Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko sulla koulussa enkuntunnilla "enkkunimi"? Mikä?

Vierailija
07.05.2012 |

Mä olin Meg ja Susan. Olisin halunnut olla Betty.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin sitä. Ei saatu itse valita vaan ope katsoi jostain kirjasta suomalaista nimeä vastaavan. Oikea nimeni on Mira. Olisin halunnut olla Mary mutta se annettiin Mari-nimiselle luokkakaverille, ihan oikeutetusti.

Toki av:tä jo kauan seuranneena tiedän että Mirakin on ihan hirveä nimi.....

Vierailija
42/50 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia lapsen oma kutsumanimi on muutettava englannintunneille päästäkseen. Voisiko joku selittää, miksi niitä nimiä pitää alkaa vääntelemään? Itse olisin raivostunut, jos opettaja olisi alkanut tuollaista tyrkyttämään, sillä en siedä lempinimiä, etenkään jos niitä käytetään ilman asianomaisen lupaa. Onneksi kävin kouluni kotona, isäni opetuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimet piti valita oman oikean etunimen ensimmäisen kirjaimen mukaan enkä silloin keksinyt mitään P kirjaimella alkavaa joten ope sit päätti et musta tulee Pauline. En tykännyt siitä yhtään, olisin halunnut olla Susan :)

Vierailija
44/50 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni saatiin itse valita jostain listasta. En tykännyt tuosta yhtään, mutta en muista mitä muita vaihtoehtoja oli.

Vierailija
45/50 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös opettaja päätti nimet vastaamaan jollain lailla oikeaa nimeä. Tästä poikkeuksena open muutama lellikki sai päättää itse nimensä ja vaihtaa sitä matkan varrella. Mä en saanut (mulle nimi oli oikeastaan ihan se ja sama), eikä saanut Audrey - nimellä paiskattu kaverini Outi, joka vihasi nimeään yli kaiken.

Vierailija
46/50 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin Mabel enkä voinut sietää tuota nimeä. Eikä se ole edes lähellä omaa nimeäni muuten kuin alkukirjaimen osalta.

Vierailija
47/50 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla ollut tunteita nimeä kohtaan suuntaan tai toiseen.

Vierailija
48/50 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tykännyt siitä nimestä yhtään. Opettaja lausui sen vielä jotenkin omituisesti, että se kuulosti siltä kuin se olisi ollut betsi.

Vierailija
49/50 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimet oli aika lähellä oikeaa nimeä, joten valinta open valinta oli aika ilmiselvä. Olisin halunnut olla Jennie, kun se on kirjoitettuna hienompi. Varsinkin kun senaikainen luokanope sanoi mua Jennyksi ihan muuten vaan, enkä oikein tykännyt siitä... -_-

Vierailija
50/50 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia lapsen oma kutsumanimi on muutettava englannintunneille päästäkseen. Voisiko joku selittää, miksi niitä nimiä pitää alkaa vääntelemään? Itse olisin raivostunut, jos opettaja olisi alkanut tuollaista tyrkyttämään, sillä en siedä lempinimiä, etenkään jos niitä käytetään ilman asianomaisen lupaa. Onneksi kävin kouluni kotona, isäni opetuksella.

Meille mietittiin nuo nimet, mutta ei niitä muistaakseni käytetty ikinä. Itse inhosin lapsena omaa nimeäni ja odotin, että olisin saanut kauniimman englannin kielisen nimen. No, sain nimeksi Betty, josta en myöskään pitänyt.

Voiskohan noiden nimien tarkoitus olla se, että opittaisiin englannin kielisiä nimiä? Pitäähän sitä itse kielen opettelun lisäksi tietää myös hieman kulttuurista ym.