Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopin vihjailut vauvasta ja lapsettomuus

Vierailija
24.02.2014 |

Kysyisin neuvoja mitä tekisitte minun tilanteessani? taustalla lapsettomuutta mahdollisesti myös miehestä johtuva pelkästään. Tutkimuksia tehty yms. Anoppi näyttelee lehdistä vauvojen kuvia ja lässyttää kun mies ei ole paikalla. Näyttää lehdistä joko vauva tulossa jne. Ei tiedä lapsettomuudesta mitään. Ei näytä edes tajuavan että sellaistakin voi olla nykyään vaan lapsenlapsi pitäisi saada ilostuttamaan hänen elämäänsä. Mitä tekisitte? itse olen ollut kuin en kuulisi ja puhun muuta jos alkaa vauvasta vihjailemaan. Ei mene perille voi rauhoittua joksikin aikaa, sitten taas alkaa. Jos tv:stä tulee lasenohjelma alkaa ylistää sitä. Todella rankkaa kun ei läheiset ymmärrä että taustalla voi olla vaikka mitä.

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette sano anopille, että ei ole tärpännyt ja käytte tutkimuksissa? Miksi sitä pitää salailla?

Vierailija
2/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kerro totuutta? En ymmärrä miksi läheisen ihmisen odotetaan arvaavan, että te nyt kärsitte kipeästi lapsettomuudesta. Anoppi haluaa varmaan todella kovin lapsenlapsia eikä tietenkään ensimmäisenä ajattele lapsettomuutta. Tuskin haluaa tieten tahtoen satutta teitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuota jos se menisi sanomaan, siitä tulisi kauhea asia..nytkin jo anoppi puuttuu moneen asiaan ja kaikki pitäisi hänen kautta tietää jne. että lisäisi vaan painetta jos kertoisi..onko muita neuvoja?

Vierailija
4/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä salailua. Ihan älytöntä. Sanotte ettei ole tärpännyt mutta ilmoitatte jos joskus tärppää ja sillä selvä.

Vierailija
5/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieskään ei halua kertoa mitään totuutta eikä mennä anopille sanomaan niin arkaluontoisia asioita. Lisäksi anoppi sellainen että alkaisi kertomaan muillekin sukulaisille sen ei tunnu kivalle.

Vierailija
6/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tuota läheisiltä salailua. Mun veli vaimoineen kärsi lapsettomuudesta ja he oli asian kanssa avoimia. Ei tullut kiusallisia tilanteita eikä uteluita. Kaikki myös oli äärettömän onnellisia, kun he vihdoin sai lapsen.

Vierailija
7/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko salailla kun tutkimukset kesken. Lisäisi paineita kun alkaisi kaikki kertomaan.

Vierailija
8/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 14:06"]mieskään ei halua kertoa mitään totuutta eikä mennä anopille sanomaan niin arkaluontoisia asioita. Lisäksi anoppi sellainen että alkaisi kertomaan muillekin sukulaisille sen ei tunnu kivalle.

[/quote]

Sitten kuuntelette anoppia tai ette ole tekemisissä.

Ps. Rehellisyys on joskus helpoin tie. Ehkäpä anoppi ison asian edessä osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen.

Vierailija
9/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole noin yksinkertaista. Jos sanoo ettei ole tärpännyt se alkaa kertomaan kaikille ihmisille enkä todellakaan halua että kaikki tietää meidän asiat. On tyyppiä joka ei osaa pitää asioita itsellään.

Vierailija
10/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 14:07"]pakko salailla kun tutkimukset kesken. Lisäisi paineita kun alkaisi kaikki kertomaan.

[/quote]

Vai vähentäisi, kun läheiset tietäisi, että asia on teille raskas, eivätkä ottaisi sitä puheeksi?

Vierailija
11/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua kertoa ongelmista edes tyyliin "aina asiat ei ole niin yksinkertaisia". Niin sano että vauva-asiat on teidän yksityisasioita, että kerrotte kyllä jos/kun asia olisi ajankohtainen. 

Vierailija
12/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luottamusta. Nytkin pitäisi tietää normaalit lääkärikäynnitkin yms.

Vierailija
13/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopille meidän asiat ovat kuin omia, ei ole meillä yksityisasioita. Pitäisi tietää joka risaus mitä tapahtuu ja jos saa vihiä alkaa armoton kysely ja tenttaus. Ei tunnu kivalle.

Vierailija
14/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helppohan se on huudella miksette kerro kun ei ole omakohtaista kokemusta. Minä olen kärsinyt lapsettomuudesta ja se on paitsi sairaan kipeä, myös äärimmäisen henkilökohtainen asia. Kun kerrot, saa kuulla niin idioottimaisia juttuja että kadut kertoneet: oletko allerginen miehesi siittiöille. Tiedätkö kun otatte koiran niin tärppää, hei älä välitä, ihan yhtä hyvin voi adoptoida...

Mä en tiedä miten lapsettomuus on niin vaikeasti ymmärrettävää monelle. Minä en puhunut ja sitten kun puhuin, sain kyllä kaikkea shittiä kuulla.

Siksi lapseton eristäytyy. Kun ei kestä. Anoppisi on tyhmä. Yritä kuolettaa juttu niin että nyt ei ole lapsen aika etkä halua kuulla vihjailuja. Ja voimia!!!

Vierailija
15/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että sulla ei ole kohtua ja vannota olemaan kertomatta kenellekään. Sitten kun "tieto" leviää, voit vaan olla niinkuin et oliskaan. 

Vierailija
16/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutu sille, laita rajat.

Vierailija
17/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaisi kyllä vahvasti siltä, että teillä on anopin kanssa laajempia ongelmia. Tuntuisi, ettette oikein osaa kohdella toisianne aikuisina ihmisinä. Toisaalta anoppi puuttuu teidän asioihinne hyvin hanakasti, toisaalta te ette uskalla kohdella anoppia aikuisena ihmisenä, jolle pitää voida joskus sanoa ikäviä tai kipeitäkin asioita. Nämä asiat olisi kyllä erittäin hyvä saada selvitettyä, ennenkuin pääsette lapsettomuushoidoissa seuraavalle asteelle, ja toivottavasti myös saatte lapsen. Nimittäin jotenkin tuntuisi, ettei tällainen väärinkäsitysten, puhumattomuuden, loukkaantumisien ja salailujen kierre ainakaan helpota, kun mukana on myös niin teille kuin isovanhemmalleen  varmasti erittäin rakas lapsi.

Vierailija
18/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa varmaan todeta, että kerrotaan kun on jotain kerrottavaa.

Kuten joku jo mainitsi, jos lapsettomuudesta kertoo niin saa todennäköisesti kuulla tuhat ja yksi vinkkiä ja sitä voivottelua ja muuta loputtomiin :(

Vierailija
19/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoaako lapsettomuus, jos siitä ei puhu? Eli eiköhän se koko suku jo tiedä ongelmasta, mutta koska ette itse ota asiaa esille, yrittävät kaikki kautta rantain saada selville, ovatko oikeassa.

Lapsettomuus pysyy, vaikka siitä olisi hiljaa. Olisi reilua anoppia kohtaan kertoa, että pikkujalkojen tepsutusta toivoessaan hänen kannattaa suunnata kenneliin ja ottaa sieltä koira, lapsia kun teille ei ole tulossa.

Vierailija
20/135 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin täräytin anopille suoraan, kun asiasta kyseli (itsellä myös pitkät lapsettomuushoidot takana). Sanoin vaan että ei ole onnistunut ja asiaa tutkitaan,että voi lopettaa riskaamisen kun ei ole itsellekkään helppoa.