( : ELOLINTUSET MAANANTAINA : )
Täällä kp 21/28 ja jännitys nousee kovasti. Itseä ottaa oikein päähän kun nyt tuntuu niin varmalta että olen raskaana. Sit jos täti jyrää niin tiputaan todella korkealta.
Mä ajattelin perjantaina testata sillä tuona päivänä on pikkujoulut. Toivottavasti näyttää oikein tuloksen jo tuolloin.
Oikein paljon onnea plussanneille ja tsemppiä pudonneille!
Kommentit (32)
harmi, ettei noi viikonloput kestä pidempään :(
Siis mua jännittää iha hirmusesti, kun ei tiedä että ollakko vai eikö olla...
Näin unta (painajaista lähinnä ehkä), että täti tuli ja oikein runsain mitoin hyökkäsikin. Olin kovin surullinen. Aamulla herättyäni piti miettiä, että missä mennään.. oliko unta vai ei.. Oli unta, onneksi! Ei ole tätiä näkynyt toistaiseksi ja se su aamun testi tosiaan antoi haamun, mutta haluan vahvemman viivan siihen hemmetin testiin, ennenkuin uskallan huokasta. Meinasin testata uusiksi tänä aamuna, mutta taidan testata huomen aamulla tai sitte keskiviikkona.. niin ois ehkä parempi mahdollisuus selkeään tulokseen. Toisaalta en kestä tätä epävarmuutta, argh!
Oireita ei ole, joten en oikein voi niistä päätellä mitään. Ehkä hyvällä mielikuvituksella saan rinnat suuremmiksi ja niitä särkee välillä ja ne mahan nippailut tietty.. no onhan näitä :)
Voi kun mahdollisimman moni saisi toivotun tuloksen ja ne joilla ei nyt tärpännyt, ehtivät vielä elokuun loppuun mukaan tsempaten. Jouluvalmisteluissa voi yrittää ainakin siirtää ajatukset hetkeksi pois lapsen teosta.. yrittää...
Voi Aurora,kyllä sinä varmasti olet raskaana,kun kerran sen haamunkin jo sait! Nyt vaan nautit ajatuksesta!!! Tää viikko varmaan taas oikeen matelee,kun oottaa et sais loppuviikosta tehdä uuden testin.Viikonloppuna tuli se nega. Mutta kun ei oo tätistä tietoa,niin vielä elättelen toivoa...
Perjantain vietin kaupungis ostoksilla, nyt onkin sitten joululahjat aikas hyvin hankittuina. aatelkaa,ens viikonloppuna on jo eka adventti ja siitähän se joulu sit alkaakin :DD Voi miten ihanaa...
Toivottavasti tänäänkin tulee lisää plussia tähän pinoon!!!
Hönttä: Sulle pidän peukkuja kovasti! Pidä sinäkin täti loitolla :)
Ja oikein paljoa plussanneille, en viikonloppuna oikein koneelle kerinnyt mut sen verran huomasin et plussia oli ainakin pantouflella (olikohan kirjoitettu oikein) ja auroralla ilmeisesti haamu =D.
Itsellä on nyt tärppipäivät menossa, kp 15/28-39? ja viikonloppuna on touhuiltu. Mitään ovistuntemuksia mulla ei oikein ole, enkä osaa niitä tulkita. Yhdessä vaiheessa sunnuntaina hetken tuntui alavatsassa jotain mut oli kyllä tosi lyhyen hetken, liekö ovis niin vähää aikaa tuntuu...
No mut joulukuun puolessa välissä sit tietää onko tärpänny ;)
Täällä on ollu kans oikein kirpeä pakkasaamu, piti avaintakin sytkärillä lämmitellä et sai postilaatikon aamulla auki :/ Reilun tunnin päästä lähden viemään keskimmäistä kerhoon, saa samalla happihyppelyä itse sekä vauveli ;)
Mukavaa ja plussarikasta viikon alkua elolintusille!++++++++++
Auroralle tsemppiä minultakin! Kyllä se haamu pian vahvistuu, usko pois! =)
Aika masentavaa ajatella, että on kp2. Aika tuntuu niin pitkältä.
Nyt pitäs keksiä jotain muuta ajateltavaa niin tuo aika menis eteenpäin eikä vaan matelis.
Me ollaan vaihteeks pikkulikkojen kanssa kipeinä joten ei piristystä silläkään suunnalla tiedossa.
No jospa oltas kerrankin saatu joku virus joka vetelis viimisiään ja päästäs lievillä oireilla kärsimyksestä.
Nyt pitää mennä laittamaan sapuskaa pöytään.
Plussatuulia puhaltelen kaikille lintusille!
