Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tulet saamaan perintöä?

Vierailija
09.05.2012 |

Muutamat tuttavat ovat viime aikoina saaneet perintöä. Omien sanojensa mukaan he ovat odottaneet "huomattavia summia rahaa", joka sitten todellisuudessa on osoittautunut jotain 5000-17000e välillä olevaksi summaksi. En itse pidä tuota mitenkään suurena rahana. Joskus, kun perintöä saan, tiedän sen olevan n. 100 000e luokkaa, mikä ei myöskään ole mielestäni päätähuimaava summa. Minkä suuruisia perintöjä muilla on odotettavissa?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, eikä kiinnosta. Toivon, että seitsemänkymppiset vanhempani saavat elää pitkään ja mahdollisimman terveinä ja onnellisina. Ihan sama, vaikken saisi mitään.

Itselläni ei ole omaisuutta, mutta ihan ok tulot.

Vierailija
62/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaksi perintöä. Vanhempani ovat kuolleet, ja myöhemmin naimaton veli. Heidät olen perinyt.

Summia en kerro eikä se kenellekän kuulu. Omat lapseni niistä on hyötyneet kun tarvetta on tullut, itselleni en oikeastaan mitään tarvitse.  Nuoret tarvitsevat rahaa opiskeluun ja elämän alkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältäni sain noin 100000. Mielummin olisin isäni pitänyt. Äidiltä joskus ehkä, jos en kuole ennen äitiä, noin 50000. Kaukaiselta sukulaiselta 5000000-700000. Jos kuolen ennen tätä sukulaista, raha menee lapselleni. En tarvitse enkä odota mitään näistä rahoista.

Vierailija
64/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut perintöä enkä jätä perintöä. Tuhlaan itse kaiken. Ihan kaiken. Muutan tammikuussa (jään eläkkeelle) ulkomaille. Kierrän loppuelämäni maailmaa.

Sulla on siis tarkka kuva siitä, kuinka kauan loppuelämäsi kestää?

Ei tietenkään ole, viisastelija. Yritän tuhlata vähintään 20 000 €/kk. Jos en ehdi tuhlata kaikkea, niin sitten jotain jääkin. Jos elän yli 90-vuotiaaksi, niin rahat loppuvat kesken ja muutan Suomeen takaisin. Äitini eli 93-vuotiaaksi.

Vierailija
65/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En odota vanhempieni kuolemaa. Toivon, että he elävät niin pitkään kuin ikinä vain on mahdollista.

Kannattaa ajatella tuokin toive uudelleen. Tietenkin sinusta on varmaan ihan kiva, jos vanhempasi makaavat viimeiset vuodet paskat housussa vanhainkodissa, kun hoitajat eivät ehdi vaihtamaan niitä riittävän usein. Vanhemmistasi tuo ei ehkä ole ihan niin kivaa, jos he enää siinä kohtaa edes ymmärtävät mitään.

Ja itse kysymykseen, olen jo perintöni saanut. Toisesta perinnöstä aion kieltäytyä, ettei tarvitse olla sen toisen perijän kanssa missään tekemisissä.

Sinulla ei siis ole omia lapsia. Jos on alaikäisiä lapia, joudut tuossa tapauksessa olemaan tekemisissä toisen perijän kanssa.

Vierailija
66/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali keskiluokkaisen pariskunnan perintö varmaankin. Eniten ihmetyttää, mistä raavin pitkäaikaistyöttömänä rahat perintöveroon?!

Ne perintöverot ovat kuitenkin aika vaatimattomat. Ja jos perit jotain saathan sinä sitä omaisuutta/rahaa jolla perintoveron voi maksaa.

Vierailija
67/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon rikkaita ihmisiä. Ja tulevia rikkaita ihmisiä. Meillä on 5 jakajaa, joten perintöni lienee n.16 000 €.

Vierailija
68/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tei juuri testamentin yrityksestäni yhdelle lapselleni. Muille lapsille jätän Järvenranta tontit omakotitalon, huvilan ja metsäpalstan. Yhteensä omaisuus 8000000e. Omaisuudesta olen itse perinny noin 1/5 osan.

Vierailija
69/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut perintöä enkä jätä perintöä. Tuhlaan itse kaiken. Ihan kaiken. Muutan tammikuussa (jään eläkkeelle) ulkomaille. Kierrän loppuelämäni maailmaa.

Ikävästi tehty. Mä en tekisi noin jos olisi omaisuutta.

Miksi en saisi itse tuhlata itse työtä tekemällä ansaitsemaani omaisuutta?

En mä sanonut että et saisi. Oman tunnemaailmani mukaan en haluaisi tehdä noin omille lapsilleni ja lapsenlapsilleen eli pyrkisin antamaan tai jättämään jotain heillekin jos minulla on ylimääräistä rällästettävää. Tulen iloiseksi siitä jos voin auttaa heitä esim. taloudellisesti ja tiedän että se tulee tarpeeseen. Toki en siten rahojani säästele että kurjuudessa elän itse.

