Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tulet saamaan perintöä?

Vierailija
09.05.2012 |

Muutamat tuttavat ovat viime aikoina saaneet perintöä. Omien sanojensa mukaan he ovat odottaneet "huomattavia summia rahaa", joka sitten todellisuudessa on osoittautunut jotain 5000-17000e välillä olevaksi summaksi. En itse pidä tuota mitenkään suurena rahana. Joskus, kun perintöä saan, tiedän sen olevan n. 100 000e luokkaa, mikä ei myöskään ole mielestäni päätähuimaava summa. Minkä suuruisia perintöjä muilla on odotettavissa?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempani kuolisivat juuri nyt, niin kesämökin, sen tontin ja metsän siinä ympärillä. Ne kaikki möisin. En tiedä metsänhoidosta mitään enkä edes paljonko noista saisi. Kuivan maan mökistä varmaan 50 000 e, jos sitäkään. Paikka on niin kiven alla.

Olen siis ainoa lapsi.

Vierailija
82/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset ovat hoivakodissa maksusitoumuksella ja tuo puhe omaisuuksien menettämisestä on täyttä hölynpölyä. Omavastuuosuus on n 80 prosenttia tuloista eikä.omaisuutta oteta maksua määritettäessä huomioon

Eli vanhuksen eläke riittää maksuihin hyvin eikä hoivakodissa enää rahaa kulu mihimkään.

Olen juuri hoitanut erään läheiseni hoivakotiasiaa, omaisuus (mm. metsä ja sijoitukset) vaikuttaa kyllä hoitomaksun suuruuteen. Eli tässä tapauksessa hoivakodin maksut kk:ssa on kaksi kertaa suuremmat kuin eläke. Lisäksi menee lääkkeet erikseen ja kaikki kampaaja tmv. palvelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa mutta olet väärässä. Maksu määräytyy tulojen perusteella. Mutta jos on tuloja metsästä tai sijoituksista, ne lasketaan tietenkin mukaan tuloina. Jos on vain eläketuloa, maksu tulee siitä, ei omaisuudesta. Varallisuus vaikuttaa joihinkin muihin etuuksiin.

Vierailija
84/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet joutuu maksamaan itse ja kampaajan, n 40 e, 90 vuotias ei enää kyllä palveluja tarvitse. Kannattaa lukea maksun perusteet kunnan sivuilta. Kunta teettää ennen maksun määräämistä tuloselvityksen jokaisesta että menee varmasti oikein.

Vierailija
85/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo järvitontilla ja kesämökki järvitontilla. Vanhempieni säästöistä ja sijoituksista en tiedä mitään. Luulen, että noissa kiinteistöissäkin lähinnä tontilla on jotain arvoa, mutta luultavasti verojen jälkeen ja kahden sisaruksen kanssa jaettua ei osuudeksi paljoa jää. Tontit ovat yllättävän arvottomia. :(

Vierailija
86/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kovin paljoa, vanhemmat eivät ole mitään rikkaita, ja ovat tukeneet huonoina aikoina jo minua niin paljon että uskon että perinnönjaossa ainakin isä sisarelleni jättää enemmän. Enkä lainkaan tule olemaan katkera, tiedän hyvin jo itsekin että oma osuus on jo käytetty, vaikka ei näin minulle missään vaiheessa ole sanottu.

Vierailija
87/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei mitään käsitystä paljonko perin ja ihmettelen kuinka tarkkaan täällä tiedetään mitä perii.

Vanhemmilla on rivitaloasunto sekä metsää ja mökki, mutta mitään käsitystä heidän tilillä olevista rahoista ym ei ole enkä ees halua tietää.

Vierailija
88/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 89. Miksi näitä saamiasi avustuksia ei ole kirjattu? Nehän ovat ennakkoperintöä ja vähentävät siten tulevaa perintöosuuttasi. Ei mitään puhetta katkeruudesta tai sen puuttumisesta koska asiat voidaan hoitaa lakien mukaan aivan sovussa.

Vierailija
89/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei 89. Miksi näitä saamiasi avustuksia ei ole kirjattu? Nehän ovat ennakkoperintöä ja vähentävät siten tulevaa perintöosuuttasi. Ei mitään puhetta katkeruudesta tai sen puuttumisesta koska asiat voidaan hoitaa lakien mukaan aivan sovussa.

Minäkin sain vanhemmilta avustuksia kun olin nuori ja merkkasin ne itselleni kyllä kaikki ylös sillä ajatuksella, että nämä vielä joskus hyvitetään. Sitten kun tuli perinnönjako, katsoin rahanarvonlaskurilla mikä niiden avustusten nykyarvo oli ja hyvitin ne avustukset veljilleni. 

Vierailija
90/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule biljaardi milaardia. En lantiin lanttia. Tai sataasista varmaan puhutaan.

Vierailija
91/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mitään on tulossa, mutta eipä se edes kiinnosta. Muutenkin oman elämäni itse rakentanut niin ei edes osaisi yhtään suhtautua jos jostain jotain joskus saisi.

Isäni on velkainen ulosoton asiakas alkoholisti ja äitini ei varmasti anna mitään kun ei tähänkään asti ole antanut. Veljeni varmaan saavat siitä talosta jotain ja jotain sisustustavaraa.

Vierailija
92/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä ketjua lukiessa, että on kyllä piruuun epäreilua tämä kuka peri mitäkin.

Toiset saa perintöä vaikka on entistä varallisuutta yllin kyllin ja sitten on tämä toinen puoli eli olet köyhä koko elämäsi ja köyhänä pysyt.

Itse kyllä perin jotain mikäli elän tarpeeksi kauan, mutta tuskin rahallisesti hirmu summia kuitenkaan ja mökit ym on vain rasite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän