Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatuella päiväkotiin - kannattaako?

Vierailija
13.05.2012 |

Vai joutuuko siellä ihan paskahommiin. Voiko työaikoihin vaikuttaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata. Tosin työttömälle luulisi kelpaavan paskahommatkin - silloinkin kannattaa kyllä valita työ, jossa muut eivät kärsi sinusta. Mikään ei ole päiväkodissa tympeämpää kuin ne naama mutrulla istuvat tukityöllistetyt jne.

Vierailija
2/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai joutuuko siellä ihan paskahommiin. Voiko työaikoihin vaikuttaa?

Mikä on mielstäsi "paskahomma"? Mä olin 18-vuoriaana puoli vuotta tmT:lla päiväkodissa ja kyllä kannatti. Tein ihan sitä samaa perusduunia mitä lastenhoitajatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelijoita käytetään työvoimana joten tuskin työaikojen muokkaus on helppoa. Toimii jos haluat nähdä alaa ja mennä sitä opiskelemaan.

Vierailija
4/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikossa sitä samaa, mistä lähäri saa 1500e käteen ja sinä saat vähän alle 600€. Sinulle ei kerry lomat, et ole oikeutettu työterveyshuoltoon, eläke ei kerry.

Selkä menee paskaksi, kuulo alenee, stressitaso nousee ja saat kaikki kiertävät lastentaudit kun olet ensimmäistä vuotta töissä.

Mieti kaksi kertaa kannattaako lähteä tekemään samaa työtä mistä joku toinen saa palkkaa 4x enemmän.

Vierailija
5/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos yhtään ei tunnu omalta en jatkaisi ja jos vähänkin tuntuisi raskaalta lopettaisin samantien.

Vierailija
6/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hakija on juuri ollut 6 kk harjoittelijana päiväkodissa, toinen on maanut kotonaan viimeiset 6 kk. Arvaa, kumpi vaikuttaa työnantajan näkökulmasta kiinnostavammalta.

Sitten on eri asia, jos aiot viettää koko loppuelämäsi työttömänä.

Vierailija
7/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin puoli vuotta päiväkodissa työmarkkinatuella ja sain siihen jonkun ruokarahan mikä nosti korvauksia ihan kivasti. Sen jälkeen oli helpompi hakea töitä muualta kun olin saanu itseluottamusta ja työkokemusta. Eikä tarvinnut ottaa puoleen vuoteen vastaan työvoimatoimiston paskaduuni tarjouksia.

Vierailija
8/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ei työllistä. Mieti mieluummin vaihtaisitko alaa tai miten voisit oikeasti työllistyä.

Vierailija
9/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ei työllistä.

kyllä minä ainakin ihmisiä (ihan toiselle alalle) palkatessani asetan aina minkä tahansa alan työkokemuksen kotona makoilun edelle.

Lisäksi ihmettelen, miten päiväkotiala ei muka työllistäisi. Niissähän tarvitaan sijaisia todella usein.

Vierailija
10/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on tosi paha

Vierailija
11/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen jälkeen oli helpompi hakea muihin hommiin ja se puolivuotta oli ihan avartava ja opettava kokemus omankin lapsen hoitamisen kannalta. Hyvin helppoa työtä se kuitenkin oli, verrattuna moneen muuhun työhön. Ei millään tavalla fyysistä, vaikka minut pistettiinkin siivoomaan kaikki komerot ja jouduin yksin selviytymään lasten kurahousuhelvetistä ym, kun muut hoitajat juorus jossain keskenään. Silti katson että oli sellasta aivot narikkaan hommaa ja oli hauska jutella lasten kanssa

Vierailija
12/12 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaisuuksia tekemään.

Ja työnantajana tosiaankin arvostan nuorella ihmisellä minkä tahansa alan työkokemusta enemmän kuin työttömänä oloa.

Itse olen aikanaan aloittanut siivoushommilla, nyt olen johtavassa asemassa. Koskaan en ole työttömänä ollut aina joko opiskelemassa tai työelämässä. Ekan opsikeluvuoden kesänä tosiaan siivosin vahustentalossa kun en saanut alan töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän