Tarina meidän perheen tämäniltaisesta perhehelvetistä
Avaudun nyt tänne kun olo on niin ahdistunut. En tästä muualle kuitenkaan puhu.
Eli sama toistuu taas, mies lähti töiden jälkeen "parille". Soitin 2x illan aikana, en patistanut kotiin tm. Ihan normijuttuja puhuin, mitä on ruokana yms.
No mies tulee kotiin 19 jälkeen, selvästi pahalla päällä ja kännissä. Olin syöttänyt lapset, siivonnut päivällä, käynyt asioilla, pessyt pyykkiä ym.normaaleja askareita. Nyt lapset leikki keskenään ja mä ompelin koneella pienimmälle kestovaippoihin imuja. Mies otti ruoan ja ompelukoneen johto oli jotenkin hänen tiellä. Sinne lensi ompelukone, vedenkeitin pöydältä ja täysi ruokalautanen. Mies huutaa v.ttu sä vaan ompelet, ja jotain että vois vähän kattoa lapsiakin.. Raivoaa ihan täysillä. Minä säikähdin, aloin itkeä ja kerätä nopeesti tavaroita pois pöydältä.
Mies raivoaa edelleen. Otan lapset ja menen heidän kanssaan lastenhuoneeseen pois raivoamisen tieltä.. Mies raivoaa aikansa sitten rauhoittuu. Tulee puhumaan lapsille yrittää koskea muhun.
Mä siivoan keittiöstä jäljet ja laitan säikähtäneet lapset yökuntoon, juttelen ja rauhoitan heitä. Mies sammuu ja kohta mekin päästään nukkumaan.
Edelliskertaisesta riehumisesta on aikaa jo melkein vuosi.
Minä kirjoitan tämän siksi, että nyt kun tuntuu näin pahalta niin kirjoitan totta, myöhemmin kuitenkin kaunistelisin asioita.
Koko ensi viikon häpeilen naapureita ja sitten asiat taas unohtuu... Miehen kanssa jatketaan elämää. Suurin osa meidän elämästä on onnellista ja hyvää. En aio kai erotakkaan:( En tiedä...
Taas on vaan pienen pieni osa minusta murtunut...
Kommentit (73)
Oletko tosissasi 29???
Ketä tahansa miestä kyrsii ja LUJAA, kun kotoa soitellaan, silloin kun ollaan miesten kesken kaljalla.
Ihan varmasti ap:n soitoilla oli vaikutusta, mutta en silti syyllistä ap:ta. neuvon vain olemaan seuraavalla kerralla soittamatta, MIKÄÄN EI VEETUTA NIIN PALJOA KUIN KOTOA TULEVAT SOITOT
Soittelen itsekin monesti enemmän kuin kahdesti vaimolle silloin kun tämä on viihteellä ja itse hoidan lapsia kotona. Melkein poikkeuksetta tulee illan aikana jotain kysyttävää esim. missä joku tavara on jne. Ei normaalissa parisuhteessa pitäisi tuollaiset asiat vituttaa.
Oletko tosissasi 29???
Ketä tahansa miestä kyrsii ja LUJAA, kun kotoa soitellaan, silloin kun ollaan miesten kesken kaljalla.
Ihan varmasti ap:n soitoilla oli vaikutusta, mutta en silti syyllistä ap:ta. neuvon vain olemaan seuraavalla kerralla soittamatta, MIKÄÄN EI VEETUTA NIIN PALJOA KUIN KOTOA TULEVAT SOITOT
Et oikeasti edes tiedäkään!!
Ei tarvitse edes sitä puhelinsoittoa miehelle, joka riehuu humalapäissään! Pelkkä läsnäolo, pieni virheliike ja pum, päässä napsahtaa.
Kuten tässä tapauksessa oli johto, mikä oli edessä! Ei ne puhelinsoitot, vaan se yksi perhanan johto.
Ap voi olla soittamatta, mies tulee kotiin ja jotakin vittumaista taas on miehen mielestä.
Ruoka ei ole juuri silloin, lapsen lelu on edessä tmv.
Ja ap:lle, jos sinua ei kiinnosta oma elämäsi, ajattele lapsiasi.
Minä olen perheestä, missä oli väkivaltaa ja alkoholia. Isäni puolelta.
Kaikki alkoi noin. Väkivalta kohtaukset oli harvassa, siitä ne lisääntyi ja kohta äitimme lisäksi hakattiin meitä lapsia. Sitäkö haluat lapsille?
Eikö ennemmin turvallinen lapsuus olisi parhain vaihtoehto?
lapsen ei montaa kertaa tarvi todistaa tuollaista muistaakseen ikuisesti. Mä vaatisin miestä lopettamaan juomisen kokonaan, kotiin ei ainakaan olisi mitään asiaa kännissä. Jos ei onnistus niin lapset kainaloon ja pois.
on pakko sanoa että kyllä minullakin kovasti pisti silmään tuo "soitin kaksi kertaa ja puhuin tavallisia asioita, mitä on ruoaksi jne...". Miksi ihmeessä soitit miehellesi tuollaisista asioista ja vielä kahteen otteeseen? Onkohan nyt kuitenkin niin, että suhteessanne on jotain muutakin josta et nyt tässä kerro, esim. epäluottamusta tai kyttäystä? Miehesi toimii todella väärin käyttäytyessään noin, mutta olisiko teidän syytä mennä yhdessä keskustelemaan tilanteestanne ja siitä, mistä on oikeasti kyse?
Hei,tässä valvon ja tulin sattumalta eka kertaa tällekin sivulle. Olen jo 64v. aikoinaan parisuhteesta eronnut nainen. Lapsia kolme, jotka ovat jo yli 30v.Tutulta kuulostaa tuo sinun perhetilanne, mutta ei niin vaikealta, etteikö siitä selviäisi? Minulla meni kyllä pidemmälle, miehen juopottelu oli joka viikkoista viimeiset avioliittovuodet ja minusta tietenkin tuli nalkuttava puoliso, vaikka kuinka sitä vastaan taistelin, ei osattu puhua, eikä ottaa aikaa itselle ja toisillemme. Fyysistä väkivaltaa ei ollut, mutta pelottavia tilanteita kyllä ja lapset aistivat nämä tilanteet vaikka kuinka niitä peittelisi ja hyvittelisi. Kun sitten lopulta tein ratkaisun ja lähdin yhteisestä kodistamme, mieheni oli kertonut jälkeenpäin yhteiselle ystävällemme, että "oli hyvä, kun tuli joku ratkaisu, sillä hän oli jo niin hulluuden partaalla, että hän pelkäsi, mitä olisi meille tehnyt ja sen vuoksi menikin monesti ystävänsä luokse yöksi." Yritimme sitten parin vuoden päästä paikata avioliittoamme (kummallakaan ei ollut uutta suhdetta, ei avioliittoaikanaan ollut),mutta liian paljon oli 16 vuoden aikana tapahtunut asioita, ennenkaikkea puhumattomuutta,olimme vieraantuneet niin että ei löytynyt sellaisia yhteisiä asioita ja sitä hyvää rakkauden tunnetta, että olisi voinut jatkaa.
Sinun tilanteesi ei kuulosta kyllä näin pahalta, mutta ennenpitkää se voi johtaa siihen.
Onko teillä mahdollista viettää kahdestaan ilman lapsia aikaa? Pienikin yhteinen hetki vain kahdestaan voi merkitä hyvin paljon...leffaan,tai johonkin tapahtumaan,josta molemmat voitte nauttia.Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää, olet rohkea ja on hyvä, kun purat tuntojasi vaikkapa täällä.Puhuminen,kirjoittaminen helpottaa ja selkeyttää asioita. Jotkut vastaukset eivät aina ole kovin myötätuntoisia, mutta niissäkin voi olla se "hyvän siemen", jota ei heti huomaa. Rohkeutta ja voimia sinulle.
Voimia Sinulle ap!
Yrittäkää selvittää puhumalla huomenna asia.
