Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko kierukan laitto

Vierailija
24.02.2014 |

Miten vertaisit kokemuksena papanäytteen ottamista ja kierukan asettamista paikalleen? Sattuuko samalla tavalla vai eri tavalla? Kumpi on kivuliaampaa? Saako siitä sairauslomaa? En hoksannut kysyä...

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se juurikaan sattunut, hiukan nipisti. Otin bueanan tuntia ennen, en tiedä paljonko vaikutti. Tuskin saa saikkua.

Vierailija
2/83 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei satu ollenkaan ja joillakin sattuu aivan järkyttävän paljon ja joillakin jotain siitä väliltä. Itselläni on sattunut joka kerta enemmän. Viimeisimmällä kerralla kohdunkaula puudutettiin ja siltikin kipu oli karmea. Ja asentaminen kesti ainakin puoli tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 2 kierukkaa ja ei sattunut ollenkaan. Kaverille just laitettiin ja sitä oli sattunut tosi paljon. Mulla taas poisotto sattui ihan kauheasti.

Vierailija
4/83 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa sairaslomaa. Itse selvisin kierukan laitosta kuudessa minuutissa (lääkärin ovesta sisään, pälätykset, laitto ja loppupuheet). Kierukan laitto sattuu, mutta vain sen puoli minuuttia, kun sitä laitetaan. Myöhemmin saattaa olla menkkamaista jomotusta.

Vierailija
5/83 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:09"]

Ei saa sairaslomaa. Itse selvisin kierukan laitosta kuudessa minuutissa (lääkärin ovesta sisään, pälätykset, laitto ja loppupuheet). Kierukan laitto sattuu, mutta vain sen puoli minuuttia, kun sitä laitetaan. Myöhemmin saattaa olla menkkamaista jomotusta.

[/quote]

Kaikilla se vaan ei onnistu puolessa minuutissa. Minulla meni puoli tuntia, kuten jo tuossa aiemmin mainitsin.

Vierailija
6/83 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui, mutta minulla se täytyy asettaa mutkan taakse. Tästä mutkasta piti sitten ottaa jollain kiinni ja vääntää (en siis tiedä mitä tapahtui, mutta tuo oli lääkärin selitys). Aika tuiskaista oli verrattuna papaan. Tämä on siis todella yksilöllistä. Pidän sulle peukkuja. Mä en uskalla ikinä ottaa tota pois, oli niin hirveetä.

Vierailija
7/83 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui pelkkä paikalle laittoyritys niin että meinas taju mennä. Kierukka laitettiin sitten myöhemmin kevyessä humautuksessa.

Ei oltas saatu paikoilleen ilman että oli taju kankaalla, paikat piukat ja kohtu kallellaan (2 lasta sektiolla..

)

Vierailija
8/83 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan pois ottaminen sattui, uuden laittamisyritys sattui vielä enemmän. Huusin tuskasta. Ei saatu paikalleen, tarkoitus olisi laittaa paikalleen pienessä humautuksessa. Onneksi lääkäri ei väkisin tunkenut sitä paikalleen.  En ole synnyttänyt ja ikää lähes 40-v. Omalla kohdalla papanäytteenotto lastenleikkiä verrattuna kierukan laittoon.

Vierailija
9/83 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes synnyttäessä en huutanut niin kovaa kuin kierukan laitossa. Gyne oli todella mukava ja osaava ja ääntä nopeampi, puudutusvalmius oli mutta ilman sitä kokeiltiin ja sinne rysähti. Sattui helvetisti. Viiden vuoden huolettomuus ilman kuukautisia palkkana.

Vierailija
10/83 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota burana tuntia ennen. Mulla sattui aika paljon kun en tiennyt, ettei panadol ole paras vaihtoehto tuollaiseen kipuun.

Vierailija
11/83 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yritettiin muutaman kerran laittaa, mut aina joku este... Kysta löytyi, en ole synnyttänyt, liian tiukka ja mutkalla oleva kohdunkaula... Joten ihana lääkäri laittoi lähetteen, jotta saatais kierukka asennettuu nukutuksessa tai puudutuksella eikä sattuisi liikaa. Ja sit vastaan tulikin mieslääkäri, joka ei välittänyt lähetteeni viestistä sanaakaan, vaan tunki kierukan kohtuuni ilman mitään... SATTUI! Meinasin pyörytyä sinne huoneeseen ja mut kiikutettiinkin sairaalasängyssä sieltä ulos selviämään.

6:lle: Tuohon jyrkästi mutkalla olevaan kohtuun lääkäri näytti, että taivutti itse kierukan asenninta mutkalle ja avitti siten hommaa...

