Lue keskustelun säännöt.
Sattuuko kierukan laitto
24.02.2014 |
Miten vertaisit kokemuksena papanäytteen ottamista ja kierukan asettamista paikalleen? Sattuuko samalla tavalla vai eri tavalla? Kumpi on kivuliaampaa? Saako siitä sairauslomaa? En hoksannut kysyä...
Kommentit (83)
Minulle laitettiin tänään kolmas kierukka: epämiellyttävää vihlomista tuntui laiton aikana ja laitto kesti tällä kerralla kauemmin kuin kahdessa ekassa, koska kohtu oli mutkan takana, mutta hyvin meni silti. Tuntemus on epämiellyttävä mutta sen kestää.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Poistaminen sattuu ihan v i t u s t i.
Kävin tänään hormonikierukan laitossa ja oli pahempaa mihin olin varautunut. Papakoe ei satu ollenkaan, enemmänkin vähän epämiellyttävän tuntuista. Kierukan laitossa pihdit nipisti, mutta ei hirveen paha. Kohdun mittaaminen koski tosi paljon siinä loppuvaiheessa, mut ajattelin että selviän jos kierukan laitto sattuu maksimissaan saman verran. Oli kuitenkin vielä monta kertaa pahempi. Huusin kivusta ja meinasin karata alta, vaikka taistelin karkaamista vastaan. Jouduttiin pitämään tauko ja meinas epäonnistua koko toimenpide sen takia kun huonossa kohtaa karkasin. Kun yritettiin uudelleen, niin taas ihan hirveä pistävä kipu, joka kesti useita sekunteja. Saatiin lopuksi paikalleen.
Luulin, että kuolen siihen toimenpiteeseen. Onneks oli ihana lääkäri ja hoitaja, jotka oli mun tukena koko ajan. Piti kädestä ja tsemppas. Laiton jälkeen tärinä koko kehossa, kovia vatsakramppeja, heikotusta ja oksetusta. Vieläkin reilu tunti toimenpiteen jälkeen kädet ja jalat tärisee, mutta vatsakrampit jo lievemmät. En oo varma pystynkö ottamaan uutta 5 vuoden päästä, mutta toivon että tää kuitenkin ajais asiansa siihen asti eikä tulis mitään ongelmia. Jos oisin tienny etukäteen miten kivulias itselle, niin en olis ottanu.