Oletko koskaan joutunut tekemisiin neron kanssa?
Kommentit (15)
oli (on) nero.
Toinen on mieheni ystävä, tosin äo:taan en tiedä. Mutta veikkaisin että neron luokkaa.
nerous näkyy esim. keskustellessa, tai mistä sen nerouden huomaa (muuten kuin äo- testin tuloksesta)?
nerous näkyy esim. keskustellessa, tai mistä sen nerouden huomaa (muuten kuin äo- testin tuloksesta)?
Hän uppoutuu omiin ajatuksiinsa. Avaa joskus ajatuskulkujaan minullekin. Jos ei tätä tekisi, niin voisin luulla hänen olevan keskimääräistä "tyhmempi". Hänen ajatuksena ovat punnittuja monelta monelta kantilta tarkasteltuna.
en osaa ns. puhua normaalilla tavalla tai harjoittaa sosiaalista kanssakäymistä. Mietin koko ajan päässäni kaiken analyyttisellä konseptuaalisella tasolla, laadin hypoteeseja, testaan niitä, pohdin syntagmat ja paradigmat, näen kaikessa aina teoreettisen viitekehyksen.
Muut vaikka puhuvat salattujen elämien juonesta - minä pohdin sosiologisesti saippuasarjojen vaikutusta yhteiskunnan normihierarkiaan ja ihmisten koheesion jä käyttäytymiseen. Muut puhuvat vaikka pesuaineista - mietin pesuaineiden valmistusprosessia, liukeamisominaisuuksia tai zeoliittipitoisuutta.
Lienee melko yllätyksetöntä mainita että minulla ei ole yhtään ystävää :-)
En vaan osaa olla tavallinen, koko ajan aivoissa käy hurja dialogi, mietin, mallinnan, prosessoin, testaan.... en vaan osaa OLLA!
Yliälykkyys ilmeni jo lapsena, ja aikuisena kävin testissä, helposti ylittyi mensan raja. En siis kuulu ko. yhdistykseen, mieluummin salailen älykkyyttäni koska se ei ole mielestäni meriitti.
Myös tutkimukset puoltavat tätä näkökulmaa, yliälykkyydestä on paljon haittaa ja älykkäät imiset erakoituvat tai eivät pärjää sosiaalisesti.
Itse en sinällään kärsi siitä että minulla ei ole ystäviä tai läheisiä ihmisiä, minä kun nimittäin päivät pitkät väittelen....itseni kanssa. :)
Kyllä. Joka päivä. Mieheni on älykkyysosamäärältään neron luokkaa.
Näkyy mm.siinä, että miehen looginen ajattelukyky sekä kyky hallita laajoja kokonaisuuksia ja jänniä asiayhteyksiä on ihan omaa luokkaansa. On myös haka laskemaan päässälaskuja, mutta siihenhän nyt ei varsinaisesti neroutta tarvita :).
Nerous ei varmaan tule ilmi millään tavalla jokapäiväisessä elämässä. Tai mä olen tottunut piilottelemaan sitä. Mä ajattelen todella nopeasti monimutkaisetkin asiat monelta kantilta. Teen päätöksiä nopeasti ja ne on aina hyvin perusteltuja. Olen tottunut siihen, että muut ihmiset ovat hitaita, joten mä en ole kärsimätön eikä mulla ärsytä.
Mä en oikeestaan muista, koska olisin ollut väärässä jostain asiasta. Mulla on myös tunneälyä.
Mä en uppoudu omiin ajatuksiini, enkä ole hajamielinen yleensä.
en osaa ns. puhua normaalilla tavalla tai harjoittaa sosiaalista kanssakäymistä. Mietin koko ajan päässäni kaiken analyyttisellä konseptuaalisella tasolla, laadin hypoteeseja, testaan niitä, pohdin syntagmat ja paradigmat, näen kaikessa aina teoreettisen viitekehyksen.
Muut vaikka puhuvat salattujen elämien juonesta - minä pohdin sosiologisesti saippuasarjojen vaikutusta yhteiskunnan normihierarkiaan ja ihmisten koheesion jä käyttäytymiseen. Muut puhuvat vaikka pesuaineista - mietin pesuaineiden valmistusprosessia, liukeamisominaisuuksia tai zeoliittipitoisuutta.
Lienee melko yllätyksetöntä mainita että minulla ei ole yhtään ystävää :-)
En vaan osaa olla tavallinen, koko ajan aivoissa käy hurja dialogi, mietin, mallinnan, prosessoin, testaan.... en vaan osaa OLLA!