Vierailija
70/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä sanonut että et saisi. Oman tunnemaailmani mukaan en haluaisi tehdä noin omille lapsilleni ja lapsenlapsilleen eli pyrkisin antamaan tai jättämään jotain heillekin jos minulla on ylimääräistä rällästettävää. Tulen iloiseksi siitä jos voin auttaa heitä esim. taloudellisesti ja tiedän että se tulee tarpeeseen. Toki en siten rahojani säästele että kurjuudessa elän itse.

Aivan, jollekin voi tulla parempi fiilis rahojen tuhlaamisesta itseensä kun esim. antaa osan lapsilleen. Jokainen oman fiiliksen mukaan.

Vierailija
71/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia potteja pitäisi säästää itselleen tulevaisuuden vanhuuden hoitoon? Jos nykyään hoito maksaa 4 000 -6 000€/kk, mitä se maksaa 2040-luvulla? Ja riittääkö että arvio kalliin yksityisen hoidon tarveajaksi 3vuotta? Eli noin 200 000€ potti nykyarvolla pitäisi saada kokoon. Ei kyllä jää omille lapsille paljon perintöä vaikka miten säästeliäästi eläisi

Vierailija
72/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, jollekin voi tulla parempi fiilis rahojen tuhlaamisesta itseensä kun esim. antaa osan lapsilleen. Jokainen oman fiiliksen mukaan.

Lapseni ovat jo tienanneet omaisuutta ihan riittävästi, eivät tarvitse mitään. Uudet autot olen molemmille ostanut aikoinaan. Muuten ovat tulleet toimeen omillaan.

Vierailija
73/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon rikkaita ihmisiä. Ja tulevia rikkaita ihmisiä. Meillä on 5 jakajaa, joten perintöni lienee n.16 000 €.

Nämä tulevat rikkaat ovat hauskoja. Toiveajattelua se on.

Vierailija
74/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tulevat rikkaat ovat hauskoja. Toiveajattelua se on.

Elävät haavemaailmassa, koska eivät itse ole saaneet mitään aikaiseksi. Onneksi vanhemmat ovat, että on jotain toiveita paremmasta.

Vierailija
75/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia potteja pitäisi säästää itselleen tulevaisuuden vanhuuden hoitoon? Jos nykyään hoito maksaa 4 000 -6 000€/kk, mitä se maksaa 2040-luvulla? Ja riittääkö että arvio kalliin yksityisen hoidon tarveajaksi 3vuotta? Eli noin 200 000€ potti nykyarvolla pitäisi saada kokoon. Ei kyllä jää omille lapsille paljon perintöä vaikka miten säästeliäästi eläisi

Juuri näin. Voihan se hoivakotiaika olla vaikka kuinka pitkä. Lääketiede kehittyy jatkuvasti. Turha haaveilla perinnöstä jo meikäläisenkin. Saati sitten lasteni.

Vierailija
76/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta en mitään, sillä kaikki on jo lahjoitettu veljelleni, ja varmistettu näin että hän saa mahdollisimman paljon, että pärjää. Hän on kuuluisa ja vakityössä, minä sairas, muta roikun puolittain työelämässä kynsin ja hampain. En usko että tarkoituksena on se että minä en saisi mitään, vaan se, että veljeni saisi mahdollisimman paljon.

Vierailija
77/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti en joudu saamaan perintöä pitkään aikaan.

Toivon samaa. Jos molemmat vanhemmat kuolevat nyt, perintöni olisi 1/3 noin puolesta miljoonasta, tämä kaikki kiinni asunnossa ja kesämökissä. Uskon kuitenkin, että vanhemmat vaihtavat jossain vaiheessa pienempään asuntoon ja väliraha menee elämiseen ja hoitokustannuksiin. Sitten menee. Ehkä perintöosuuteni tulee aikanaa olemaan sata tuhatta miinus verot.

Vierailija
78/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset ovat hoivakodissa maksusitoumuksella ja tuo puhe omaisuuksien menettämisestä on täyttä hölynpölyä. Omavastuuosuus on n 80 prosenttia tuloista eikä.omaisuutta oteta maksua määritettäessä huomioon

Eli vanhuksen eläke riittää maksuihin hyvin eikä hoivakodissa enää rahaa kulu mihimkään.

Vierailija
79/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset ovat hoivakodissa maksusitoumuksella ja tuo puhe omaisuuksien menettämisestä on täyttä hölynpölyä. Omavastuuosuus on n 80 prosenttia tuloista eikä.omaisuutta oteta maksua määritettäessä huomioon

Eli vanhuksen eläke riittää maksuihin hyvin eikä hoivakodissa enää rahaa kulu mihimkään.

Vierailija
80/92 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. En osaa summaa sanoa, mutta melko mittavasta summasta on varmaan kyse. Plus useita asuntoja/mökkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi