Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion käyneet imettävät keskimäärin 8 kk, muut 5 kk. Aika merkittävä ero. Missä syy?

Vierailija
09.05.2012 |

"Tulokset käyvät ilmi KTL:n keskiviikkona 9.5. julkaistavasta "Imeväisikäisten ruokinta Suomessa vuonna 2010" -raportista.

Moni nainen lopettaa imetyksen aiemmin kuin on suunnitellut. Lukion käyneet imettävät keskimäärin 8 kuukautta ja muut 5 kuukautta."

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen käynyt lukion ja yliopistonkin, esikoista imetin kaikkineen 8 kk, kuopusta en päiväkään täysimetyksellä ja imetys loppui 6 viikon ikäisenä, pumppaamisen lopetin 3 kk:n ikäisenä.

Vierailija
2/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt lukiota, ja kaikkia lapsiani olen imettänyt yli vuoden. Nuorimmainen nyt 8½ kk, ja hyvin ainakin vielä imetys sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paksuuteen....? Taas näitä.

Kävin lukion, täysimetin 0,3,5,0 kk lapsiani. Terveitä ja onnellisia lapsia silti kaikki.

Vierailija
4/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt 6kk, 5kk ja 8kk. Olen käynyt lukion.

Kaikki imetykset olleet osittaisia 2kk:sta lähtien, kun maitoni ei ole riittänyt.

Kaiken huipuksi imetin kuopusta kaikkein pisimmän aikaa, vaikka hän joutui olemaan paljon vauvana sairaalassa ja silloin pumppasin maidon kotona. Ei näissä asioissa ole mitään kaavaa!!

Vierailija
5/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei maito noussut kunnolla rintoihin, ei siis tullut pahemmin imetettyä, kun ei mitkään keinot saanut maidontuottoa lisääntymään. Syynäpä olikin hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta. Nykyään vois vaikka maitoa tullakkin, jos vielä lapsia saisi.

Vierailija
6/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen käynyt lukion ja yliopistonkin, esikoista imetin kaikkineen 8 kk, kuopusta en päiväkään täysimetyksellä ja imetys loppui 6 viikon ikäisenä, pumppaamisen lopetin 3 kk:n ikäisenä.

Vierailija
7/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulokset käyvät ilmi KTL:n keskiviikkona 9.5. julkaistavasta "Imeväisikäisten ruokinta Suomessa vuonna 2010" -raportista.

Moni nainen lopettaa imetyksen aiemmin kuin on suunnitellut. Lukion käyneet imettävät keskimäärin 8 kuukautta ja muut 5 kuukautta."

ovat ihmisiä, joilla on enemmän taipumusta lukea ja ottaa selvää asioista, sisäistää lukemansa ja osata soveltaa sitä.

Itse en ole lukiota käynyt, mutta imettänyt esikoista 6 kk, seuraavaa 7 kk, kolmatta 9 kk ja nyt tätä kuopusta imetän edelleen (on nyt 6 kk).

Imetys on niin tärkeää lapselle, että haluan panostaa siihen.

Vierailija
8/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei niin huvittaiskaan

Vierailija
9/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin lukion (lähinnä siksi että en keksinyt mihin ammattiin opiskelisin) tajusin että _jokaisen_ pitäisi käydä lukio. Lukio on nimensä mukaisesti yleissivistävä koulu, vert. ammattikoulu.

Olen käynyt molemmat, ja ammattikoulussa keskitytään siihen yhteen alaan. Toki aloissa on eroja, lähihoitaja tietää enemmän terveysasioistä mitä puuseppä linjan käynyt. Mutta itse mietin lukiossa kuinka vajavaiseksi jää ammattikoulun valinneiden yleistieto. Lukion biologiassa käydään moni asioita läpi, myös raskautta paljon tarkemmin mitä yläasteella. Sama koskee montaa muutakin asiaa, esim. historiaa.

On siis aika selvää, että jos yleissivistys on jäänyt matalalle tasolle, ei välttämättä edes tiedä että lasta olisi hyvä imettää pitkään jne.

MUTTA haluan painottaa, että lukio ei ole mikään autuaaksi tekevä juttu. Vaikka ihminen ei koskaan olisi mitään kouluja peruskoulun jälkeen käynyt, hänellä voi olla laaja yleissivistys jos lukee paljon ja muutenkin pysyy ns. kärryillä mitä maailmassa tapahtuu.

