyt munat jne Ja toki sieltä kauppaan pääsee käymään, niin saa lisää ruokaa

Ei se ole mun mielestä mitenkään outoa että ei saa ottaa trangiaa tai muuta, muutama vuosi sittenhän kuoli porukkaa kun olivat grillanneet teltassa, ja tämän jälkeen tuli kiellot. Ja olen asian tarkistanut järjestäjiltä, ei todellakaan saa mitään tulta tehdä telttailualueella.

Säilyykö keitetty riisi ja munat lämpimässä?

Vierailija
9/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trangiaa ei kukaan kyllä voi estää ottamasta, joten ota se. Sitten lähdetään siitä, että ei ole grilliä, joten vihannekset jne kylmälaukkuun. Kyllä ne siellä säilyy, kokemusta on usealta vuodelta. Kauppaan pääsee aina lisää ruokaa hakemaan.

Muuten mihin festareille olet menossa, niin voin antaa vinkkejä lisääkin.

Älä nyt heti nouse takajaloille kun annetaan asiallisia vinkkejä, missä tässä vittuiltiin??

Vierailija
10/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi valmistaa (todella outoa jos trangiaa ei saisi ottaa). Sitten jää vaihtoehdoksi kaikki lämpimässä säilyvä: kasvikset, hedelmät, vihannekset, juurekset, liha- ja kalasäilykkeet, leivät, keitetty riisi, keitetyt munat jne Ja toki sieltä kauppaan pääsee käymään, niin saa lisää ruokaa

Ei se ole mun mielestä mitenkään outoa että ei saa ottaa trangiaa tai muuta, muutama vuosi sittenhän kuoli porukkaa kun olivat grillanneet teltassa, ja tämän jälkeen tuli kiellot. Ja olen asian tarkistanut järjestäjiltä, ei todellakaan saa mitään tulta tehdä telttailualueella.

Säilyykö keitetty riisi ja munat lämpimässä?

niin säilyy 2-3 päivää. Normaalissa huoneen lämmössähän vihannekset jne säilyy vaikka kuinka kauan, niin miksi ei säilyisi kylmälaukussa. Kaupasta lisää / vaihto kallet jos lämpenee

Vierailija
11/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan tule mieleen ainoatakaan, jossa saisi vain makkaraperunoita (itse asiassa ne on todella harvassa, missä niitä yleensäkään saa). Festerilla on nykyään todella laajat ruokatarjonnat.

Ja ainahan voit käydä kaupassa päivittäin vaikka sieltä leirintäalueelta

Vierailija
12/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trangiaa ei kukaan kyllä voi estää ottamasta, joten ota se. Sitten lähdetään siitä, että ei ole grilliä, joten vihannekset jne kylmälaukkuun. Kyllä ne siellä säilyy, kokemusta on usealta vuodelta. Kauppaan pääsee aina lisää ruokaa hakemaan. Muuten mihin festareille olet menossa, niin voin antaa vinkkejä lisääkin. Älä nyt heti nouse takajaloille kun annetaan asiallisia vinkkejä, missä tässä vittuiltiin??

Siinä, että tuo eräs ei ensinnäkään lue mitä kirjoitan (selitin jo ekassa viestissä että neljä päivää ja on vain yhteisgrilli jne ja silti joudun selittämään kaiken uudestaan) ja sitten kyselee miksi olen avuton. No en ole, luulin vain että täältä sais asiallisia vinkkejä, mutta olin toki väärässä.

Himoksen juhannusfestareille menen.

Vierailija
13/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan tule mieleen ainoatakaan, jossa saisi vain makkaraperunoita (itse asiassa ne on todella harvassa, missä niitä yleensäkään saa). Festerilla on nykyään todella laajat ruokatarjonnat. Ja ainahan voit käydä kaupassa päivittäin vaikka sieltä leirintäalueelta

on 1 pikkukauppa, jossa tuskin mitään makkara-kalja -linjaa kummempaa myydään. Keskustaan on liian pitkä matka.

Vierailija
14/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffetaamiainen, joka aamu to – su klo 8 – 11

puuro ja erilaiset murot, munakasta, lihapullia, nakkeja, karjanlanpiirakoita jne.

Hinta 8 €

Buffet to – la klo 12 – 23 ja su klo 12 - 14

aamupäivän on tarjolla keittolounas sisältäen salaattipöydän, leipäpöytä ja ruokajuomat

iltapäivällä klo 16 aikaan keittolounas vaihtuu buffet-päivälliseen sisältäen salaattipöydän, leipäpöydän sekä ruokajuomat.

Keittolounas 8 €

Buffet-päivällinen 10 €

Vierailija
15/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan tule mieleen ainoatakaan, jossa saisi vain makkaraperunoita (itse asiassa ne on todella harvassa, missä niitä yleensäkään saa). Festerilla on nykyään todella laajat ruokatarjonnat. Ja ainahan voit käydä kaupassa päivittäin vaikka sieltä leirintäalueelta

on 1 pikkukauppa, jossa tuskin mitään makkara-kalja -linjaa kummempaa myydään. Keskustaan on liian pitkä matka.[/i

Tiedän kaupan ja ihan tavalliset pikkukaupan valikoimat siellä on.

Vierailija
16/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffetaamiainen, joka aamu to – su klo 8 – 11 puuro ja erilaiset murot, munakasta, lihapullia, nakkeja, karjanlanpiirakoita jne. Hinta 8 € Buffet to – la klo 12 – 23 ja su klo 12 - 14 aamupäivän on tarjolla keittolounas sisältäen salaattipöydän, leipäpöytä ja ruokajuomat iltapäivällä klo 16 aikaan keittolounas vaihtuu buffet-päivälliseen sisältäen salaattipöydän, leipäpöydän sekä ruokajuomat. Keittolounas 8 € Buffet-päivällinen 10 €

aio käyttää rahaa meidän perheeltä aamiaisiin ja päivälliseen 40 euroa per päivä, plus lisäksi jotkut yöpalat. Rahaa menee tuonne jo muutenkin ihan tarpeeksi. Siksi kysyin vinkkejä ihan _itse_ mukana tuotaviin ruokiin, eli vastaksesi on täysin hyödytön.

Vierailija
17/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja buffet mahdollisuus ruokailuun. Eipä ole ollut 15 vuotta sitten kun itse näitä juhannusjuhlia kolusin. Kyllä teidän kelpaa.

Vierailija
18/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 1 pikkukauppa, jossa tuskin mitään makkara-kalja -linjaa kummempaa myydään. Keskustaan on liian pitkä matka.[/i Tiedän kaupan ja ihan tavalliset pikkukaupan valikoimat siellä on.

En ole tuolla himoksen juhannusjuhlilla ollut ennen joten en voi millään tietää mitä ruokaa siellä tarjotaan. Ne festarit joissa olen aiemmin ollut, ovat olleet sellaisia että niistä saa makkaraperunoita, kebabsotkuja ja paellaa. Ei muuta.

Minäkin tiedän sen pikkukaupan, sen koko on muutama neliö eikä siellä tosiaan ollut juuri mitään silloin kun olen siellä ollut.

Vierailija
19/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffetaamiainen, joka aamu to – su klo 8 – 11 puuro ja erilaiset murot, munakasta, lihapullia, nakkeja, karjanlanpiirakoita jne. Hinta 8 € Buffet to – la klo 12 – 23 ja su klo 12 - 14 aamupäivän on tarjolla keittolounas sisältäen salaattipöydän, leipäpöytä ja ruokajuomat iltapäivällä klo 16 aikaan keittolounas vaihtuu buffet-päivälliseen sisältäen salaattipöydän, leipäpöydän sekä ruokajuomat. Keittolounas 8 € Buffet-päivällinen 10 €

aio käyttää rahaa meidän perheeltä aamiaisiin ja päivälliseen 40 euroa per päivä, plus lisäksi jotkut yöpalat. Rahaa menee tuonne jo muutenkin ihan tarpeeksi. Siksi kysyin vinkkejä ihan _itse_ mukana tuotaviin ruokiin, eli vastaksesi on täysin hyödytön.

neljäksi päiväksi leirintäalueelle juopottelevan nuorison sekaan??? enkä tarkoittanut, että siellä jokaista ruokaa tarvitse syödä. Vaan esin. kerran päivässä 3. ja 4. päivänä kun kylmälaukusta loppuu tehot. kaksi ekaa päivää menee kylmälaukun voimin. ja Aamupalatkin varmaan leivällä pärjää

Vierailija
20/59 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja popcornia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi