Ristiäiset sukkasillaan juhla-asun kanssa :DD
voi elämä mitä menoa kun magicpoks-blogissa ristiäisissä juhlaväki sukkasillaan! ei siis ymmärrä. Juhlissa: hautajaiset, häät, ristiäiset ym. pidetään sisä eli juhlakengät jalssa, ei riisuta sukkasillaan vaikka ovat kuinka stokkalta vartavasten ostetut mustat sukat. piste
Kommentit (48)
kävele kukaan kengissä sisällä, ei ikinä. Tuo ohutpuulattia ei kestä mitään korkkareilla piikkailua. Joo, en voinut itse valita materiaalia.
sisällä. piste.
siis nyt oli kyse juhlista. Ootteko niin juntteja. Kyllä normilattia kestää sisäkenkiä. mistä muovailuvahasta teidän lattiat on tehty. Meillä ollaan sisäkengissä jos on vaikka lapsen synttäritkin. Tosi noloa käppäillä sukilla ja kesäaikaan noloa paljainvarpain juhlavermeiden kanssa, kyllä monella av-mammalla on norm. tapakasvatus todella nollissa
sisällä. piste.
Jos teillä ei saa olla sisäkengillä juhlissa, älkää sitten pitäkö sellaisia juhlia kotona joihin pukeudutaan juhlavaatteisiin. Älytöntä hipsiä sukkasillaan juhlavaatteissa.
Kuka moukka laittaa juhlareleet ja paljaat jalat sitte kenkiin! :DDDD
Ei tasan ainakaan meillä kävele kukaan kengissä sisällä, ei ikinä. Tuo ohutpuulattia ei kestä mitään korkkareilla piikkailua. Joo, en voinut itse valita materiaalia.
En mene kenenkään kotiin, edes hääjuhlaan, sillä oletuksella, että kengillä voisi kuljeksia ees taas.
Kuka moukka laittaa juhlareleet ja paljaat jalat sitte kenkiin! :DDDD
Ei se vieras varmaan halua uusia 100m2 (avoin tila) uutta lattiakaan meille. Jos moisesta loukkaantuu niin tervemenoa ovesta pihalle. En kaipaa moisia kotiini, jolla ei ole tapoja. Jos ois vaikka kaakelilattiat niin sitten saisvat kopsutella vapaasti, mutta kun ei ole.
Oletko koskaan kuullut sandaaleista? Avokärkisistä kesäkengistä?
Olen, muttei juhla-asuun kuulu koskaan mitkään paljaat sääret ja remmihempukat.
Itse en jaksa kangistua kaavoihin ja aiheutinkin kohun omissa häissä kun vetelin villasukissa häämekossa :D oli osa ihmeissään ! En vain ole löytänyt kenkiä, missä ei tulisi jalat/selkä kipeäksi aikaa myöten, niin suosiolla vetelen ilman vähintäänkin pöydän alla. Onneksi on rento suku ja ystäväpiiri, jotka ymmärtävät outouteni.
Jos se on niin pehmeetä, lakatkaa se kunnon kovalla teollisuuslakalla, se auttaa! Joku virhehän siinä suossa on, jos se on niin pehmeetä, ettei kestä kävelyä.
Meillä vieraat eivät koskaan riisu kenkiä.
Miksi Suomessa ei osata käyttäytyä?
en halua kotiini sellaisia av-mammamoukkia joilla ei ole juhlakenkitä (tuskin nyt jengi laittaa jotain rautapohjaisia piikkareita jotka uppoo lattiaan) meillä kyllä lattiat kestää kerta vuoteen sisäkengät. ei oo niin haperoita, että sukkasillaan pitäs hipsiä. muuten kyllä norm. kylävieraat on sukkasillaan.
Kieltämättä aika junttia olla sukkasillaan juhlakamppeissa, mutta kukin tyylillään ja kukin talo tavallaan. ;)
Ihmettelen kyllä kun pitää blogata kaikkein henkilökohtaisimmat asiat, kuten oman lapsen ristiäiset.
En mene kenenkään kotiin, edes hääjuhlaan, sillä oletuksella, että kengillä voisi kuljeksia ees taas.
Siltä varalta että juhlissa ei saisi olla sisäkengillä, just.
Oikeastiko jos teilä on esim. ristiäiset tai muut juhlat, joissa ollaan juhlavaatteissa, miehet puku päällä ja naiset juhlamekoissa, vieraat ovat sukkasillaan? Eikö lattioille voi laittaa vaikka lisää mattoja suojaamaan jos on sellainen lattia mikä ei sisäkenkiä kestä?
Katso nyt ihan ympärilles, ei juhlavat sandaalit ja sääret ilman sukkiksia ole ollenkaan kiellettyjä kesäjuhlissa. Kuka sulle noita sääntöjä jakaa?
Ei nyt puhuta virallisista juhlista, nää kai kun oli niitä KOTIjuhlia!
Oletko koskaan kuullut sandaaleista? Avokärkisistä kesäkengistä?
Olen, muttei juhla-asuun kuulu koskaan mitkään paljaat sääret ja remmihempukat.
Menetkö japanilaiseenkiin kotiin kengissä vaikka se olisi tosi moukkamaista?
Huhhuijaa ja terveiset Keski-EuroopastaMeillä vieraat eivät koskaan riisu kenkiä.
Miksi Suomessa ei osata käyttäytyä?
Te olette noloja, vastenmielisiä ja juntteja, kun KEHTAATTE ruotia tällasta asiaa täällä. Vaikka kuinka Marin blogi on avoin ja Mari itse on päättänyt julkisuuteen tuoda oman elämänsä, niin joku raja näissä keskusteluissa. Erilaisilla perheillä erilaiset tavat. Meillä äiti kävelee "kotikorkkarit" jalassa AINA sisällä arkenakin ja sanoo syyksi, että haluaa olla aina naisellinen ja edustava, mutta se on hänen oma asiansa ja miten meillä asiat hoidetaan. En näe kuitenkaan mitenkään junttina, että kengät otetaan pois vierailla, jos niin on taloudessa tapana. Monissa kulttuureissahan istutaan ja syödään lattialla, järkkyykö teidän raskausarpisten löllömahojen arki siitä? Tämä keskustelu oli kyllä niin penkin alta, että hävettää suomalaisten naisten puolesta.