Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheet, joissa laskut maksetaan "sen tililtä, jolla on rahaa"...

Vierailija
13.05.2012 |

Milalainen taloudellinen tilanne teillä oikein tarkalleen ottaen on? Onko useinkin tilanteita, joissa toisen tili on tyhjänä? Miksi? Onko molemmat töissä? Kumman tilillä yleensä on rahaa?

Kysymys siis on osoitettu niille perheille, joissa molemmilla on omat tilit ja laskut maksetaan sen tililtä, jolla on rahaa. Tätä tekniikkaa vissiin käyttää aika moni palstalainen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄykö usein niin, että se on aina se sama henkilö, jonka tilillä on rahaa. Toinen siis on hassannut rahansa jonnekin...

T: yksi, jolla on sekä oma tili, että yhteinen taloustili

Vierailija
2/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirrän lähes koko palkkani aina sinne. Meillä töissä vain minä enkä koe että saisin mitään iloa työssäkäynnistä, muuten kuin että ei tarvitse olla kotona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sulkea. Miehen tililtä maksetaan laskut ja lopulla ruokaa omilla rahoilla ostan mitä tarvii mies kun ei tarvi mitään.

Vierailija
4/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies maksaa yleensä vuokran, siihen riittää juuri ja juuri tuet. minä makselen sitten kaiken muun palkallani joka on jotain 1100e-2200e väliltä.

miehen tili on aina tyhjä, minulla on aina jonkinverran rahaa tilillä. yritän ennakoida työtuntien määrää ja säästellä huonoja tilejä varten.

Vierailija
5/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa ei ikinä ole ollut liikaa. Eli "tili tyhjänä2 on tuttu tilanne. Ei ole kyse siitä että se on aina se toinen jonka tililtä laskut maksetaan kun toinen hassaa rahansa, eihän se silloin toimisi.

Vierailija
6/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät ja muut "etuudet" tuklevat äidin tilille. Kummallakaan ei tietenkään ole tili tyhjä, tämähän on perhe jossa molemmilla on vastuu. Yli sadan euron ostoksista ja reissuista keskustellaan etukäteen ja rahasta ei ole tarvinnut riidellä ikinä.

Vierailija
7/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten mun tili on aina lähes tyhjä. Onneks rahat on yhteiset :D

Vierailija
8/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tulee rahaa 15. päivä. Mulle tulee 14., 26. ja kuun viimenen päivä. Ne laskut mitkä ei ole suoraveloituksessa maksetaan sieltä missä silloin on eniten rahaa. Maksetaan laskut aina pian kun tulee, molempien tilillä on koko ajan jonkin verran rahaa.

Vierailija
9/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin harvoin meillä on sellaista tilannetta, ettei rahaa ole jommankumman tilillä ollenkaan. Molemmat ollaan vakityössä (miehen palkaa 4300 e ja minun 3800). Lapsia on kolme ja omakotitalossa asustellaan. Meillä talolaina, autolaina ja muutama iso maksu (esim. vakuutusmaksu) lähtee automaattisesti miehen tililtä palkkapäivänä. Minä hoidan lähes kaikki kaupassa käymiset ja tankkaan myös usein auton. Sen lisäksi ostan yleensä lasten vaatteet ym. juoksevat asiat (esim. maalia rautakaupasta, multaa puutarhamyymälästä, autonhuollot jne jne.). Näin ollen rahankäyttö menee aikalailla tasan. Joskus jää sen verran "reilusti" ylimääräistä, että siirrämme sen sitten säästötilille (yhteinen). Pienemmät laskut (netti, puhelin, lehtitilaukset jne. maksetaan tosiaan siltä tililtä, jolla sattuu olemaan järkevämpi rahatilanne. Jos on tiedossa, että mies käy vaikkapa ostamassa jonkin isomman jutun, niin minä makselen sit enemmän pieniä laskuja ja päinvastoin.

Vierailija
10/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hän käy töissä ja minä olen hoitovapaalla. Omalle tililleni tulee siis pari hassua satasta, niillä ei paljon laskuja maksella. Kun olimme molemmat töissä, laskuja maksoi se, kumpi ensin ehti. Jos jommankumman tilille kertyi enemmän rahaa, otettiin sitten sieltä seuraavan kerran, kun tuli isompi hankinta, esim. auto tai lomamatka. Ja opiskeluaikoina, kun mies oli valmistuttuaan vuoden verran työttömänä ja itse kävin töissä opintojen ohessa, elätin miestä.

Vierailija
11/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan ei "hassaa" rahojaan minnekään, mutta kun rahat ei riitä, joutuu koko ajan sumpilimaan miten pärjätään. Mies yleensä siirtää koko palkkansa minun tililleni, ja jättää itselleen vain bensarahat autoon.

Vierailija
12/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko maksaa siksi,kun kela vittuillakseen pimittää työttömyysrahoja aina kun on muutaman päivän ollut töissä. Vuokra maksetaan etukäteen aina kun saadaan ragaa sen verran,että pystytään maksamaan vuokra,kerrlla. Kertaakaan ei ole jäänyt vuokra maksamatta ja muistutuslaskuja on tullut vain silloin kun lasku ob jostain syyatä unohtunut maksaa,eli harvoin. Meillä rahattomia tilejä on siksi,ettei säästötileille ole voitu nyt tiukassa tilanteessa sääatää,vaan on jouduttu jopa nostamaan tili tyhjäksi sieltäkin.

Vierailija
13/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla opiskelijalla ahat loppuu yleinsä heti kun ovt tilille tulleet, mutta kaikki pennit käytän meidän perheen menoihin, en mitään itseeni. Sitten loppukuusta joudun mieheltä ruinaan rahaa omiinkin menoihin.

Vierailija
14/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ maksan AINA vuokran, sähkön veden... Kaiken :( Tilikin on sen mukainen, ostan silloin tällöin "jämärahoilla" itselleni jotain kivaa...

Kaupassa maksetaan ostoksen suunnilleen 50-50. Ja sitten minulle valitetaan, kun olen "taas tuhlannut kaikki rahani, enkä voi nyt laittaa yhteiselle säästötilille mitään"! :( Ja minähän se ainoa olen, joka sinne silloin tällöin onnistuu muutaman lantin nipistämään.

Arvostaisin, jos tuo laittaisi edes niitä omia "jämiään" säästöön... Mutta ei. Ne on hänen omalla tilillään tallessa. Luulisin...

Vierailija
15/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskelija, saan sen alle 300 € kuussa. Miehellä neljän tonnin palkka. Kyllä tosiaan on toisen tili usein tyhjä ja toisen tilillä rahaa. Voitte aivan itse päätellä kumman. :D

Vierailija
16/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan uuden auton autolainan, ja vakuutusmaksut,perheen netin, puhelimet, televisiolupamaksut, lehdet, y. perheen yhteiset maksut ja sitten kaikki kodin hankinnat ja vaatetuksen.

Mies maksaa asumisen, bensat, ruuat ja omat pikku laskunsa.

Aika tarkkaan tasan menee meillä rahallisesti.

Vierailija
17/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies töissä ja minä hoitovapaalla. Minun tilille tulee lapsilisät ja kotihoidontuki. Niistä maksan yleensä laskuja sen verran kuin kykenen ja niihin ne yleensä meneekin. Mies maksaa lainanlyhennykset, osan laskuista ja lähes kaikki ruokaostokset.

Meidän rahat on yhteiset, ihan sama kuka ne tienaa ja kenen tilillä ne on.

Vierailija
18/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noin. Suurin osa kuusta vingutellaan menoja miehen tililtä. Kun lähenee kuun puoliväli (meidän palkkapäivät molemmilla kuun puolivälissä), niin sitten maksellaan laskuja munkin tililtä, koska ei miehen palkka valitettavasti ihan riitä yksistään meidän perheen juokseviin menoihin. Loput rahat mun tililtä sit siirretään sijoituksiin, jotka ei siis mene. Käytännössä kyse on useista sadoista euroista, usein jopa nelinumeroinen summa.

Vierailija
19/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella on epäsäännölliset tulot, vajaan puolen vuoden aikana tulee reilut 80% vuoden tuloista. toisella säännöllinen joskin pieni kk palkka.

eli epäsäännöölisesti tienaava maksaa silloin kun sitä rahaa tulee ja on, toinen sitten hiljaisempana aikana.

Vierailija
20/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mun tilille tulee lapsilisät ja kotihoidontuki ja se tahtoo yleensä kuun loppupuolella olla tyhjänä, varsinkin jos olen vaikka tankannut autoa tai tehnyt jotain isompaa ostosta. Mies käy töissä ja hänen tilillään on aina rahaa. Me ollaan naimisissa, meillä on yhteinen perhe ja yhteiset rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä