Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku vielä selittää, kuinka hunnutettuna kulkeminen on vapauttanut naisen?

Vierailija
09.05.2012 |

Sitä minä en vain tajua.

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silpominen, niissä (enimmäkseen muslimi-)maissa missä tätä tehdään, tuhoaa naisen aivan uskomattomalla tavalla. Siihen verrattuna on ihan pikkujuttu, että on tapana kulkea hunnutettuna. Minä yhdyn siihen näkemykseen, että peittävään kaapuun pukeutuminen ei olisi yhtään hullumpaa, koska se vapauttaisi ulkonäköpaineista. Sen sijaan silvottuna ei naisen elämä olisi länsimaisen mittapuun mukaan elämisen arvoista, pukeudutaan miten pukeudutaan.

Vierailija
102/143 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se outoa, että ensin sanotaan:

1. Olen todella VAPAA, koska saan päättää itse, käytänkö kaapua. (Mies esim. ei voi pakottaa.)

Seuraavassa vaiheessa sanotaankin:

2. Olen todella VAPAA, koska käytän kaapua.

Vapauden määrä tai laatu ilmeisesti jotenkin paranee tuossa, mutta en ihan ymmärrä miten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kunnia on naisen ja koko suvun kunnia. On sekin vapauttavaa ja tasa-arvoista.

Vierailija
104/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän laatulehden toimittaja repäisee kivan jutun tästä keskustelusta? :)

Vierailija
105/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voin kertoa:

on niin vapaa ja rento olo sillä kukaan ei voi arvostella kuppikokoasi, jenkkakahvojasi, selluliittiasi, ovatko jalkasi liian paksut, polvet liian alhaalla, onko lantiosi liian leveä, onko perseesi liian paksu, onko hiustenväri tai kampaus ruma tai nolo.... niin usein kevyesti pukeutuvat naiset päivittelevät näitä asioita. "en kehtaa mennä ulos kun toinen rinta on isompi kuin toinen tai perseeni näyttää niin isoilta näissä housuissa!"

Peittävästi pukeutuneella naisella ei ole näitä mietteitä. Kaikki on piilossa. Kukaan ei voi arvostella vartaloasi eikä saa mitään kiksejä ihanasta vartalostasi. Minua ällöttäisi, jos joku vieras mies katselisi rintojani tai muita osiani. Hyi! Kyllä kaikki tietävät, että hunnutetuillakin naisilla on rinnat ja pylly mutta kukaan ei kiihotu heistä kun niitä ei esitellä muille. Se on vapautta se kun saa olla rauhassa eikä kukaan arvostele ruumistasi tai katsele sitä limaisin ajatuksin.

"minun suhde itseeni on täysin kunnossa :)

Olen hyvävartaloinen, käyn kuntosalilla (hui niitä on vain naisillekin!), ajelen karvojani, värjään ja laitan hiuksiani, meikkaan, käytän kotona lyhyitä hameita mieheni iloksi... Mutta se suurin pointti on tässä, että minun vartaloni on vain minun ja mieheni iloksi! Ei kaikkien Suomen miesten! Eikä Suomen naisten arvosteltavaksi!

Ette varmaan ikinä ymmärrä tätä, mutta eipä se haittaa! Ei ole minulta pois. Miettikääpäs seuraavan kerran kun tuskailette jonkin ruumiinosanne kanssa, että miltä tuntuisikin jos muut eivät näkisi sitä kun olette ulkona?

Jos voisitkin laittaa mukavat pehmeät rintaliivit niiden push-uppien sijaan? Tai ei tarvitse miettiä näkyykö siteesi housujen läpi. Tai onko ne säärikarvat nyt varmasti ajeltu ettei kukaan huomaa bussissa että unohdit ne.... Muistathan istua siveästi minihameessasi ettei kaikki näe onko pimpulisi ajeltu vai ei... ;) "

En olis tän paremmin voinut asiaa ilmaista, kiitos siskot :) Ja jos te ette vieläkään tajua, niin voi voi. Eläkää te sitä omaa elämäämme ja me elätään omaamme. Koittakaa hyvät naiset keksiä muuta tekemistä kuin vatvoa meidän Muslimien elämää päivät pitkät.;)

Vierailija
106/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pata kattilaa soimaa ja silleen.

aina niin, että miesten ohjeet jätetään pois, vaikka ne tulevat heti siihen perään. Katsotaanpas, miten koko efosolaiskirjeen luku 5 kuuluu:

22 Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon,

23 sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja.

24 Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon.

25 Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta

26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla

27 voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhänä ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä.

28 Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään.

29 Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa,

30 omaa ruumistaan, jonka jäseniä me olemme.

31 "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."

32 Tämä on suuri salaisuus; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

33 Mutta se koskee myös kaikkia teitä: jokaisen tulee rakastaa vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään.

En näe missään että nainen olisi samanarvoinen miehensä kanssa. TUossa ohjeistetaan miestä rakastamaan vaimoaan, ruokkimaan häntä jne. kuten jesse teki seuraajilleen.

Vaimon taas tulee kunnioittaa miestään, noidattaa miehensä päätöksiä ja olla hiljaa, koska nainen ei saa ohjata miestä.

Vierailija
107/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka olen korkeasti koulutettu ja ns. tiedostava nainen, tunnustan, että ulkonäköpaineita itsellänikin todellakin on. Etenkin nyt, kun ikää on jo 40+, ja on yhä vaikeampaa näyttää hoikalta, freesiltä, huolitellulta, mutta luonnolliselta jne.

Tätäkin palstaa kun lukee, kyllä vallitsevan ulkonäkökriteeristön aivan selvästi havaitsee. Jo pari kiloa ylipainoinen on "valtava läski", haukutaan "kananpersetukat" ja mitä milloinkin. Naiset itse ovat pahimpia haukkoja toisilleen.

Vierailija
108/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis tän paremmin voinut asiaa ilmaista, kiitos siskot :) Ja jos te ette vieläkään tajua, niin voi voi. Eläkää te sitä omaa elämäämme ja me elätään omaamme. Koittakaa hyvät naiset keksiä muuta tekemistä kuin vatvoa meidän Muslimien elämää päivät pitkät.;)

Mites se mies? Jos muslimimieskin käyttää kaapua on asia mielestäni ihan OK, mutta jos vain naiset peitetään, mitä vapautta se on? Kenen vapautta?

Vierailija
109/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se mies? Jos muslimimieskin käyttää kaapua on asia mielestäni ihan OK, mutta jos vain naiset peitetään, mitä vapautta se on? Kenen vapautta?

alasti? Onko niillä lyhyet hameet päällä? Eikö ne miehetkin lopulta ole melko tismalleen yhtä peitettyjä, jos ruvetaan ihosta näkyvä neliösenttejä laskemaan? Pää nyt saattaa olla vähemmän piilossa.

Vierailija
110/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huntu suojaa nurkan takana tai puskassa kyttäävältä muslimiraiskaajalta.

Vierailija
111/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ulkonäköäni ole kenelläkään mitään oikeutta arvostella. Ei minun tarvitse suojautua kenenkään katseilta, koska jos joku katsoo minua arvostellen tai väärällä tavalla, se on hänen vikansa ja häpeänsä, ei minun. Ei kukaan ole täydellinen, ja on minusta aivan sairas ajatus, että naisen pitäisi peittää itsensä kaapuun mieluummin kuin hyväksyä itsensä sellaisenaan, tai pelätä miehiä. Sellaiset ihmiset vankilaan, jotka ovat oikeasti uhka naiselle, joka ei pukeudu kaapuun, ja menkää terapiaan, jos teidän pitää pukeutua kaapuun siksi, että mietitte, mitä muut teistä ajattelevat. Todellista vapautta naiselle on oikeasti olla oma itsensä miettimättä muiden mielipiteitä. Ja jos kaapuun pukeutuminen oikeasti olisi hyvä juttu, varmasti islamilaisessa kulttuurissa miehetkin sitä kaapua sitten käyttäisivät.

Vierailija
112/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ulkonäköpaineista muka muutenkin voi vapautua? Kyllä ainakin minä löydän kaupoista muitakin vaatteita kuin push-uppeja ja minihameita. Voi pukeutua pitkiin housuihin ympäri vuoden ja kesälläkin voi pitää pitkähihaista ohutta paitaa ja tunikat ovat olleet jo pitkään muodissa. Mä en ihan ymmärrä miten se burkha muka on ainoa vaihtoehto jos itsensä piilottaa haluaa.

Vierailija
113/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimimiehenkin tulee peittää itseään. heillekin on pukeutumissäännöt

Vierailija
114/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kulkeeko ne muslimimiehet kaduilla alasti? Onko niillä lyhyet hameet päällä? Eikö ne miehetkin lopulta ole melko tismalleen yhtä peitettyjä, jos ruvetaan ihosta näkyvä neliösenttejä laskemaan? Pää nyt saattaa olla vähemmän piilossa.

Väität siis, että muslimimiehiä ohjaa jokin normi pukeutumisessa? Näin varmasti onkin, mutta se on vain sellaista yleistä tapoihin ja tottumuksiin perustuvaa.

Edelleenkään en ymmärrä sitä, miten muslimien mielestä mies on niin fiksu, että pystyy itse päättämään pukeutumisestaan, ja nainen niin tyhmä, että hänelle sanellaan, mitä päälle saa pukea = kaapu.

T: akateeminen nainen, joka pukeutuu ihan fiksusti ja peittävästi aina ilman sen suurempaa haloota.

Vierailija
115/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuvittelee, että joku on koko ajan syynäämässä juuri sinun kroppaasi. Tai jos luulee voivansa säädellä jonkun ajatuksia. Sitä paitsi juuri peittäminen lisää kiinnostusta. Muistan, kun olimme Lähi-idässä mieheni kanssa ja kun näimme täysin peitettyjä naisia, pohdimme aina, millainen kaunotar sinne alle mahtoikaan kätkeytyä.

Noita hunnutettujakin muuten raiskataan ja pahoinpidellään.

minä voin kertoa:

on niin vapaa ja rento olo sillä kukaan ei voi arvostella kuppikokoasi, jenkkakahvojasi, selluliittiasi, ovatko jalkasi liian paksut, polvet liian alhaalla, onko lantiosi liian leveä, onko perseesi liian paksu, onko hiustenväri tai kampaus ruma tai nolo.... niin usein kevyesti pukeutuvat naiset päivittelevät näitä asioita. "en kehtaa mennä ulos kun toinen rinta on isompi kuin toinen tai perseeni näyttää niin isoilta näissä housuissa!"

Peittävästi pukeutuneella naisella ei ole näitä mietteitä. Kaikki on piilossa. Kukaan ei voi arvostella vartaloasi eikä saa mitään kiksejä ihanasta vartalostasi. Minua ällöttäisi, jos joku vieras mies katselisi rintojani tai muita osiani. Hyi! Kyllä kaikki tietävät, että hunnutetuillakin naisilla on rinnat ja pylly mutta kukaan ei kiihotu heistä kun niitä ei esitellä muille. Se on vapautta se kun saa olla rauhassa eikä kukaan arvostele ruumistasi tai katsele sitä limaisin ajatuksin.

Vierailija
116/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko istutaan parturissa ja aina on viimeisen päälle suitut hiukset. Naiset käyvätkin ihan kuumina, kun menevät jonnekin Turkkiin tai Egyptiin ja näkevät todella hyvännäköisiä miehiä.

alasti? Onko niillä lyhyet hameet päällä? Eikö ne miehetkin lopulta ole melko tismalleen yhtä peitettyjä, jos ruvetaan ihosta näkyvä neliösenttejä laskemaan? Pää nyt saattaa olla vähemmän piilossa.

Vierailija
117/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat pakotettuja miellyttämään miehen silmää tai ehkä enemmänkin. Kaapujen alta pitää kuoriutua ihastus miehen silmille, ei voi olla kotona lököhousuissa. Siinä mielessä tuo "vapaus" koskee vain vapautta käydä pyjamassa ruokakaupassa, koska voi vetäistä kaavun niskaan. Meikin, kampauksen ja vaatetuksen hankkimisesta ja huolehtimisesta ei musliminainen silti ole vapaa. Normi suomalainen nainen on todennäköisesti tässä mielessä vapaampi. Voi kuljeskella tuulipuvussa kylillä ja lököhousuissa kotona.

Vierailija
118/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en ymmärrä sitä, miten muslimien mielestä mies on niin fiksu, että pystyy itse päättämään pukeutumisestaan, ja nainen niin tyhmä, että hänelle sanellaan, mitä päälle saa pukea = kaapu.

Muslimimies voi aamulla pukeutuessaan valita paidan, housut ja sukat ja kengät. Joiden pukemisen jälkeen hänestä jää näkyviin pää ja kädet.

Vierailija
119/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkevat korkkareissa, vaikka olisi mitkä hunnut niskassa ja vaikka kadut ovat huonossa kunnossa.

Ovatko jordanialaiset musliminaiset huonoja naisia? Voisiko joku suomalainen musliminainen käydä julistamassa heille, että korkkarit voisi heittää nurkkaan?

Vierailija
120/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimimies voi aamulla pukeutuessaan valita paidan, housut ja sukat ja kengät. Joiden pukemisen jälkeen hänestä jää näkyviin pää ja kädet.

Et näemmä tiedä mitään. Valtavan suuri osa muslimimiehistä käyttää mekkoa. Monella jopa näkyvät sukuelimet sieltä läpi. Mene vaikka Saudi-Arabiaan, niin näet miehet pääosin mekoissa. Toki heillä on vapaus käyttää housujakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme