Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsettomat haluaa sterilisaatio oikeuden jo 25vuotiaille,miksi??

Vierailija
15.02.2014 |

Miksi pitää tarttua noin radikaaleihin keinoihin, musta on aika hurjaa että jos 25v voi tehdä sterilisaation ja sitten 10v päästä mieli muuttuukin. Ihan oikeasti,se mieli voi muuttua niinkuin monessa muussakin asiassa..kauhea höyryäminen sterilisaatiosta,kierrukkaa tms kehiin niin ei tarvitse ehkäisystä huolehtia :)

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä ihmiset, jotka eivät halua lapsia, osaavat myös ehkäistä. Minulla on useampikin vapaaehtoisesti lapseton yli 40 v ystävä, ja ehkäisy on heiltä kaikilta onnistunut ihan hyvin. Nykyään on tosi luotettavia ehkäisykeinoja, joten en ymmärrä miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa joidenkin ehkäisy. 

Vierailija
102/163 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 23:20"]

Yleensä kyllä ihmiset, jotka eivät halua lapsia, osaavat myös ehkäistä. Minulla on useampikin vapaaehtoisesti lapseton yli 40 v ystävä, ja ehkäisy on heiltä kaikilta onnistunut ihan hyvin. Nykyään on tosi luotettavia ehkäisykeinoja, joten en ymmärrä miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa joidenkin ehkäisy. 

[/quote]

Minulle ei käy pillerit eikä kupari- tai hormonikierukka. Mitä ehkäisyä minun pitäisi käyttää vakituisessa parisuhteessa? Kondomit eivät ole pitkäaikainen ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit, niitä on monenlaisia. Ja mitä oireita sinulla on? Monesti ihmiset laittavat ehkäisyn haittoihin syitä jotka johtuvat jostain muusta tai eivät ainakaan ole vaarallisia, kenties hiukan epämukavia. 

Ja ainahan voi pidättäytyä. En ymmärtää miksi yhteiskunnan pitää maksaa jopa seksin ilotkin.

Vierailija
104/163 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat pillerit on kokeiltu. Oireina aurallisen migreenin paheneminen ja pahat iho-ongelmat ja mielialanvaihtelut.

Eli sinulla ei ole vastausta. En ole yllättynyt.

Vierailija
105/163 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinn kaltaisiasi on kuitenkin todella harvassa, joten en nää estettä mikei noissa tapauksissa sitä leikkausta voisi kustantaa valtion varoista. Ehkä s olisi hyväkin, jos olet niin sairas, ettet lisäänny.

Vierailija
106/163 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet etten ole lisääntynyt? Ei läheskään kaikki steriin haluavat ole lapsettomia.

En myöskään ole sairas, vaan hormonit ja kierukka eivät vain sovi minulle. Olen taatusti keskivertoa terveempi.

Vierailija
107/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:14"]

Miksi pitää tarttua noin radikaaleihin keinoihin, musta on aika hurjaa että jos 25v voi tehdä sterilisaation ja sitten 10v päästä mieli muuttuukin. Ihan oikeasti,se mieli voi muuttua niinkuin monessa muussakin asiassa..kauhea höyryäminen sterilisaatiosta,kierrukkaa tms kehiin niin ei tarvitse ehkäisystä huolehtia :)

[/quote]

Koska steriilisaatio on ainoa miehen keino varmistaa että ei tule lapsia

Vierailija
108/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:20"]

Miksi ihmeessä ihminen ei saa päättää omasta kehostaan ja ehkäisystään. Olen velojen puolella.

t. kolmen äiti

[/quote]

Ehkäistähän voi muutenkin. Tuo ikäraja on käsittääkseni olemassa siksi, että jo tälläkin ikärajalla (30) päätöstään katuvia on aika paljon.

[/quote]

Miten mies voi ehkäistä? Naiseen EI voi luottaa

Vierailija
109/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:24"]

mutta hei 25v vuotiaana sterilisaatio on jo aika hullua, ei 25v ihminen vielä voi tietää muuttuuko mieli 30v päästä. ei tää yhteiskunta nyt vaan toimi niin että sä et tee lapsia mä en tee lapsia tuo ei tee lapsia,nih! :D

[/quote]

Miksi ihminen ei saa itse päättää tekeekö lapsia vai ei? Onko se parempi että tulee vanhempia (miehiä) jotka eivät halua lapsia ja halveksivat niitä syntyviä lapsia?

Vierailija
110/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:39"]

jep todellakaan niitä purkuja ei sitten yhteiskunnan rahoilla tehdä!! ihme pelleilyä. Musta on aika karua jos 25v sanoo ettei halua lapsia,tuossa iässähän moni vielä opiskelee ja bilettää,unelmien kumppaniakaan ei vielä ehkä ole löydetty,joku saattaa matkustella jne..mieli voi todellakin muuttua jossain kohtaa. on ihmiselle luontaista haluta lisääntyä ja jos 25v ei sitä vielä halua,37v hän voisikin haluta mutta mitä jos pihat on laitettu kiinni,ja sitä ei voi enää peruuttaakkaan?

[/quote]

Lapsista ei ole muuta kuin haittaa elämässä. Ikinä en sellaisia halua

Vierailija
111/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa monikin jauhaa sitä prosenttia joka katuu sterilisaatiota. Onko kukaan miettinyt sitä prosenttilukua, kuinka moni katuu lapsen saamista.

18 -vuotias on täysi -ikäinen, jolloin tulisi myös saada se sterilisaatio jos näin haluaa.

Vierailija
112/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:20"]

Miksi ihmeessä ihminen ei saa päättää omasta kehostaan ja ehkäisystään. Olen velojen puolella.

t. kolmen äiti

[/quote]

Miten niin ei saisi muka päättää?

Jokainen päättää tasan itse, harrastaako seksiä ja tekeekö lapsia. Se mikä tässä nyt on kysymys on se, että ilmeisesti haluttaisiin välttää 15 vuoden ehkäisykustannukset. 

Aivan hyvin kaikille voisi antaa sterilisaatiolisenssi vaikka vapaasti, mutta vaatia kirjallisena, että jos tulee katumapäälle, joutuu maksamaan purkamisen ja jatkohoidot 100% itse.

[/quote]

Samoin kaikki abortti tai synnytys kustannukset pitää maksaa itse. 

Vierailija
113/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 16:44"]

Mä olen kyllä lukenut, että katujia on melkein kolmasosa. Näistä suurin osa on juuri nuorena sterilisaatioon menneitä, joten mitään syytä ei ole laskea ikärajaa. Ehkäistä voi muutenkin. Esim. kierukka toimii monta vuotta ja varmuus on sama kuin sterilisaation.

[/quote]

Mies ei voi käyttää kierukkaa. Miehellä ei ole mitään ehkäisyvälinettä.

Vierailija
114/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 16:50"]

En ymmärrä. Isot kustannukset yhteiskunnalle kun 35-45 v. naisilta sitten sterilisaatioita puretaan kun mieli aikuistuu ja muuttuu.. Jos joku ei 25 v. halua lapsia niin voi olla seksittä tai käyttää ehkäisyä. Niin tehdään jos lapsia ei haluta!

[/quote]

Miehellä ei ole mitään ehkäisyä

Vierailija
115/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:20"]Miksi ihmeessä ihminen ei saa päättää omasta kehostaan ja ehkäisystään. Olen velojen puolella.

t. kolmen äiti

[/quote] Koska TILASTOLLISESTI sterilisaation purkua haluavia, eli siis sitä katuvia on niin paljon. Pitäisikö yhteiskunnan ensin maksaa velan steri, ja sitten sen purku kun mieli muuttuu? Ja ihminen ei todellakaan aina ole 25-vuotiaana kypsä tekemään sitä päätöstä.

[/quote]

Mutta jostain syystä 15 vuotias on tarpeeksi kypsä tekemään lapsia? 25 vuotias ei ole lapsi. Miksi 25 vuotias saa laittaa silikonirinnat, muokata huuliaan, mennä naimisiin, tehdä 5 lasta ja sen jälkeen vaikka sukupuolenkorjausleikkauksen, mutta ei voi tehdä steriilisaatiota?

Vierailija
116/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäraja on aina vähän ongelmallinen, mutta ainakin se rajoitus pitäisi poistaa, että vaaditaan 3 elävää lasta. Esim. 3 aborttia pitäisi jo riittää (kaikille kun ei hormoniehkäisy + kumi käy).

Vierailija
117/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:04"]

Saahan sen kaikissa muissa Pohjoismaissa jo 25-vuotiaana ja monissa Euroopan maissa ja muualla maailmassa saa vieläkin nuorempana. Olen löytänyt netistä tarinoita ulkomailta, joissa jo parikymppiset lapsettomat ovat kertoneet saaneensa sterilisaation, eivätkä ole myöhemminkään katuneet nuorena tehtyä sterilisaatiota.

[/quote]En usko. Ei ihminen ja nainen 24 v esim tiedä mitä menettää jos ei ole lasta.

[/quote]

Kyllä tietää

Vierailija
118/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:27"]No voi voi, minä olen aina tiennyt inhoavani lapsia ja olevani kykenemätön vanhemmaksi, kaikenlisäksi juuri mikään ehkäisy ei ole sopinut... Noh, helpointa oli sitten pysyä sinkkuna ja olla harrastamatta seksiä,vitun kivaa elämää. Sterilisaation sain vasta 37-vuotiaana!!! Noh,nyt on olo niin vanha eikä elämässä oo muutenkaan kerinnyt miehistä/parisuhteista nauttimaan joten todellakin toivon että tulevaisuudessa tuo mahdollisuus olisi muille ja saisivat nauttia elämästä, ihanasta parisuhteesta kera seksin. Helppohan se on tietysti puhua muista ehkäisyvaihtoehdoista teidän joille kaikki ehkäisyt sopii, minulle niitä ei  ole kuin yksi eikä varmimmasta päästä sekään! 

[/quote] Vaikutat muuten todella typerältä ja ahdasmieliseltä ihmiseltä, joten hyvä ettet lisäänny. Lapsivihan julistaminen on yhtä naurettavaa kuin sanoa vihaavansa vanhuksia, tummaihoisia, uskovaisia, tms... Ihmisiähän ei voi kohdella yksilöinä, lapsiakin?

[/quote]

En ole koskaan nähnyt hyvin käyttäytyviä lapsia

Vierailija
119/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:27"]

Mutta oli kuitenkin ilmeisesti perustelunsa lapsettomuudelleen. Inho pieniä lapsia kohtaan.

[/quote]

Meinaat, että kannattaa hankkia lapsia, vaikka inhoaa lapsia, koska "kyllähän ne siitä kasvaa"?

Nyt valoja päälle siellä.

[/quote]

Kyllä, juuri näin ajattelen. Näen hämärässä ihan hyvin, kiitos.

Eihän esimerkiksi kukaan taloa rakentaessaan siitä itse prosessista kauheasti nauti, vaan siitä valmiista talosta. Se on vain se pakollinen paha.

Nyt sinun pitäisi vielä kertoa, mitä tarkoitat pienellä lapsella.

[/quote]

Eli henkilö X hankkii lapsen. Mutta hän ei voi sietää lapsia niin mihin se lapsi menee siihen asti kun se on teini-iässä? Jos henkilö X ei halua nähdäkkään sitä koska ei voi sietää lapsia? 

Vierailija
120/163 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:55"]

Minusta kaikilla yli 25 v tulee ola oikeus päättää sterilisaatioista. Mutta kun on lääketeieteellisessti katsoan " tarpeeton" leikkaus, niin jokainen maksakoon sen itse. Samoin toki lääketieteelliset toimenpiteet, jos joskus katuu päätöstään. Jokaisella on oikeus mutta valtiolla ri ole velvollisuutta maksaa jonkun ehkäisyä.

[/quote]

Mutta valtio kyllä maksaa toisten ehkäisyt (abortit joita nykyään käytetään ehkäisynä) sekä hedelmöityshoitoja? Eihän tuossa ole mitään järkeä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän