Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkisen puolen lapsettomuustutkimukset

Vierailija
08.05.2012 |

Onko hitaita?

Yksityinen tulisi liian kalliiksi, mutta tietenkin nopeampi toiminta...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siskoni on parasta aikaa julkisella puolella hoidossa, ja mun mielestä asioita ei olis voinut nopeammin hoitaa. Esim. nyt kun ed. yritys epäonnistui, lääkäri antoi mahddollisuuden yritää heti uudestaan, eli heti kun menkat alkoi, aloitti lääkityksen ja nyt kuukauden päästä kolmas yritys.

Vierailija
2/11 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei mitään suunnitelmaa tai aikataulua vaan lääkäri polikäynnillä mietti, että mitä seuraavaksi ja ajan sai jonnekin 3-6 kk päähän. Jaksoimme sitä vajaan vuoden, siinä vaiheessa tutkittu vasta siittiöt ja minun ovulointini. Yksityisellä tutkimukset oli tehty 6 viikossa ja sitten oltiin jo hoidoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelut sit maksaa? Kiinnostuneena vaan kyselen.

Vierailija
4/11 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä oskus hidasta. Tässä kokemsua Helsingistä

- odotusjono: ennen kuin pääsee tutkimuksiin, saattaa mennä puoli vuotta

- tästä tutkimukset lähtee käyntiin

- lomien aikana suljettuja (joulu, kesä, pääsiäinen), ei toimenpiteitä.

- itse kävimme esim. kontrlliultrassa yksityisellä ja myös munasarjojen aukiolotutkimuksessa, kun sattui sulkuun ja halusin hoitoa eteen päin

- lääkärit vaihtuvat (tämä erittäin suuri miinus)

- IVF-hoitoon pääsee vasta kun kolme vuotta yritystä takana. Kannattaa ehkä valehdella aloittaneensa vähän aiemmin.

- hoitoa ei mielestäni räätälöidä, vaan jokaisen kohdalla edetään samalla lailla

Yksityinen IVF (vain yksi, josta tulin raskaaksi) maksoi meille noin 3500e, ehä vähänenemmän kaikkien ultrineen.

Tsemppiä

Vierailija
5/11 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa että monet hyvätuloisetkin käyttävät julkisia kaikkiin höpöhöpöjuttuihin kuten lapsettomuushoitoihin. Lapsettomuus ei ole oikea sairaus, eikä ole oikein että sinne mennään tukkimaan terveydenhuoltoa ja sitten esim joku sydänpotilas ei saa hoitoa ja kuolee. Jos on lapseton hetero, suurinta osaa auttaa parinvaihto. Silloin on silkkaa hulluutta mennä lääkäriin, ja tuhlausta tehdä se julkisella.

Vierailija
6/11 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps.. Näin minäkin olen ajatellut, että ensiavussa nuo lapsettomuusjutut hoituu, samassa paikassa kuin sydänpotilaiden hoito. Gynekologit yms. siellä hoitelee vuoronperään lapsettomutta ja sydänsairauksia. Haloo... Äly hoi.. Ja sitä paitsi lapsettomuus voi myös johtua sairaudesta. Olisiko mahdollista ottaa selvää asioista, ennen kuin kirjoittelee hölmöyksiään näille palstoille? Tai olla vaan ihan hiljaa? Vai oliko tämä huono vitsi, jota en ymmärtänyt?

Vierailija
7/11 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps.. Näin minäkin olen ajatellut, että ensiavussa nuo lapsettomuusjutut hoituu, samassa paikassa kuin sydänpotilaiden hoito. Gynekologit yms. siellä hoitelee vuoronperään lapsettomutta ja sydänsairauksia. Haloo... Äly hoi.. Ja sitä paitsi lapsettomuus voi myös johtua sairaudesta. Olisiko mahdollista ottaa selvää asioista, ennen kuin kirjoittelee hölmöyksiään näille palstoille? Tai olla vaan ihan hiljaa? Vai oliko tämä huono vitsi, jota en ymmärtänyt?

Vierailija
8/11 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsrttomuushoidoissa ja kaikki sujui todella hyvin ja mikä parasta lopputulosena aivan ihanat kaksoset

Vierailija
9/11 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain VIIKOSSA ajan. Peruin ajan kun olin raskaana. Saimme varmaan siksi niin nopeasti kun olin jo neljä kuukautta hypännyt tk.n gynekologilla. Menin kun kuukautiset eivät loppuneet ja mulla oli prolaktiini lähemmäs 2000

Vierailija
10/11 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan hoitopaikasta. Ikä voi tulla vastaan jos julkisella on kovin pitkät jonot. Itse kävin tuon odotusajan aikana alkututkimukset ja hoitosuunnitelmat teettämässä yksityisellä ja sitten pääsin suoraan julkiselle hoitoihin.

Vierailija
11/11 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk:n päästä lähetteestä eka käynti. Kolme kiertoa seurattiin ovista ja tutkitiin munasarjojen aukiolo ja miehen simpat tietty. Sitten clomit ja niiden avulla raskautuminen. Loput lapset sitten luomusti:)