Ja heti alkuun ONNEA PLUSSANNEILLE! :D Ihanaa kuulla vauvauutisia! :) Itsellä eilen täti tuli ja rytinällä. : ( Eli tuntemukset oireista olivat sitä, eikä raskausoireita. Jotenkin ei nyt niin kamalasti harmita, luulin että olisin enemmän surkeana mutta nyt vain uutta yritystä kun lähtee tuo täti muille maille.
Eilen kyllä oli tosi surkeet fiilikset mutta hyvin nukuttu yö ja uusi viikko, niin eihän tässä voi olla alla päin. Ja varsinkin kun kävin tuossa vauvalaskurissa laskeskelemassa, niin sehän antoi mulle mahdolliseksi LA:ksi (jos siis tästä kierrosta raskautuisin) 27. elokuuta! :) Eli vielä on toivoa elovauvasta, koska kiertoni on näköjään sitä sorttia että saan vielä mahdollisuuden elokuulle. :) Ja saan teidän kanssa jatkaa turinoita.
Miehelle eilen sanoinkin, että nyt kun tuo täti pois lähtee, niin sitten touhutaan vaikka joka ilta makkarin puolella. Ja joutuuko sitä greippimehulinjallekin. Ja ovistikkuja jajaja.... ;) Mutta nyt oikeesti otetaan järeät aseet käyttöön! ;)
Onnea kuitenkin vielä kaikille plussanneille ja ++++säteitä muille! Mukavaa alkanutta viikkoa!
Testasin eilen selvän miinuksen, nyt kp 26/29, ajattelin odotella tuonne torstaille ennenkuin testiin taas tartun.. Tosi vaikea uskoa että oireet olis ihan toiveajattelua, mutta toisaalta raskautuminenkin tuntuu ihan uskomattomalta.. Jännittää odotella! Ihanaa kuulla plussauutisia teiltä, aamu lähtee oikein mukavasti käyntiin lueskellessa kuulumisia.
Täälläkin on ihana pikkupakkanen, tulis vaan nyt lunta! Tavarat alkaa löytää oman paikkansa muuton jälkeen, ja uusin perheenjäsen pikkukissa on kotiutunut hienosti, eli vaikka täti tulisikin niin elämässä on siltikin ihan hyviä asioita... :)
tsemppiä kaikille ja paljon onnea plussanneille :D
No niin, nyt saakin sitten viettää vaikka koko päivän koneella elolintusten seurassa, sillä karmea flunssa iski päälle eilen... Ihan uskomatonta, miten jokaista lihasta särki ja kurkku oli ihan kamalan kipeä. Onneksi nyt on jo aavistuksen parempi olo, mutta kotona loikoillessa menee tämä päivä.
Pikkuhiljaa on alettava uskomaan, että lauantaina testattu plussa on tosiaan plussa, sillä täti on pysytellyt poissa:) Aivan uskomatonta, että tulin näinkin nopeasti uudelleen raskaaksi... mutta kuten sanottu, olo on aika epäröivän varovainen minkään suuren hehkuttelun aloittamiseen ja aion testata uudelleen ylihuomenna ellei täti ole tullut paikalle. Kumman varovaiseksi saa kerran koettu keskenmeno...
Ulkona onkin ihana ilma, kunnon pakkashuuruinen maisema. Esikoisneitikin oli koko eilisen ihanan hyvällä tuulella, viime aikoina kun on ollut välillä hermo kireänä sen jatkuvan kiukuttelun kanssa. Puhuin yhden tuttavan kanssa, jolla on samanikäinen poika (2v2kk) ja hän sanoi, että heillä on ihan sama juttu, joka asiasta kiukutellaan ja maristaan ja koetellaan vanhempia juupas-eipäs-juupas väittelyillä. Onneksi emme siis näytä olevan yksin!
Kun tästä vielä pääsisi kuntoon, niin jaksaisi taas alkaa innostua joulun odotuksesta ja miksei itse odotuksestakin:) Kaikille elolinnuille +++++plussatuulia+++++
[color=Red] O N N E A O N N E A Plussanneille! [/color] Ihanaa kun pieniä elolintusia alkaa nyt konkreettisesti kasvamaan!
Itsellä menossa kp 20/27-31. Ovista en tuntenut tässä kierrossa, noinkohan se on jo tapahtunut... Mieskin lähti lauantai-aamuna työreissuun ja tulee vasta viikon päästä takaisin. Nyt on raskautuminen sitten pelkästää greippimehun varassa! :o)
Mitään joulujuttuja en ole edes kerennyt ajattelemaan... Joululahjat odottavat kaupan hyllyllä - ei minulla toisaalta ole edes käsitystäkään mitä kenellekin hankkisin.