Mut asennuksen verran se jäätävä kipu vain kesti ja muutaman tunnin epämukavat oltavat sen jälkeen, buranalla mentiin. Ei oo paljon siihen nähden, ettei tartte raskaudenehkäisystä huolehtia 5 vuoteen ja menkatkaan ei vaivaa. :)

Vierailija
12/83 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kierukan laitto sattui hyvin paljon joka johtui varmaan paljon siitä, että en ole koskaan synnyttänyt. Kivut olivat niin kovat muutaman tunnin, että en pystynyt lähtemään kotiin, vaan jouduin mennä makoilemaan ensiapuun. Hetken luulin juuri laiton jälkeen, että voin lähteä kotiin mutta sitten iski hyvin kovat kivut. Alkoi oksettaa ja pyörrytti kun tuskat olivat niin kovat. Siinä mut sitten kärttiin rullatuolilla ensiapuun kun kävely ei onnistunut vielä siinä vaiheessa. Kivut kuitenkin lähti muutamassa tunnissa ja puolen vuoden jälkeen sanon, että se kipu kannatti. Minulle kun ei sopinut kapseli eikä minipillerit. En voi itse apc-resistenssin takia käyttää e-pillereitä. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan muita ehkäisykeinoja ennen kierukkaa, mikäli ei ole ennen synnyttänyt, koska muiden ehkäisyjen laitto sattuu huomattavasti vähemmän. Mikäli muut eivät toimi niin kannattaa kierukkaa kuitenkin ehdottomasti kokeilla, vaikka se sattuisikin. Kipu on hetkellistä ja hyvin on itselläni toiminut! Kuukautiset tulevat mutta ovat hyvin minimaaliset aikaisempaan verrattuna ja kestävät nykyään vain sen viikon. Kapselin kanssa kärsin kuukauden pituisista runsaista vuodoista ja pillereiden ottamisen muistaminen oli itselleni hyvin vaikeaa ja sitä kautta myös työlästä. Kivusta huominatta siis suosittelen kokeilemaan, jos muut ehkäisykeinot eivät toimi! :) Muista kuitenkin järjestää itsellesi mahdollinen kyyti kotiin, koska itsekseen lähteminen ei välttämättä onnistu..

Vierailija
13/83 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle asennettiin just tänään, hyvin nopea oli toimenpide mutta kyllä sattui ihan pirusti. Otin aamulla grammasen panadolin ja 800mg ibumaxia, en tiedä miten kipeetä olis ilman niitä tehnyt. Kohdun mittaaminen ensimmäinen vihlaisu ja asennus ihan törkee vihlasu ja päässä heitti. Mutta kun nämä oli tehty niin ei mitään kipuja.

Vierailija
14/83 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pyörryttää lukeakin näitä. Auts. En ikimaailmassa suostuisi tuollaiseen.

Vierailija
15/83 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolmas kierukka, eikä yhdenkään laitto eikä kummankaan aikaisemman poisotto sattunut yhtään. Eikä myöskään se papa, niitä on otettu paljon.

Vierailija
16/83 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin neljä päivää sitten. Olen synnyttänyt kaksi lasta, viimeisimmän v 13. Mulla on kohtu taaksepäin, papa-kokeen otto on usein ollut kivulias kun joudutaan "kääntämään" kohdunsuuta. Viimeisin synnytys jätti traumat, enkä ole pystynyt sen jälkeen käymään missään gynen tutkimuksissa (edes jälkitarkastukseen en halunnut mennä). Jännitin ihan hirveästi kierukan laittoa, otin buranaa 900mg ja 1g panadolin tunnin ennen kierukan asennusta. Toimenpide olin TOSI nopeasti ohi, kaksi vihlaisua navan kohdalla, mutta ei tosiaan mitään niin kamalaa mitä olin pelännyt.

Kävin yksityisellä gynellä, TK-lääkärin en olisi antanut kierukkaa laittaa. Kannustan ehdottomasti kaikkia ottamaan kierukan, jos vähänkin tuntuu sitä tarvitsevan. Ei ollut yhtään niin kamalaa. Jälki supistuksia tuli n vuorokauden, mutta ne oli menkka jomotusten kaltaisia.

Nyt oon tosi onnellinen että menin ja otin mirenan! Kannatti.

Vierailija
17/83 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi luulla, että jonkun buranan tai panadolin ottaminen etukäteen poistaisi toimenpiteestä aiheutuvan kivun :D Miksi sitten puudutuksia yleensä annetaan, jos ennalta otettu särkylääke ajaisi saman asian?

Vierailija
18/83 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä sattunut, että ei sattunut ollenkaan.

Eka kierukka laitettiin, enkä ollut synnyttänyt, se vihlaisi vähän, mutta ei paljoa. Poisotto sujui ok, uuden laittokin ok, mutta sen poisotto olikin ihan toinen juttu. Hyvin epävarma mieslääkäri sitä yritti nyhtää, mutta ei tullut mitään, seuraavana päivänä menin ehkäisyneuvolaan ja siellä asiansa osaava naislääkäri nappas sen pois, niin etten ehtinyt edes tajuta.

Eli vaihtelee jopa näin yhdelläkin ihmisellä laidasta laitaan.

Vierailija
19/83 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattui pelkkä paikalle laittoyritys niin että meinas taju mennä. Kierukka laitettiin sitten myöhemmin kevyessä humautuksessa.

Ei oltas saatu paikoilleen ilman että oli taju kankaalla, paikat piukat ja kohtu kallellaan (2 lasta sektiolla..

)

Kaikkeen sitä nainen suostuu seksin vuoksi, hohhoijaa. Ei varmaan sitten mitään muuta vaihtoehtoa olltu ehkäisyyn? Mies allerginen kaikille kumeille jne?

Vierailija
20/83 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen naiset suostuu... Vositteko kuvitella että miehet ikipäivänä ottaisi jonkun kipua tuottavan härvelin vehkeisiinsä pelkän ehkäisyn vuoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi