Treffeillä: mikä ammatti on täysi turn off?
Kommentit (157)
Kapiainen Palomies + mikä tahansa amisammatti Merkantti tai yo-merkonomi t. nimim. luovan alan päällikkö
luova olla, jos olet ennakkoluuloinen... Ennakkoluuloisuus toisia kohtaan kai rajoittanee luovuutta jonkin verran. Mutta toisaalta, jos olet esimiestehtävissä, sinulta ei varmaan odoteta luovuutta, vaan alaisiltasi.
poliisit, palomiehet, kapiaiset ja muut tekevät miten on sovittu. Niillä on ohjekirja jokaiseen tehtävään.
joten teurastaja, eläinkoelaboratorion tutkija/muu työntekijä tmv. olisivat todella mahdottomia minulle.
Muita rajoitteita ei ole, vaikka tietysti on todennäköisempää, että tiettyihin ammatteihin hakeutuneet henkilöt eivät olisi minulle ns. sopivia. Täystyrmäystä ei em. lukuunottamatta aiheuttaisi mikään ammatti, jos nyt oletetaan että parittajia, huumediilereitä ym. ei lasketa. Itse olen YTM.
Kiinteistönvälittäjä, puhelinmyyjä, ekonomi
Ekonomi?! En nyt ymmärrä...
Likkakaverini on ruotsin maikka ja neiti. Käy usein tansseissa ja sanoo, että aina lopahtaa vastapuolen kiinnostus, kun kertoo ammattinsa. Kaikilla miehillä kauheita traumoja kouluajoilta?
Pappi -en ole yhtään uskonnollinen, enkä kuulu kirkkoonkaan
Turkistarhaaja, teurastaja -vaikka syönkin lihaa, niin en voisi seurustella miehen kanssa joka ne eläimet tappaa
Julkisuuden henkilö (paljon seurattu ja paljon julkisuudessa esiintyvä) -tai ainakin yrittäisin kaikin keinoin pysyä poissa lehdistä
Kirjailija -en ole lukenut vapaaehtoisesti ainoatakaan kirjaa lapsuuden jälkeen, eli tuskin olisi kovasti keskusteltavaa
Juristi -en vaan voi hyväksyä suomen oikeuslaitosta ja tuomioita mitä rikoksista saa
Tässä ensimmäisenä mieleen tulevat.
ps. Roskakuski kelpais ainakin mulle, ovat tosi komeita ja miehisiä mitä ainakin täällä meidän suunnalla pyörii!
stereotyyppisellä tavalla nörtin näköiset miehet ei millään tavalla vastaa mun miesmakua ja lisäksi hyvä ystäväni on it-guru, joten tiedän, etten sellaisen ihmisen kanssa pystyisi parisuhteessa olemaan (juu tiedän, ei ne kaikki samanlaisia ole).
Roskakuski siks, että joskus sellaisen kanssa olin erään nettipalstan kautta tekemisissä ja ei-ei-ei.
Tykkään kai pahoista ja renttumaisista pojista mutta älykäskin pitäis olla.
joka tekee ruumiinavauksia työkseen. en tiedä miksi niitä edes sanotaan, patologi? no joka tapauksessa, on jotenkin niin karmiva ammatti että en haluaisi kumppanini olevan päivittäin semmoisten asioiden kanssa tekemisissä ja niin 'karaistunut'.
Kaikki it-nörtit ei minua haittaisi ollenkaan. Mutta ekonomit ja muut bisnes-ihmiset varmaan kiertäisin myös kaukaa, jotenkin miellän heillä olevan kovat ja pinnalliset arvot ja juoksevan liikaa rahan ja arvostuksen perässä.
Mulle pahimmat turn-offit olisi todella matalapalkkaiset ja matalan koulutuksen vaativat työt PAITSI jos ko. työ on henkilön todellinen kutsumusammatti esim. joku nuorisotyöntekijä.
Psykologimieheen minun olisi myös vaikeaa suhtautua varauksettomasti, jostain syystä.
t. super it-nörtin vaimo
Määrittele super it-nörtti
Mulle pahimmat turn-offit olisi todella matalapalkkaiset ja matalan koulutuksen vaativat työt PAITSI jos ko. työ on henkilön todellinen kutsumusammatti esim. joku nuorisotyöntekijä.