Takaisin työn ääreen!
Piinailijoille pitkiä hermoja (ainakin Nipsulle) ja tärppionnea sitä tarvitseville!
Heissan!
Onnea vielä tuhannesti teille plussanneille!! Oonks vähän kade kumminkin, vaikka onnellinen puolestanne :)
Täällä Kp27/26 ja ainakaan vielä ei tätiä oo näkynyt!? Eilen tuli kyllä selvääkin selvempi nega :(!! Tulis ees täti, niin pääsis uudelle kierrolle ja voisin varata sitä lääkäri aikaa. Minusta on mukavampi varata nimittäin se aika niin, et tiedän mis mennään kierron suhteen... mulla kun kiertojen pituus synnytyksen jälkeen on ollut seuraavanlainen,30/25/27/26/25/26/23/25/26/27/26 ja nyt ainakin sitten tuo 27!! Minusta ainakin aikas tasaista!?
Nyt vapaapäivän kunniaksi tekemään hiukan kotitöitä, kun pikkumies on päikkäreillä...
-Sanna-
Pitkästä aikaa täällä taas... Oon ollut poissa koneelta ihan omasta tahdosta melkein pari viikkoa ettei nää vauva-asiat pyörisi liiaksi mielessä ja toisaalta siksikin, että oli alkukierto menossa eli ei pahemmin mitään kirjoiteltavaakaan... No, nyt on sitten menossa jo kp 15/28-38 ja eilen tein elämäni ekan OVIStestin. Tulos nega, mutta siitä huolimatta peuhailtiin miehen kans illalla ;) Se jäi mietityttämään siinä ovistestissä, kun sain siihen 2 viivaa, joista tulosviiva oli kontrolliviivaa haaleampi. Tarkoittaako se haalea viiva sit sitä, että ovis on mahdollisesti piakkoin tulossa??? Olisin todella kiitollinen jos joku kokeneempi osais vastata...
Kiitos kaikille onnitteluista!
Onnea kaikille muillekkin plussanneille!!!
Kaikille muille oikein paljon plussa säteitä +++++++++++!!!
Poika nukahti rattisiin kauppareissulla ja nyt tyytyväisenä nukkuu parvekkeella. Ei yleensä nuku rattaissa, ainoastaan omassa sängyssä. Saapa nähdä kauan nukkuu.
Eilennä käytiin joulukadun avajaisissa. Mulla kyllä ei oo vielä yhtään sellainen on että kohta ois joulu. Ehkäpä jos tänne helsinkiin tulis lunta niin tulis joulu olokin. Ens viikonloppuna ajattelin laittaa jouluvalot ikkunoihin.
Tuntuu uskomattomalta että oon raskaana. Just viime kierrostahan vasta jätin pillerit pois. Tavallaan ihan hävettää että niin helposti tuli raskaaks ja toiset sitten ei millään meinaa tulla raskaaks.
Hieman pelottaa että mitä jos kaikki ei meekkään hyvin. Mulla on ennen poikaa ollut 2 keskenmenoa ja ne tuolla takaraivossa kummittelee.
Täällä teidän kanssa vauvakuume puolella vielä pyörin kun ei vielä tuolla odotus puolella oikein ole elolintusia. Tulkaahan pian kaikki sinne =)
Öttis
voi Öttis kumpa päästäskin kaikki pian odotuspuolelle... Täällä koopee 22/28 ja piina on järkyttävä!!!!! Acon 10 testi odottaa kaapissa ja mieli seilaa raskautumisasioissa koko ajan.... Voi voi. En olis uskonut että mustakin tulee tällänen. Tää on mun elämäni eka vauvakuume, esikoista en ehtinyt kuumeileen kun se tuli vaan odottamatta, ja aikasemmin mulla ei oo koskaan vauvakuumetta ollut. OOn jopa joskus (5v sitten) sanonut että mieluummin koiranpentu kun vauva.... Just joo, niin se mieli vaan muuttuuu. Ja nyt kun kuumeillaan kuumeillaan sitten oikeen kunnolla!!
Ajattelin tänään että oikeesti tää on kyllä jo ihan hölmöö, mummolla on 5 lasta saatuna nelkytluvulla ja eikä sekään juonut greippimehua eikä punaviiniä kiinnittymiseen eikä varmasti miettinyt jokaista ovislimavanaa vessassa tälläin. Kaikkimullehetitännenyt -sellanen musta on tullu...
oireitakin on, masu on kipee, ihan kun menkat alkais just....
