Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väkivaltainen mummo? Vai mitä ihmettä!

Vierailija
12.05.2012 |

Tyttö 6v oli pari yötä mummon luona ja eilen kotona kertoi kuinka mummo oli lyönyt nyrkillä päähän ja paiskannut nurkkaan niin, että pää oli osunut seinään ja lapsi alkanut itkeä. Sitten mummo oli antanut lapselle kaksi vaihtoehtoa samalla lapsen kamoja pakaten; joko lapsi lähtee yksin kävellen kotiin tai tulee syömään (huonosyömäinen lapsi).

Kyselin lapselta onko mummo ollut aiemminkin ilkeä, niin lapsi kertoi että on lyönyt nyrkillä ja viskonut.. Me ei ikinä oltais uskottu mummosta tämmöstä, mutta nyt alkaa hahmottua, miksi lapsi on ollut joskus niin haluton menemään mummolle, eikä toki olla silloin vietykään. Välillä on taas itse tahtonut mennä.

Miten tätä asiaa nyt pitäis käsitellä? Aivot lyö tyhjää... :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotainhan tuossa nyt on takana. Yleensä mummit ja ukit ovat lapsille hyvin rakkaita ja lapsenlapset mummin ja ukin lellikkejä. Ei lapsi tule tuollaista sanomaan, ellei todella ole tapahtunut. En kertakaikkiaan keksi mitään syytä jos mummo on rakas ja läheinen. Mä olen samoilla linjoilla, välit katki vaan! Luuletko ap että mummo tunnustaa vapaaehtoisesti? Aivan takuulla kieltää kaiken ja leimaa lapsen valehtelijaksi! Joten välienselvittelyyn älä vie lasta mukanasi.

Vierailija
22/30 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausunnon perusteella seuraava toiminta. Jos lapsen kertomus on totta, seuraavaksi mummon puhuttelu ja faktat pöytään. Itse en ryntäisi heti poliisille, koska se ei ole kenenkään edun mukaista. Ensin kunnon tutkinta, sitten ilmoitus ja kenties lähestymiskielto.

rynnätä hysteerisenä ENSIN poliisille. Tarvitseehan poliisinkin saada lääkärintodistus, vai luuletko, että syöksyvät hakemaan mummelin pillit soiden heti kun vähän vihjaat. Jos lapsen kertomus ei olekaan totta, on aika ikävää, jos on tullut käynnistettyä iso prosessi turhan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidillä on siihen taipumusta, niinluulisis en ilmennen koko lapsuuden ajan. Onko mummon käytäs muuttunut? Onko hänellä jokin sairas, johon syö lääkkeitä. Jotkin lääkkeet voivat aiheuttaa väkivaltaisuutta (vrt parkinsonin lääke ja pelhimo). Jokin dementiasairauskin voi alkuvaiheessa jo oireilla aggressioina. Onko mummo siis kunnossa?

Vierailija
24/30 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausunnon perusteella seuraava toiminta. Jos lapsen kertomus on totta, seuraavaksi mummon puhuttelu ja faktat pöytään. Itse en ryntäisi heti poliisille, koska se ei ole kenenkään edun mukaista. Ensin kunnon tutkinta, sitten ilmoitus ja kenties lähestymiskielto.

Antaa poliisin ja ulkopuolisten tutkia asia.

Vierailija
25/30 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lapsen keksimä juttu.

Jos on totta, niin mommolla on ehkä dementia, joka muuttaa luonnetta. Dementikosta voi tulla väkivaltainen. Niin kävi mun naapurille. Se oli todella kiltti mies, mutta dementian myötä se alkoi pahoinpidellä vaimoaan.

Vierailija
26/30 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi äitinsä tietää. Eli jos ei ole ollut ennen väkivaltainen, niin lapsi on keksinyt koko jutun. (Tai sitten mummollanne on joku aivosairaus)

Vierailija
27/30 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta, niin mommolla on ehkä dementia, joka muuttaa luonnetta. Dementikosta voi tulla väkivaltainen. Niin kävi mun naapurille. Se oli todella kiltti mies, mutta dementian myötä se alkoi pahoinpidellä vaimoaan.

Ei mikään diagnoosi oikeuta hakkaamaan lapsia! Taas tätä "sairaita pitää ymmärtää maailmaan tappiin asti"-paskaa.

Vierailija
28/30 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta se mummeli päästä ilmaan ja kysy teitkö vai etkö tehnyt. Sulla on kaks vaihtoehtoa kävellä itse poliisille tai sitten sut haetaan poliisille.

Vierailija
29/30 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi haluaa nyt kostaa sen, että piti syödä lihakeittoa, vaikka hän halusi jätskiä.

Jos lapsessa ei ole mustelmia ja ruhjeita tuollaisen käsittelyn jälkeen niin kannattaa pyytää lasta näyttämään, mihin kohtaan päätä mummo löi, mikä kohta osui seinään jne. Jos mitään jälkiä ei ole, on aika hankala saada poliisia tekemään mitään. Pelkkä lapsen kertomus ei sellaisenaan riitä varmistukseksi.

Näin meidän kesken: naiset aika harvoin lyövät nyrkillä, yleensä he harrastavat avokämmentä. Ihan heti en ole valmis tuota juttua uskomaan.

Vierailija
30/30 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Ei tämäkään ole se keskustelu jota etsin. Täällä oli joitain kuukausia sitten keskustelu jonka aloittaja kertoi mummosta joka purkaa irrationaalista vihaa hänen siskoonsa, syyttää tätä esineiden katoamisesta jne. ja aloittajan äiti vaan sanoo että mummo haluaa kasvattaa siskoa. Pitäisi oppia laittamaan linkit talteen mielenk. keskusteluihin kun niitä on vaikea enää myöhemmin löytää.