Vaimo vaan jaksaa nassuttaa tuosta vasektomiasta....
Enpä ole täällä ennen käynytkään mutta on äkäsempi puolisko suihkussa ja jätti tämän tähän auki.Tästä aiheestahan me ollaan keskusteltu jo pidempään ja periaatteessa olen valmis, mutta, on se vaan jotenkin niin nöyryyttävää ja alistetun tuntuista, kuin ei olisi mies eikä mikään.Vaimo ei halua syödä hormoneja, kierukka ei sovi, kortsu ärsyttää ja vie halut, kuulemma. Aika nurkkaan ajettu olo.
Kommentit (44)
Sterilisaatioon yleensä mennäänkin vasta sitten jos mikään muu ehkäisykeino ei sovi. Joten ei sinne tietenkään kannata mennä jos kierukka tms. käy.
Jos jos jos jos. Se kuka myöhemmin katuu sterilisaatiota, ei koskaan ole ollutkaan siihen valmis ja varma asiasta ts. ei ole ottanut kaikkia asoita huomioon. Kylmä tosiasia.
Minun miehelleni on kuulema itsestäänselvää että hän hoitaa tuon puolen asiasta sitten kun aika on, se kuulema vähintä mitä hän voi tehdä huomioiden sen mitä kaikkea minä (ja naiset ylipäänsä) käyvät lävitse kun ovat raskaana, synnyttävät, syövät pillereitä ja ties mitä.
Ota se pää sieltä hanuristasi ja aattele muitakin=vaimoasi, kuin itseäsi!
Meillä mies ei tahtoisi lisää lapsia, mutta ei suostu sterilointiinkaan. Ehkäisy ollut aina minun kontollani, mutta hormonit tietää täyttä selibaattia, myös hormonikierukka, vaikka olisi kuinka vähäiset hormonimäärät. Kuparikierukka tietää kuukautisia joka 3.viikko, mutta siihen oli lopulta pakko kääntyä, koska kumien kanssa tuhraaminen alkoi etoa. No lopputulos on nyt sitten että vauveli ja kierukka olivat tuolla masussa ihan sulassa sovussa keskenään.
Voihan olla, ettei vaimo juuri tällä hetkellä enää koskaan halua yhtään lasta, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Samoin esimerkiksi erotilanteissa voi vielä kaduttaa, jos on tullut tehdyksi vasektomia, jos ja kun vielä haluaisikin uudessa perheessä lapsia. Elämä ei aina mene niin kuin suunnitellaan, turha lähteä moralisoimaan. Minusta tämä on jokaisen yksilön oma ratkaisu, mutta kannattaa miettiä tarkkaan!
Been there.
tuosta pakkoeunikoimisesta mene testospitoisuudet? äänestä tulee kimakka jne ja pallit surkastuu? kuulin vain radiosta ohjelman siitä...
tuosta pakkoeunikoimisesta mene testospitoisuudet? äänestä tulee kimakka jne ja pallit surkastuu? kuulin vain radiosta ohjelman siitä...
poisteta, siittiöiltä vaan estetään ulospääsy.
yrittää saada mies jäämään luokseen.
mies ei pysty tekemään muiden kanssa lapsia,joten jää sitten vaimon luokse......
Naiselle sterilisaatio on isompi ja vaikeampi operaatio kuin miehelle, mutta ei se tarkoita että miehenkään automaattisesti tarvitsisi suostua.
Jos mikään muu ehkäisykeino ei teille sovi eikä kumpikaan suostu steriloitavaksi niin sitten lopetatte seksin harrastamisen tai hyväksytte sen että lapsia saattaa tulla enemmän.
Meillä toimi se että minä otin hormonikierukan, olen ollut siihen tyytyväinen. En olisi halunnut ristikseni sitä että mies olisi vastoin tahtoaan menettänyt kykynsä siittää lapsia jollekin toiselle naiselle, siinä tapauksessa että haluaisin hänet joskus vielä jättää. Ja itse en todellakaan suostuisi sterilisaatioon operaation suuruuden takia.
äh,se sun miehuuttasi vie, vaikka ei vikkeliä kavereita enää olisikaan! mars,mars vaan vasektomiaan!
t.yks toinen äkänen akka :D
ainakaan Kanta-Hämeessä ei nainen sterilisaatiota saa. Kunnallisella puolella siis. Ellei ole hyvin painavia terveydellisiä perusteita siihen. Se, että ikää on yli 30v, lapsia 3+, eikä enempää taho, ei vaan riitä. Syy: naisen sterilisaation sivuvaikutusten takia joudutaan sit usein jokatapauksessa määräämään lopulta hormonihoitoa, joten lätkästään mieluummin vaan ne hormonit ja jätetään sterilisaatio väliin. Lääkärit kyllä kirjoittavat lähetteitä, mutta ne tulevat erikoissairaanhoidosta bumerangina takaisin. Se siitä.
Itse en jo ihan tulppariskin vuoksi enää halua hormoniehkäisyä käyttää ja toisekseen ne vaikuttaa mun mielialoihin niin voimakkaasti, ettei tuo mieskään ihan äkkiä halua, että mä niitä käytän ;D Toistaiseksi siis kumilla mennään. Ainakin siihen asti, että tuo ukko saa aikaiseksi mennä vasektomiaan, josta tiettävästi ei kummempia hormonaalisia sivuvaikutuksia tule ja toimenpide on simppeli.
Sitä vartoillessa siis.
Tyhmä ja sivistymätön mies joka ottaa sen jotenkin "miehisyyden" päälle.
Kannattaisi ottaa faktoista selvää ensin.
Mikä helvetti siinä on, että meidän naisten tulisi aina olla vastuussa kaikesta??
Ehkäisystä, raskaudesta, synnyttämisestä, ravinnon antamisestakin jos imettää, pitkälti yövalvomisista jne.jne
Ja sitten vielä ottaa jotain lankoja alapäähän tai popsia hormoneja ihan kuin ne olisivat jotain harmittomia nameja?!!
Ole mies ja kanna vastuusi, on jo aikakin!!!
sterilisaatio on kyllä huippujuttu. Vapautti meidät seksuaalisesti ja sänkypuuhat toimii paremmin kuin koskaan ennen, vaikkei ne ennenkään huonosti ole toimineet. Ei hormoneja, ei kortsuja, ei pelkoa raskaudesta!
Miehellä toipumiseen meni muutama tunti. Vähän jalat harallaan käveli muutaman päivän. Muuta haittaa ei ole ollut.
Onpa ainakin melkoisen varmaa ehkäisyä sen jälkeen.
Miehellä on jo lähete operaatioon ja nyt jonottaa päiväkirurgiselle.
Minä saan luultavasti lähetteen myöhemmin ja saavat vetää piuhat solmuun sektion yhteydessä.
Mieheni on jo mummoisä ja kohta kaksinkertainen.
Minulle riittää 3 lasta (ja tämä kolmaskin oli jo vahinko).
Ongelmaksi voi tosin tulla minun rakennevikani, jolloin sterilisaatiota ei ehkä pysty tekemään...
Mikä nainen on latelemaan mitä miehen pitää tehdä? Varsinkin kun tuommoinen vaikuttaa sitten lopunelämää (jos tahtookin esim. lapsia ym). Nyt ku hetken käynnyt tääl palstalla lukemassa ihmisten juttuja ni täytyy sanoo et naisilla on kummia juttuja...aina jotain ruikuttamista, ei koskaan mitän positiivista :/ tai jos on jotain positiivista ni jotkut kyllä keksii jotain millä tehdä siitäkin "paha" juttu....
T: Nainen joka ei vaadi muilta enempää kuin itse pystyy antamaan
Ps. hyvää kesää kaikille ja nauttikaa välillä
t. nainen, jonka mies kieltäytyy vasektomiasta, sama tilanne kuin teillä
Henk. koht. mun mielestä ei kyllä miehisyyttä vähennä. Toivottavasti löydätte molempia tyydyttävän ratkaisun.
Siksi päädyimmekin siihen että hankin hormonikierukan eikä kumpikaan mene leikkaukseen. Itselläni yksi syy tähän päätökseen oli runsaat kuukautiset, jotka haluan pienentää kierukan avulla.