Yksi asia kiinnitti omassa käytöksessäsi huomioni: sanoit soittaneesi illan aikana 2x miehellesi.Älä seuraavalla kerralla soita! Miehiä kyrsii se, että kun ovat viihteellä, niin kotoa soitellaan. Vaikka vain kerrottaisiin mitä kotona on ruokana. Mies haluaa olla rauhassa, kun on viihteellä.
Kyllä puolisolle on voitava soittaa perään ihan minne vain. Ap palvelee miestään tekemällä ruokaa ja hoitamalla yhteiset lapset ja ukko kehtaa vielä tulla kännissä kotiin riehumaan! Kyllä se on se mies jossa tässä se vika on!
on pakko sanoa että kyllä minullakin kovasti pisti silmään tuo "soitin kaksi kertaa ja puhuin tavallisia asioita, mitä on ruoaksi jne...". Miksi ihmeessä soitit miehellesi tuollaisista asioista ja vielä kahteen otteeseen? Onkohan nyt kuitenkin niin, että suhteessanne on jotain muutakin josta et nyt tässä kerro, esim. epäluottamusta tai kyttäystä? Miehesi toimii todella väärin käyttäytyessään noin, mutta olisiko teidän syytä mennä yhdessä keskustelemaan tilanteestanne ja siitä, mistä on oikeasti kyse?
Teidän mielestä miehet on jotain vitun kuninkaita jotka saa tehdä mitä vain jos niitä vain pikkuisen vituttaa. Ja se syy löytyy aina naisen tekemisistä, ei koskaan siitä että ukko olisi vaan IHAN TAVALLINEN VITUNMOINEN NARSISTIPASKA, sisäisesti pikkupojaksi jäänyt prinssikompleksinen ääliö, kuten useat miehet on.
[ Soittelen itsekin monesti enemmän kuin kahdesti vaimolle silloin kun tämä on viihteellä ja itse hoidan lapsia kotona. Melkein poikkeuksetta tulee illan aikana jotain kysyttävää esim. missä joku tavara on jne. Ei normaalissa parisuhteessa pitäisi tuollaiset asiat vituttaa.
[/quote]
Jos mun mies soittaisi mulle johonkin tyttöjen iltaan siitä, missä nyt vaikka Mira-Isabellan unilelu tai Jarcco-Matiaksen pleikkarin latauslaite on, niin luultavasti kotiintullessa löisin ko. miestä paistinpannulla päähän.
Meidän parisuhteessa kunnioitetaan sen verran paljon toisen omaa aikaa, että jätetään typerät ja turhat soitot soittamatta, kun toinen on viihteellä.
Ei se ole kynnysmattona olemista, että kunnioittaa toisen omaa aikaa.
Teidän mielestä miehet on jotain vitun kuninkaita jotka saa tehdä mitä vain jos niitä vain pikkuisen vituttaa. Ja se syy löytyy aina naisen tekemisistä, ei koskaan siitä että ukko olisi vaan IHAN TAVALLINEN VITUNMOINEN NARSISTIPASKA, sisäisesti pikkupojaksi jäänyt prinssikompleksinen ääliö, kuten useat miehet on.
edes yritat olla ystavallinen tuollaisella paskalle? Siis soittelet peraan ja juttelet, laitat ruokaa seksiakin varmaan on tarjolla. Jos on noin paska mies niin ei todellakaan saa siloitella sen kayttaytymista. Jos sulta loytyy minkaanlaista selkarankaa, laitat heti aamulla miehen ulos asunnosta. Ilmoitat myos miehen vanhemmille, naapureille ja turvakotiin mika on tilanne. Noissa perhesurmatapauksissa on aina lahes eristyksissa elanyt perhe, naapuritkaan eivat ole tienneet mistaan mitaan, mutta usko tama, suojelet parhaiten itseasi jos et peittele mitenkaan miehen kayttaytymista ja ongelmia. Kun nyt edes tajuaisit sen, etta ei miehen porsastelulle tule loppua ennenkuin pistat sille rajat.
tilanteessa kuuluu soittaa poliisit paikalle, jos et tee mitaan tilanteelle, sinulla on kohta lastensuojeluviranomaiset niskoillasi.
Mä olisin saanut itse raivarit ja huutanut että vitun idiootti nyt painut helvettiin täältä sotkemasta!
Ootko ap jotenkin säikky, tai onko mies tehnyt pahempaa aiemmin, että olet alkanut pelätä?
Eiköhän me olla kaikki kuitenkin erilaisia ja reagoidaan uhkaavissa tilanteissa eritavalla. Eikä sitä oikein voi valita miten siinä reagoi, kun tilanne tulee täysin yllättäen. Ja mitäs luulette, kuinka mies olisi reagoinut jos ap olisi alkanut myös raivoamaan? Olisiko mies sillä rauhoittunut, vai käynyt ap:n päälle? Tuskin ainakaan rauhoittunut olisi.
Minun isäni oli väkivaltainen. Jos äitini olisi toiminut agressiivisesti olisi varmasti kyllä henkensä menettänyt.
Jos ei, niin ehkä ei kannata soittaa sille silloin harvoin kun sillä on "poikien ilta" kaksi kertaa ja kertoa mitä on ruokana. Oikeasti. Eihän se tietenkään tuollaista riehumista oikeuta, mutta vois estää.
riehumisesta on melkein vuosi. Jos ap:n mies pääsee viihteelle luokkaa kerran vuodessa, ja sitten ap soittelee jotain kotipaskaa sille, niin ei ihme että riehuu. Ap kuulostaa varsinaiselta painajaiselta vaimoksi.
ymmärsinkö oikein, että mies sattuu tulemaan kerran humalassa kotiin, kompastuu vahingossa sähköjohtoon ja kaikki tipahtaa lattialle. Purkaa harmistumistaan huudolla. Ja täällä neuvotaan eroamaan heti ja selitetään perheväkivallasta?! Siis haloo. Mäkin saisin raivarin, jos itse tipauttaisin (tai kuka tahansa perheenjäsen) tipauttaisi kalliit laitteet lattialle ja sotku olisi karmea. Eihän tässä mitään ihmeellistä tapahtunut, temperamenttinen ihminen vai purki harmitustaan ja rauhoittui hetken päästä. Eikä alkoholilla välttämättä ollut osuutta siihen raivoamiseen, raivoan itsekin silloin tällöin. Minä käsitän perhehelvetin kyllä vähän jonain muuna kuin mitä tässä stoorissa annetaan ymmärtää (mikäli pitää paikkansa. Miehen taustaa en toki tiedä, mutta pelkän kertomuksen perusteella mopo kyllä on taas karannut av-mammojen hyvien neuvojen suhteen...).
en kyllä yhtään ihmettele lisääntyneitä avioeroja, jos todellakin pelkästä huudosta kerran vuodessa ollaan heti eroamassa!? Nämä asiat on voitava keskustella ja sopia parempana hetkenä. Eri asia sitten on, jos kokee oikeaa väkivaltaa eli henkilö käy fyysisesti käsiksi ja on todettavasti epänormaali. Elämässä tulee välillä ristiriitoja, se pitää jokaisen ymmärtää. Ei voi olla aina heti heittämässä kirvestä kaivoon. Fyysinen väkivalta ei ole koskaan hyväksyttävää, mutta tässä tarinassa henkinen sellainenkin jäi kyllä aika laimeaksi. Jos joku huutaa että aina sä ompelet ja vahtisit lapsia, niin ei se kyllä kovinkaan törkeää vielä ole.
mies raivoaa kerran vuodessa? ja mitä sitten. Kuulostaa kohtalaisen viattomalta.
Vierailija kirjoitti:
lapsia ei pelotella, vaikka tapahtuiskin vain kerran vuodessa.
jos on tarve vetaa perseet ni sitten ei ole kotiin asiaa..
tsemppia sinulle!
miten uskallatte antaa lapset hänelle viikonlopuksi?