Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh! Leningin pesettäminen maksoi 30 euroa. Vaihtoehtoja?

Vierailija
25.04.2012 |

Voiko silkkivaatteita pestä itse vai menevätkö ne huonoiksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kauhukakara ja olen pessyt kaikki silkkivaatteeni ITSE ja vielä PESUKONEESSA. Tosin silkinpesuohjelmalla ja -aineella, mutta silti ;) Kaikki ovat pysyneet hyvinä, mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Vierailija
2/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsinpesu/silkkiohjelmalla, tavallisella nestemäisellä pesuaineella. Eivät ole menneet miksikään. Mutta jos vaatteessa on vuori, harkitsisin pesulaa.

Villaa olen onnistunut pilaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sana, turhan vähän käytetty näinä päivinä!

Vierailija
4/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee leningille hintaa, kun pesu on niin kallista.

ap

Vierailija
5/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse pesuaine tarkkaan, mitä tahansa valkopesuomoa ei pidä käyttää vaan silkille sopiva aine. Ja kylmä vesi. Ota heti pois koneesta kun ohjelma loppuu ettei rypisty, tai pese käsin.

Joskus laitetaan noita kemiaallinen pesu merkkejä jottei valmistaja olisi vastuussa jos pesussa käy huonosti.

t. Pesulassa työskennellyt

Vierailija
6/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei tietenkään ap:tä enää auta. Erityisesti mekot ja paidat on oltava vesipestäviä, kun ne kuitenkin joutuu käytön jälkeen pesemään tai pesettämään.

Mä pesen myös silkkivaatteet koneessa käsinpesuohjelmalla. Ne on kuitenkin kaikki ohjeenkin mukaan vesipesun kestäviä. Jos on tosi kallis mekko, niin mä en riskeeraisi, vaan pesettäisin, mutta jos on tuollainen normaalihintainen, niin ehkä kokeilisin varovasti käsinpesua :)

Vierailija
7/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida jättää ostamatta pesumerkintöjen takia. Mutta ehkä uskallan kokeilla käsinpesua. :)

ap

Vierailija
8/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkileninki? :DD

Miten vanha oikein olet? :DDD

Vierailija
9/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen käyttö pitäisi elvyttää! Aloitankin ko. sanan käyttämisen heti, kuulostaa paljon tyylikkäämmältä ja kivemmalta kuin esim. mekko.

Vierailija
10/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vainenkaan. En ole 60, vaan aika paljon nuorempi. Leninkin vain kuvaa mielestäni paremmin tietynlaisia vaatteita kuin esimerkiksi mekko.

ap

Vierailija
11/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt itse koneessa silkinpesuaineella kaikki harvat silkkivaatteeni. Silkkiä onneksi ei tarvitse pestä ihan samaan malliin kuin vaikka puuvillaa, joka tuntuu aina parin käyttökerran jälkeen jo hikiseltä.

Leninkihän on ihan tavallinen sana. Eivätkö muut sitten käytä sitä? Minulla on monta leninkiä, ne ovat ihan toisenlaisia kuin hameet tai mekot.

Juhlaleninkini pesettäminen maksoi 120 euroa, joten halvalla pääsit tällä kertaa.

Vierailija
12/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt itse koneessa silkinpesuaineella kaikki harvat silkkivaatteeni. Silkkiä onneksi ei tarvitse pestä ihan samaan malliin kuin vaikka puuvillaa, joka tuntuu aina parin käyttökerran jälkeen jo hikiseltä.

Leninkihän on ihan tavallinen sana. Eivätkö muut sitten käytä sitä? Minulla on monta leninkiä, ne ovat ihan toisenlaisia kuin hameet tai mekot.

Juhlaleninkini pesettäminen maksoi 120 euroa, joten halvalla pääsit tällä kertaa.

selvennös...

Juhlaleninkini siis on sellainen kalliinpuoleinen, jota käytän häissä ym. erikoishienoa pukeutumista vaativissa tilaisuuksissaa, ja siinä on tylliä ja muuta hörsötintä, joten sen olen vienyt pesulaan, kun sille tipahti viime juhlissa kakkua. Muut silkkivaatteeni on siis kuitenkin pessyt itse.

Vierailija
13/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sellainen välimuoto. Olen käyttänyt sitä joskus ihan kaupungillakin, kun olen mennyt johonkin kahvilaan istuskelemaan. :)

ap

Vierailija
14/14 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä yhtä tyylikäs, mutta ihan toimiva kuitenkin.