Yliälykkyys ilmeni jo lapsena, ja aikuisena kävin testissä, helposti ylittyi mensan raja. En siis kuulu ko. yhdistykseen, mieluummin salailen älykkyyttäni koska se ei ole mielestäni meriitti.
Myös tutkimukset puoltavat tätä näkökulmaa, yliälykkyydestä on paljon haittaa ja älykkäät imiset erakoituvat tai eivät pärjää sosiaalisesti.Itse en sinällään kärsi siitä että minulla ei ole ystäviä tai läheisiä ihmisiä, minä kun nimittäin päivät pitkät väittelen....itseni kanssa. :)
nerot ei kuitenkaan ole tällaisia (luulisin), joten ehkä et vain ole luonteeltasi kovin sosiaalinen? Tai siis et ehkä tarvitse toisia ihmisiä oikein mihinkään?
Mä en ole nero, mutta jos puhun vaikka jonkun tv- sarjan juonesta, niin toki tiedostan (ja yleensä kaikki muutkin) että se ei ole yhteiskunnallisesti merkittävä keskustelunaihe ja ei tavallaan hyödytä ketään, mutta juuri siksi on välillä kiva puhua hömppäaiheista eikä käsitellä kaikkea kuin pro gradua vääntäisi, mutta tietty jos tuommoiset aiheet tuntuu itsessään ihan typeriltä niin miksi niistä puhumaankaan.
Korkea äo on edellytys, mutta se ei yksin riitä. Pitää olla myös poikkeuksellisen luova ja hyvä jossain asiassa.
Oma ÄO:ni on huomattavan korkea. Mitä sitten? Olen työtön ja nyt juuri myös ihan helvetin ahdistunut. Pelkään kaikkea, en uskalla olla onnellinen, en uskalla nautia mistään.
Perimästä: Myös äitini ÄO on hyvin korkea. Lapsuudestani muistan, miten vaatimatonta päivätyötä tekevä äitini mm. ompeli paljon vaatteita ja vaatteiden kankaat hän monesti leikkasi täysin ilman kaavoja - tai täytti hankalana pidetyn ristisanatehtävän ällistyttävän nopeasti - ja voitti lähes aina korttipeleissä. Hänen muistinsa on edelleen viiltävän kirkas.
Hänen ÄO:nsa testattiin erään onnettomuuden jälkeen sattumalta, itse olen hakeuduin testiin joskus 90-luvulla.
nerolla nimenomaan on laajat tiedot ja lahjat MONESSA asiassa, laaja-alaisuus ja kaikesta tietäminen on enemmän neroutta kuin yhden osa-alueen erikoistunteminen. Yhden pienen osa-alueen nerot ovat usein aspergereita.
Ja itse vastasin jo ylempänä ja olin älykäs koseptuaalisesti ajatteleva nero, joka seuraa lähes KAIKKIA tieteenaloja jatkuvalla syötällä ja vielä siten että pyrin synteesiin yhdistelemällä eri tieteealojen uusimmat tutkimustiedot keskenään. Ristimatriisi!
nerolla nimenomaan on laajat tiedot ja lahjat MONESSA asiassa, laaja-alaisuus ja kaikesta tietäminen on enemmän neroutta kuin yhden osa-alueen erikoistunteminen. Yhden pienen osa-alueen nerot ovat usein aspergereita.
Ja itse vastasin jo ylempänä ja olin älykäs koseptuaalisesti ajatteleva nero, joka seuraa lähes KAIKKIA tieteenaloja jatkuvalla syötällä ja vielä siten että pyrin synteesiin yhdistelemällä eri tieteealojen uusimmat tutkimustiedot keskenään. Ristimatriisi!
tuskin kaikki korkean äo:n omaavat ovat keskenään samanlaisia, esim. Katariina Sourilla (Kata Kärkkäinen) on neron äo ja en oikein usko että se puuhailee tuollaisia vapaa-ajallaan.
Mulla on töissä yksi nero työkaverina. Sen kyky analysoida ja tutkia ongelmia ja yhdistellä niitä kaikkeen muuhun tietämäänsä on ihan käsittämätön tällaiselle tavikselle.
Tuntuu siltä, että sen aivot työstää rinnan kymmeniä ja taas kymmeniä mahdollisia ratkaisuja samanaikaisesti. Välillä se yrittää avata niitä prosesseja, kun pitäisi saada muita mukaan kesken matkan, mutta yleensä me muut kyllä tyynesti odotetaan sitä, että se pääsee loppuun, kirjoittaa raportin ja toimenpide-ehdotukset.
Mutta vielä joku päivä tajuan miten pääsen eroon itsestäni.