Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joutuuko muut "kannattelemaan" (projekti)päällikköä töissä..?

Vierailija
07.05.2012 |

Meillä on jotenkin ihme projektipäällikkö. Olen nyt yli vuoden jo tehnyt näkymätöntä työtä, eli huolehtinut mm. projektikokoukset hänen puolestaan. Aikani seurasin hänen touhuaan ja mitään asioita ei saatu tehtyä/päätettyä, joten otin tämän roolin itse.

Projektia on vielä vuosi jäljellä ja tilanne kuormittaa aika lailla. Onko muilla vastaavaa? Miten tästä tilanteesta pääsisi pois? Jätänkö vain hänen hommat tekemättä, jolloin koko projekti kaatuu omaan mahdottomuuteensa ja huono tulos heijastuu meihin kaikkiin, jotka tässä ollaan mukana. Vai kuinka?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan sinä teet projektipäällikön hommia oletettavasti huonommalla palkallasi. Jätä vaan hänen hommat tekemättä, ja kun projektit alkaa ns. kusta niin eiköhän jostain ylempää kiinnitetä huomiota tämän projektipäällikön tekemisiin. Ehkä saatte jopa oikeasti pätevän ja aikaansaavan ihmisen tilalle.

Vierailija
2/8 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektipäällikkö valitsee suorittajat.

t. Projektipäällikkö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROJEKTIPÄÄLLIKKÖ :D

Vierailija
4/8 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen osana projektitiimiä, jonka päälikkönä toimii projektipäällikkö.

Kaikki puhaltavat yhteen hiileen ja "kannattelevat projektipäällikköä" ja itse projektia, joka on mielestäni täysin normaalikäytäntö. Jos päällikkö itse ei ehdi järjestämään kokouksia, mutta sellainen tarvittaisiin, niin sitten se hoitaa kokousen pystyyn, joka sen kokee tärkeäksi.

Jokaisella on vastuualueensa, mutta jokainen myös saattaa joutua silloin tällöin astumaan nk. tonttinsa ulkopuolelle, jos huomaa että jokin asia alkaa jäämään jälkeen, tai menemään muuten vaan väärillä urilla.

Projektipäällikön vastuulla on viimekädessä pelkästään se, että homma etenee oikein ja aikataulussa, sekä hoitaa projektille tarvittavat resurssit.

Jos jokin asia kusee, niin päällikkö ottaa kurat niskaansa, mutta kaikki tietenkin yrittävät, ettei näin käy. Harvoin käy.

Vierailija
5/8 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syynä on se, että meillä ei ole oikein selkeästi määritelty, että mitä projektipäällikön vastuulle kuuluu. Olen vain olettanut, että esim. säännöllisissä projektikokouksissa puhetta johtaa päällikkö, enkä esim. minä. Ja nimenomaan asioiden etenemisestä, ns. kokonaiskuvasta vastaisi projektin johtaja.

Ap

Vierailija
6/8 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektipäällikkö ei suorita töitä vaan määrää niille tekijät.

Vierailija
7/8 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syynä on se, että meillä ei ole oikein selkeästi määritelty, että mitä projektipäällikön vastuulle kuuluu. Olen vain olettanut, että esim. säännöllisissä projektikokouksissa puhetta johtaa päällikkö, enkä esim. minä. Ja nimenomaan asioiden etenemisestä, ns. kokonaiskuvasta vastaisi projektin johtaja. Ap

Mutta jos ollaan jollakin osa-alueella, joka vaatii erityisosaamista ja ko henkilö on paikalla niin annan toisinaan vetovastuun hänelle. Ja itse seuraan taustalta että homma toimii.

Asiat edellä, ei ihmiset.

t: PP

Vierailija
8/8 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei nekään ole pp:n johdolla läpivedettyjä :/. Pp:n johdolla niistä tulee pelkkiä vapaamuotoisia keskustelutilaisuuksia..