äitikuu - kahvin tarpeessa!
tein lauantaina testin mutta negaa näytti.
kp on nyt 31/28, ei näy menkkoja.
yritän täs nyt ootella vaik keskiviikkoon asti ja testata taas...
ellei nyt sit satu alkamaan.
mut tuota...
joo, ootellaa...
no hätäpäissäni menin testaamaan kun ukko ei lupauksestaan huolimatta ollut tuota testiä vienyt ulottuviltani pois...
Ja nyt sit ihan kuin oisin nähnyt siinä ihan haamuhaamun... semmosen viivan paikan vaan... Ja testi siis acon 10..
En tiiä mitä ajatella..
eh..
Oletteko testanneet Acon 10:llä mihin vuorokauden aikaan vain, tarkoitan sitä, kun testin ohjeissa kehoitetaan testaamaan aamuvirtsasta... onko sen niin väliä sitten?
Luumis: toivottavasti sunkin haamu saa väriä lisää lähipäivinä :)
Testasin nyt kyllä ihan tälleen iltapäivällä...
Kai se aamulla ois paras mutta nyt sit meni tähän iltapäivään....Pahoinvointi yllätti niin olihan se pakko testata...
En halua olla mikään ilonpilaaja, jokainenhan saa testata milloin haluaa, mutta muutamia seikkoja keskustelun alle.
Itse testaisin aamulla ja kun kp vähintään esim 28/28.
Ihan vaan sen takia, ettei itseään viitti kiusata. Voihan se plussa tulla iltapäivällä otetusta testistä kp 25/28, mutta entä jos se on nega. Ei halua uskoa tulosta, ja joutuu testaamaan vielä uudelleen. Mahtava pisneshän näitten testien ympärillä pyörii. On varmaan noussut räjähdysmäisesti myynti viime vuosina.
Kätilötuttavani sanoi myös sitä, että ei se vanha neuvo huono ole, jonka mukaan kannattais testata vasta, kun menkat on noin viikon myöhässä. Aivan alkuraskauden keskenmenotkin on tilastollisesti nousseet, kun ennen niitä ei välttämättä noteerattu keskenmenoiksi, myöhästyneiksi menkoiksi vaan. Nykyään, kun testit tehdään niin aikaisin. Toiset naiset stressaantuvat myös lisääntyvästä tiedosta, ja raskautuminen käy hankalammaksi.
Mutta kukin tyylillään. Liittyyhän nämä monet testit nykyajan vauvakuumeiluun. Ja onhan sitä kiva tietää, mitä kehossa tapahtuu.
Älkööt kukaan ottako itseenne, olen minäkin " turhia" testejä tehnyt.Haluan vain kuulla muiden mietteitä asiasta
...nyt sais häipyä täältä ja vikevään kun lukee noita ihania vauvauutisia! Eihän tässä ite enää pysy nahoissaan taas kuukautta.
Kyllä ne haamut siitä kirkastuu, niin on itellekin joskus käynyt. MIes intti kiven kovaa et viiva ko viiva ja minä vastaan. Ja nyt on sekin haamu täys tyttö.
Hurjasti onnea kaikille vielä ja +++++tuulia edelleen!!!
Ihan ensiks hurjasti onnea plussanneille!! Ihanaa lukea tuollaisia uutisia! Kyllä tässä mieli piristyy itelläkin lentsun keskellä.
Kylläpä on niin sumuinen ilma et aivan mahoton, ei naapuriin näe.(500m päähän). Iski äitiinki lapsilta tämä lentsun poikanen ja kyllä
tuntuu vievän kaiken voiman. Onneksi on kierto aluillaan niin ehtii
vähän virkkua tuohon puoleen kuuhun ja jaksaa muutankin illalla kuin
kääntää kylkeä miehelle ja sanoa hyvää yötä. Mies raukka jo aivan
tuskissaan kun saa ootella touhuja kun iski vielä kaikki hiivat ylä ja ala
päähän niin minä heittäidyin selibaattiin niin kauaks et saan itteni kuntoon. No, sitä parempaa mitä kauemmin odottelee. Onpahan sit
paremmat tärppimahdollisuudetkin kun ei ole vielä loppuun kuluttettu kaikkia siemenvärkkejä. Itellä kyllä tuo kierto muuttui nyt niin hassuks
et ei ole tietoa oviksista enkä kyllä ala testaileen. Pitänee seurata luonnonmerkkejä. Nyt just vasta menkat loppui eli kierto sinällään alussa.
Ihanan jouluinen ilma kun kuurassa joka paikka, Jaahah vauvi heräs.
Huomennna ajateltiin heittää lahjahuolet kankkulan kaivoon ja lähtä
jouluostoksille miehen kans. Toivottavasti tuolta jotain tarttuu matkaan.
Pitää lähtä aamupalan laittoon. Toivotaan lisää ihania plussauutisia ihan
jokaiselle elolintuselle!+++++++