Pulskat, päivän syömisenne?
Mä kirjoitan tänne normaalit päivän syömiseni ihan vaan kauhistuttaakseni itseäni, tehkää muutkin niin!
Olen 170 cm / 80 kg ja juuri nyt VLCD-dieetillä toista viikkoa. Nyt tuntuu jo ihan hurjilta määrät, mitä olen syönyt...
Aamu: lasi vettä
Töihin päästyä: kuppi kahvia maidolla, mandariini tai omena
Lounaalla: työpaikkaruokalassa esim. kaksi uunimakkaraa/iso pala lohta/ kaksi jauhelihapihviä tms sekä pari kauhallista muusia/riisiä/3 perunaa. Salaattia reilu satsi, siemeniä ja pähkinöitä pieni kourallinen, salaattikastiketta (öljypohjainen) 2 rkl.
Jälkiruuaksi kahvi maidolla ja esim. pullasiivu tai kaurakeksi
Iltapäivällä muutama pala suklaata/suklaapatukka/euron irtokarkkipussi/jäätelö tms makea välipala
Kotona perheen kanssa ruoka: esim. jauhelihakeittoa iso lautasellinen pari palaa ruisleipää levitteellä ja juustolla.
Ruuan jälkeen aina karkkia/suklaata enemmän tai vähemmän
Iltapalaksi esim. kaksi leipäsiivua, päälle 2 munan munakasta, juustoa, meetvurstia/kinkkua/lenkkimakkaraa.
Jääkaapista illan mittaan kylmänä nakki/lenkinpätkä/muutama oliivi/pala briejuustoa tms
Myöhään illalla joskus vielä esim. kattilallinen popcornia, karkkia muutama kourallinen.
Nämä siis arkiruokia, viikonloppuisin vielä lisäksi esim. sipsejä, donitsia tms herkkuja ja päivän toinen kunnon ruoka voi jäädä väliin.
Ruokajuomana aina vesi tai kaloriton limu. Jotain hyvääkin.
Liikun paljon, siksi varmaan en ole vielä satakiloinen, vaikka viimeiset 7 vuotta tätä tahtia menny...
Kommentit (33)
Aamupalalla iso annos puuroa + lasillinen laktoositonta maitojuomaa.
Pari kuppia kahvia.
"Lounaaksi" 3 kpl karjalanpiirakoita ja lasillinen laktoositonta maitojuomaa.
Päivälliseksi teen spagettia ja kastiketta. Puolet lautasesta täytän salaatilla: lehtisalaatti, tomaatti, kurkku ja fetajuusto.
Iltapalaksi ehkä Lidlistä ostettu mansikkarahka tai pari palaa leipää voileipäkinkulla ja kurkulla. + lasillinen laktoositonta maitojuomaa.
Päivän aikana juon monta litraa vettä (täytän aina 0,5 litran tuopin, josta hörpin pitkin päivää).
Lasken kaloreita ja esim. tämän päivän kalorimääräni on 1440. Olen laihtunut kaloreita laskemalla 5 kg. Ei ole ollenkaan nälkä, kun mahalaukkukin on pienentynyt.
Aamupalaksi jugurttipurkki. Lounaaksi söin kaksi karjalanpiirakkaa juustolla ja nyt syön välipalaksi kahden munan munakkaan, jossa on yksi eilinen uusi pottu mukana ja kalkkunaleikettä ja juon laimeaa mehua.
Eilen söin aamupalaksi persikan, lounaaksi ne kaksi karjalanpiirakkaa taas ja iltaruoaksi paistoin kanafileen ja parsakaalia. Juonut olen vettä ja laittilimppaa, maito on pahaa.
On taas käynnissä yksi ikuisista laihdutusyriyksistä, tänään poljin puoli tunti crosstrainerilla ja eilen tein 40 minuutin koiralenkin, jaksaa tätä taas viikon pari sitten ottaa pullanhimo vallan :D
Olen 168/74. Alla 70 olis tarkoitus päästä näin aluksi...
tehän syötte ihan järjettömiä määriä, eihän tolla menolla voi laihtua, kun suu käy suurimman osan valveillaoloajasta.
Järkyttävää.
tehän syötte ihan järjettömiä määriä, eihän tolla menolla voi laihtua, kun suu käy suurimman osan valveillaoloajasta.
Järkyttävää.
eihän ap sitä kysynyt, vaan kysyi mitä pulskat syövät päivän aikana. :)
Aamulla kahvia, puuroa, juustoa, leikkele, jogurtti
Töissä lasagne, salaatti ym
Kahvin kanssa munkki
Kotona perunamuusi, 2 uunimakkaraa, salaattia
Iltasella jäätelöä
esim eilen: aamulla lasi mehua, raejuustopurkki ja maitokahvi
sitten illalla täytetty sämpylä ja lasi viiniä.
toissapäivänä: aamulla puolikas sämpylä, nakkimunakasta pari desiä, juustoa, paistettu kalanpala noin 100 grammaa, ja mehua
illalla: päivällinen jossa pihvi, ranskikset, salaattia, lasi kotikaljaa
tällainen ruokavalio ollut nyt pidemmän aikaa. en laihdu, mutta en lihokaan.
Läski ja rehellinen. Olen laihduttanut jo kuukausikaupalla. Tänä vuonna takana myös VLCD-kuuri.
Tänään on mennyt
aamupala
1 jyväsämpylä
paistettuja herkkusieniä
2 viipaletta 5% Aamupalajuustoa
salaattia ilman kastiketta
Lounas
kupillinen sosekeittoa
2 keitettyä munaa
salaattia ja kastiketta
Välipala
1 prk rasvatonta jogurttia
100g pakastevadelmia
50g mustikoita
2,5dl Proteiinijuomaa uinnin päälle
Päivällistä en vielä tiedä, mutta illalla syön sämpylän päällyksineen taas.
164/ 91,9kg
eli olen paksu enkä nyt millään laihdutuskuurilla.
Päivät suurinpiirtein:
Aamupala: töissä leipä ja mehua
Lounas: Taas töissä ja taas leipää ja mehua joskus edellisen päivän ruokaa.
Välipala: eli pääsen töistä käyn kaupan kautta ja yleensä ostan suklaata jonka syön autossa ja toisinaan ostan enemmän että vielä kotona saan syödä.
Päivällinen: Tavallista kotiruokaa maidolla. Keittoja, perunaa kastiketta, kanaa riisiä ym ym
Iltapala: kun lapset nukkumassa niin jotain herkkua. Olen kamala iltasyöppö. On jätskiä suklaata popcornia irtokarkkeja tai jotain muuta.
Ja paino varmaan tippuisi jos liikkuisin mutta en vaan saa itseäni niskasta kiinni.
kaksi kuppia mustaa kahvia
mansikoita 1 dl
400g kalakeittoa, lasi vettä
2 dl mansikkarahkaa (sis. kermaa ja sokeria)
Ja vaikka jonkun mielestä mittani eivät olisikaan pulskan, niin minä kyllä olen.
Onpas ihme juttu kun olette pulskia tuommoisilla ruokavaliolla! Itse olen normaalipainoinen ja syön kyllä tosi paljon kaikkia herkkuja ja ihan kunnon ruokaa parikertaa päivässä. Ja leipää ja jogurtteja ja puuroa.. Esim. aamupalaksi puuro, maito, leipä. lounas kanapasta, hedelmiä. Jälkkäriks kakkupala, pipari, kahvia. Päivälliseksi luultavasti taas kanapastaa, jälkkäriksi ehkä kahvia ja pipareita. Iltapalalla vielä pari leipää ja hedelmiä.. Muuten tulee kyllä nälkä!!! Ja viikonloppusin jos on juhlia tms. tai vaikkei oliskikaan, syön kakkuja ja karkkeja ja sipsejä.. Liikun kuitenkin paljon.. ehkä se sitten pitää aineenvaihdunnan vilkkaana.
Painosi voisi tippua, jos lisäisit aamupäivän syömisiäsi. Jättäisit ne suklaat ostamatta. Liikkumalla saat liikkua todella paljon, että suklaan kalorit saat kulutettua. Mun vinkki on, että aamupalalla jotain ja kunnon eväät töihin. Eilisen päivän ruokaa lämmitettynä tai salaattia rasiaan (mukaan kanafilettä/fetajuustoa tms joka pitää nälkää sekä salaattikastiketta).
Syötte muuten määrällisesti moni vähemmän kuin minä, normaalipainoinen (BMI 21) 39 vuotias.
Herätys klo 5 ja töihin.
6.30 hörppy vettä särkylääkkeen kanssa.
10.45 kaalilaatikkoa puolukkahillolla lautasellinen. 4 dl maitokahvia (täysmaito). 4cm*4cm pala marjapiirakkaa.
13.30 muutama mansikka. 4 dl maitokahvia.
Kohta hernekeittoa, jossa herneiden, veden ja mausteiden seassa palvattua hirveä.
En laihduta, olen mitoissa 166/72.
Itsekin olen lopettanut aamupalan pakkosyömisen, samaten lounaalla syön vain kaksi eväsleipää. Ennen söin puoliväkisin ns. oikean aamupalan ja lounaalla kävin seisovassa pöydässä. Lounaan jälkeen alkoi armoton väsymys, jota helpotin iltaisin herkuttelemalla.
Nyt kun syön aamupäivän kevyesti, niin pysyn virkeänä koko päivän. Töiden jälkeen syön normaalia kotiruokaa, ja iltaisin ei tee mieli enää herkutella.
Juu-u, menee ihan ohi ravintosuositusten, mutta tällä tavalla voin paremmin. Ja verensokerin olen mittauttanut moneen kertaan, iltapäiväväsymys ei ollut siitä johtuvaa.