Psykologimieheen minun olisi myös vaikeaa suhtautua varauksettomasti, jostain syystä.
t. super it-nörtin vaimo
Määrittele super it-nörtti
erikoisalallaan hyvin ansioitunut, työ on tärkeä osa elämää ja on myös tekniikan tohtori jo toisessa polvessa. Nörtti siis henkeen ja vereen.
miesgynekologi, naisista.. keittäjä? (ei siis kokki vaan semmonen suurtalousapulainen?)
Mun mielestä ihmisen pitää olla jotenkin mieleltään sairas, pakko olla edes joku fetissi, että pystyy ihmisten mätäpaiseita ja muita kammotuksia ronklaamaan. Eli lääkäriä en haluaisi! Jotenkin musta tuntuu, että sängyssä se etsisi mun rinnoista vaan jotain syöpäkasvaimia ja saunassa tutkisi kaikki luomet, ettei vaan oo melanoomaa :D Lääkärit on sitäpaitsi tosikkoja. Muutenkaan en haluaisi näitä tosikko- ammattejen edustajia, kuten museotyöntekijät/ galleristit, eri alojen asiantuntijoita (vaikka Wenzel Hagelstam, antiikki- expertti), korkeamman asteen opettajat tai kaikki rahan kanssa työtä tekevät. Myöskään myyjiä en ottaisi, enkä sellaisia, kenen työnkuvaan kuuluu koko päivän persiillään istuminen. Toimisto-miehillä ei oo minkään näköistä lihasmassaa, jopa kädet on sellaiset luihut naisenkädet... YÖK! Jäljelle jäi siis sosiaalipuolen työntekijät, taiteilijat ja duunarit.
En mäkään hyväksy silmäsairauksia, niin silmälääkärit ei kelpaa.. ;) (NO JOOJOO, ei paras mahd esim, mutta jotain ees sinnepäin..)
poliitikko, ammattihuijari
näitä tuskin tarvitsee perustella
En mäkään hyväksy silmäsairauksia, niin silmälääkärit ei kelpaa.. ;) (NO JOOJOO, ei paras mahd esim, mutta jotain ees sinnepäin..)
Kyse on siitä, etten voisi elää ihmisen kanssa joka olisi aikaisemmin päivällä antanut vaikka raiskauksesta ehdollista ja kaikkea muuta vastaavaa. En vaan voi hyväksyä sitä, että joku lähipiiriin kuuluva työkseen jakelisi noita tyhmiä tuomiota, olkoon vaikka kuinka työryhmässä osallisena muitakin, mutta en vaan pystyisi, eli ei siis todellakaan ollut läppä, kaukana siitä!
jos joku esittelisi itsensä
teurastajaksi, turkistarhaajaksi
pokeri-"ammattilaiseksi"
verkostomarkkinointia tekeväksi
luovuttaisin ellei kaikki muu osuisi napilleen. Ihan kaikki, vuorokausirytmiä, petihommia ja musiikkimakua myöten.
Juu ei kiitos mattia ja seppoa kuuntelevalle yötä myöten ulkona viihtyvälle pyramidi-ihmiselle jonka käsitys ihanasta aamusta on herättää kumppani ennen kukonlaulua yllätyspanolla ja mutustaa aamiaismaustemakkaraa siinä sivussa. Ja jonka käsitys rakkauslahjasta on kallis ja kimalteleva.
Kyse on siitä, etten voisi elää ihmisen kanssa joka olisi aikaisemmin päivällä antanut vaikka raiskauksesta ehdollista ja kaikkea muuta vastaavaa. En vaan voi hyväksyä sitä, että joku lähipiiriin kuuluva työkseen jakelisi noita tyhmiä tuomiota, olkoon vaikka kuinka työryhmässä osallisena muitakin, mutta en vaan pystyisi, eli ei siis todellakaan ollut läppä, kaukana siitä!
onko tullut mieleen et niitä työtehtäviä vois olla muitakin, jos on juristi koulutukseltaan? ;)
.. Ruotsinopethan on just parhaita siis.
kyllä kirjailijalle kelpaisi hyvin näyttelijä ;)