Vaimo vaan jaksaa nassuttaa tuosta vasektomiasta....
Enpä ole täällä ennen käynytkään mutta on äkäsempi puolisko suihkussa ja jätti tämän tähän auki.Tästä aiheestahan me ollaan keskusteltu jo pidempään ja periaatteessa olen valmis, mutta, on se vaan jotenkin niin nöyryyttävää ja alistetun tuntuista, kuin ei olisi mies eikä mikään.Vaimo ei halua syödä hormoneja, kierukka ei sovi, kortsu ärsyttää ja vie halut, kuulemma. Aika nurkkaan ajettu olo.
Kommentit (44)
Sekö ei sitten vähennä vaimon naiseutta, kuten muka vasektomia miehen miehisyyttä? Haloo. Sitä paitsi, onhan se miehelle helpompi toimenpide kuin naiselle. Mutta miehet on justiin tuollaisia ruikuttajia...
olen käyttänyt pillereitä lähes kymmenen vuotta, kierukasta vuoto oli valtavaa ja kortsu todella ärsyttää limakalvoja ja on tympeä muutenkin. Tuntuu vaan että miehille tuo alapää on niin pyhä ja arka paikka, että ajtuskin sinne kajoamisesta saa pissit housuun.
Ootteko tutkineet kaikki muut ehkäisykeinot läpi? Saaks niitä vanhoja kunnon pessaareita mistään? Entäs hormonipillerit ihon alle, niithän on jotain miehillekin? Tai ehkäisypiikki...
Kyllä naisilla on yleensä omissakin hormooneissa tarpeeksi tekemistä, sitten niitä vielä ottaa lisää.
...ja käski laittaa tänne, et eihän se mitää sun hormooneihis tai muuhun " pyhään" vaikuta. Vain siittiöt häviää!
Mieheni siis kävi puolisen vuotta sitte samaisessa operaatiossa.
Sinne vaa, mars mars! Ei se sun miehisyyttäs millään lailla poista, päin vastoin, oletpa sitte itekkii tehny jotai hyvän asian puolesta :)
eli tässä tapauksessa vaimolta piuhat poikki ;)
Voi kamalaa kun joudut ihan miettimään ehkäisyasioita itsekin! Mielummin vaan vaimolle hormoneja tms., pääasia, ettei miehen tarvitse vaivata itseään mokomalla asialla.
järkevin vaihtoehto.
Ja tottakai on järkevämpää, että operaatio suoritetaan miehelle: miehelle tuo on pikkuleikkaus, paikallispuudutuksessa. Naiselle taas isohko leikkaus nukutuksineen.
Ihanko oikeasti joku mies on niin itsekäs, että mielummin " laittaisi" puolisonsa tuohon leikkaukseen kuin että menisi itse???
Eiköhän perheissä nuo päätökset pitäisi tehdä sillä periaatteella, kummalle se on helpompaa ja vaarattomampaa kuin taantua itsekkääksi uhmaikäiseksi " en minä aikanaan" ?
Mä en ainakaan haluaisi mitään ruunaa miehekseni??? Sä tunnut NIIIIN kakaralta että sun ei pitäisi vielä seksiä harrastaa ollenkaa, kasva ensin aikuiseksi ja tuu sit puhumaan aikuisten asioita!
Entäs esim. synnytys? Minä ainakin tunsin silloin itseni nöyryytetyksi ja alistetuksi yms. Eihän vasektomia muuta mitään muuta kuin sen ettei siemennesteessä ole enää siittiöitä. Meillä mies olisi mennyt siihen ilman muuta, mutta sattuu olemaan minua pari vuotta nuorempi eli alle 30 joten minä menin kun en todella halunnut pitkittää asiaa enää yhtään. Eikä kaduta, ihanaa seksiä spontaanisti ilman pelkoa ei-toivotusta raskaudesta.
Kyllä sitä vaimon annnetaan popsia myrkyllisä pillereitä mutta sit jos pitäiski itte ottaa vastuu ehkäisystä niin voi voi ku pitää oikein av:lle tulla kohtaloaan ruikuttamaan.
Miehelle ko. operaatio tehdään paikallispuudutuksessa, naiselle nukutuksessa ellei tehdä syn. yhteydessä niin silloin voidaan nukutuksessa tehdä koska kohtu on niin korkealla ja helposti muutkin " vehkeet" saatavilla ilman nukutusta. Äkkiä minä silti naisena toivuin tuosta, leikkauspäivän olin tosi kipeä, sitten jo helpotti. Ja viikon päästä ei enää ollut mitään oireita.
ap:n mainitsemien syiden takia.
Olin itse valmis menemään sterilisaatioleikkaukseen, mutta mies sanoi että miehille helpompi tehdä ja paranee nopeammin. Ja tosiaan mioes oli ok kunnossa jo seuraavana päivänä, ekat kuukaudet tosin piti olla kondomi suojana, mutta mies kävi vasta siemenneste testissä ja siittiöitä ei enään löytynyt.
Kiva harrastaa seksiä ilman pelkoa raskaudesta.
Jos et - toimenpide miehelle on huomattavasti helpompi kuin naisen sterilisaatio. Meillä mies totesi että minä olen tarpeeksi kauan huolehtinut ehkäisystä. Hän ei halunnut minun pumppaavan itseäni enää yhtään enempää hormoneja, eikä hän halunnut että minun vatsanpeitteiden päpi räpelletään sterilisaatiota vaan hän itse ajatteli että helposti homma hoituu näin. Nyt voi kaiken ilon ottaa irti seksistä- ei tarvitse kortsuja eikä pillerit ole turruttamassa naisen omaa hormonitoimintaa - näin naisenkin himot saa jyllätä ihan vapaasti ja miehelläkin on paljon mukavampaa.....
Ja biologinen tosiseikka on se että mies voi tulla isäksi melko vanhanakin. Itse lähestyn neljääkymppiä eli lapsentekoaikaa minulla on pari-kolme vuotta. Mies on 40 ja hänellä lapsentekoaikaa n. 20-30 vuotta. Jos siis tulee ero/kuolen, niin mies voi vielä perustaa uuden perheen. Minulla ei sitä mahdollisuutta enää ole!
haluanko siittää enää yhtään lasta tähän maailmaan enempää- mieheni vastaus oli ei, nämä kolme riittävät hänelle elämän sisällöksi. Ja vielä hän ei edes halua ajatella elämää ilman perhettämme kyse on myös sitoutumisesta omaan perheeseen - ei siis mietitä, entäs jos tapaankin hemaisevan typykän ja hän haluaa lapseni... Vaikka mies kykenee isäksi myöhemmälläkin iällä, onko lapselle kuitenkaan hyväksi olla " ukin ikäinen iskä"
Mielestäni sterilisaation tekee se, joka sitä välttämättä haluaa.
Mun miestä oli eksä painostanut sterilisaatioon ja mies oli jotenkin luistanut pois siitä. No, heille tuli ero ja me tapasimme myöhemmin. Minä lapsettomana halusin tietenkin lapsia ja niin halusi mieskin. Nyt elämme onnellista perhe-elämää, johon kuuluu miehen lapsi edellisestä liitosta ja kaksi yhteistä. Mies on monesti sanonut, että sterilisaatio tuolloin olisi ollut elämän suurin virhe. Nyt taas on alkanut oma-aloitteisesti puhua, että voisi sen tehdäkin. Ikää alkaa olemaan 40 ja ei kuvittele enää lapsia itselleen.
Ai miehelle iso juttu???? Kyllä se kuule on mielestäni myös naiselle iso juttu jopa isompi. Surutyö pitää tehdä ja leikkauksena myös PALJON riskialttiimpi kuin miehen. Et miestäsi pyytäisi sitä tekemään..?
Tai naisen, jos tehdään naiselle?
Älä suostu, jos et itse halua.