Toisaalta lukion voi rämpiä läpi ilman että juuri oppii yhtään mitään, eli jää ns. sivistymättömäksi jota kiinnostaa vaan Salkkarit.

Vierailija
10/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomalla miten itse teki =)

Ihan kuin tutkimus tarkoittaa, että KAIKKI teki niin.

Vierailija
11/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun uutisoidaan, että jokin porukka tekee keskimäärin näin ja noin, niin heti kaikki "akateemikot" tulevat kumoamaan tutkimukseen omakohtaisilla kokemuksillaan.

"Ei lukion käyneet voi keskimäärin imettää kahdeksaa kuukautta, koska itse kävin kansanopiston ja imetin vuoden ja kaverini, joka kävi lukion, ei imettänyt lainkaan."

Se, kuinka kauan joku satunnainen mamma on imettänyt, ei liene oleellista ketjun aloittajalle, vaan ehkäpä hän haluaa keskustella syistä, jotka ovat johtaneet tällaisiin KESKIARVOIHIN.

Vierailija
12/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisin viimein keksiä syyn, miksei mulla maito riittänyt! Jätin näet lukion kesken ja opiskelin ammattikoulun kautta samaan tutkintoon, kuin lukion kautta oli tarkoitus.

Kyllä maar mä oonkin miettinyt näitä imetyksien epäonnistumisia, ja kah, nyt se selvis! Mun maitorauhaset teki lakon, kun annoin niiden ymmärtää, että ovat lukiokastia, mutta joutuivatkin pettymään ja tyytymään amisjuttuihin.

Vierailija
13/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sittenhän tuo tutkimus on ihan huuhaata :(

Itselläni ei maito noussut kunnolla rintoihin, ei siis tullut pahemmin imetettyä, kun ei mitkään keinot saanut maidontuottoa lisääntymään. Syynäpä olikin hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta. Nykyään vois vaikka maitoa tullakkin, jos vielä lapsia saisi.

Vierailija
14/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös aivojesi oli tyytyminen "amisjuttuihin".

taisin viimein keksiä syyn, miksei mulla maito riittänyt! Jätin näet lukion kesken ja opiskelin ammattikoulun kautta samaan tutkintoon, kuin lukion kautta oli tarkoitus.

Kyllä maar mä oonkin miettinyt näitä imetyksien epäonnistumisia, ja kah, nyt se selvis! Mun maitorauhaset teki lakon, kun annoin niiden ymmärtää, että ovat lukiokastia, mutta joutuivatkin pettymään ja tyytymään amisjuttuihin.

Vierailija
15/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomalla miten itse teki =)

Ihan kuin tutkimus tarkoittaa, että KAIKKI teki niin.

Arvasin heti kun näin otsikon mitä tämä ketju tulee pitämään sisällään...

Vierailija
16/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä imetystutkimus menee siihen samaan mappiin.

Vierailija
17/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa vielä tietää, kuinka suuri prosentti lopetti imettämisen ensimmäisen kuukauden aikana.

Vierailija
18/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kovasti kummastellut tutkimuksia, jotka vuodesta toiseen väittävät, että naisilla on huonompi palkka kuin miehillä. En vain tajua. Itse saan 2100 euroa kuussa ja mieheni saa vain työttömyyskorvauksen, kun ei ole töissä ollenkaan. Siis millä perusteella mies saisi enemmän kuin minä. En käsitä! Kirjoitin Hesariinkin, mutta eivät julkaisseet mielipidettäni :(

Vierailija
19/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se, jonka johtopäätöksenä todettiin, että eniten hissiä käyttävät henkilöt, jotka asuvat ylimmissä kerroksissa.

Vierailija
20/47 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käsitä kyllä pointtiasi. Mihin mappiin? Millä perusteella arvotat tutkimuksia? Aiheen vai peräti otsikon perusteella? Ihan mutulla? Millä perusteella jonkin alan tutkimukset ovat vakavasti otettavia, mutta sitten toisen alan eivät. Ei kai "tyhmä" aihe sinällään ole syy teilata tutkimusta siihen perehtymättä?

Tämä imetystutkimus menee siihen samaan mappiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi