Mies tuhoaa terveellisen ruokavaliomme! :(
Ollaan miehen kanssa molemmat ylipainoisia, oikein reilusti. Minullakin alunperin lähes 100 kg kannettavaa.
Nyt olen herännyt siihen, että näin ei voi jatkua - jo ihan lapsenkin vuoksi. En halua, että hänestä tulee lihava. Olen nyt muuttanut ruokavaliota: meillä syödään lautasmallin mukaan, on enemmän vihanneksia, ei herkkuja joka päivä. Olen laihtunut kuukaudessa 6 kg. :)
Ja liikuntaakin olen lisännyt.
Meillä oli siis aiemmin monta kertaa viikossa vaikka uuniranskalaisia. Jäätelöä lähes joka päivä. Karkkia, sitä rataa. Nyt en enää noita osta. Kerran, kaksi viikossa voi syödä yhden herkun ja ranskalaisia tai pizzaa tms. voi olla max kerran kuussa.
Mutta mitä tekee mies? Marisee ruoasta, hän ei tätä syö (kyseessä linssimuhennos ja possun sisäfile). Hän haluaa ranskalaisia, hän haluaa jäätelöä.
Sitten mies kantaa kaupasta kolme litraa jäätelöä pakkaseen. Sipsipusseja. Karkkia. Ranskalaisia. Pullaa.
Eilen söi yksi yhden jäätelölitran lähes kokonaan. Sipsipussi menee heittämällä yhdessä illassa. Eilen vielä, kun olin lapsen kanssa iltapalalla (hedelmäsalaattia ja viiliä), haki karkkipussista suklaapatukan ja heilutteli sitä siinä meidän nenän edessä.
Sano siinä sitten lapselle, että karkkia ja jätskiä syödään kerta viikkoon, kun isä mättää lautaselle keon jäätelöä ja istuu telkkaria tuijottaen ja herkkuja vääntäen.
Puhe ei auta. Kun mies HALUAA herkkuja.
Surkeinta tässä on se, että miehellä on itsestään urheilullisen ihmisen mielikuva. Toistelee koko ajan, että hän saa kilot hetkessä pois, kun haluaa. Koska hän on niin urheilullinen. Ja jos hän käy uimassa, voi syödä mielinmäärin herkkuja. Samalla naureskelee minun kävelylenkeilleni ja tuhahtelee, kun en ole urheilullinen ihminen.
Mikä neuvoksi? :(
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaketju vuodelta 2014
Kaunista
BS toi mitään miesvihaa ollut. Ihan normaalia keskustelua, jossa kaikki ymmärsivät, että miehen käytös ei ole normaalia, eikä "tyypillistä miehille"
Luin vain ekan sivun keskustelua mutta tsemppiä aloittajalle, on tosi mukavaa kuulla että olet tarttunut härkää sarvista itsesi ja lapsesi takia , pysy lujana!
Mitä mieheesi tulee niin leikkisi kuuroa kun natisee syömisistä, lapselle opettaisin että teidän syömänne ruuat on terveellisiä, kyllä 3v jo alkaa ymmärtää kun kerrot että sokerit isin herkuissa pilaa hampaat ja että esim hedelmillä jaksaa paremmin leikkiä.
Ihanan asiallisia vastauksia ap saanut, oliko palsta näin asiallinen vielä reilut 10 v sitten?