Ristiäiset sukkasillaan juhla-asun kanssa :DD
voi elämä mitä menoa kun magicpoks-blogissa ristiäisissä juhlaväki sukkasillaan! ei siis ymmärrä. Juhlissa: hautajaiset, häät, ristiäiset ym. pidetään sisä eli juhlakengät jalssa, ei riisuta sukkasillaan vaikka ovat kuinka stokkalta vartavasten ostetut mustat sukat. piste
Kommentit (48)
Juhlissa ILMAN juhlakenkiä? Mä olen monissa ristiäisissä ja 5-kymppisissä ollut ihmisten kotona ja aina kaikilla ihmisillä on ollut juhlakengät, sisällä. Mutta kuulutaankin ylempään sivistyneeseen sosiaaliluokkaan. Ehkä jossain hikisessä kerrostalovuokrakolmiossa Keravalla on toiset säännöt juhlapukeutumiseen, heh ;)
Miesten juhlakengissa ja useimmissa naistenkin on nahkapohjat, jotka eivät taatusti tee mitään reikiä kenenkään parketteihin tai puulattioihin. Jos tekee, lattiamateriaalissa on vikaa eikä sovellu tarkoitukseensa.
t. sisustustarvikemyyjä
eli kai te laitate jo kutsuun tiedon siitä, että tämä ei sitten ole juhla vaan ainoastaan kyläily.
Asun yli 100v ikäisessä talossa, jossa juhlittu monet häät ja hautajaiset, aina kengät jalassa. Lattiamateriaali kannattaa valita kestämään muuta kuin villasukat.
Juhlissa ILMAN juhlakenkiä? Mä olen monissa ristiäisissä ja 5-kymppisissä ollut ihmisten kotona ja aina kaikilla ihmisillä on ollut juhlakengät, sisällä. Mutta kuulutaankin ylempään sivistyneeseen sosiaaliluokkaan. Ehkä jossain hikisessä kerrostalovuokrakolmiossa Keravalla on toiset säännöt juhlapukeutumiseen, heh ;)
ollaan kengät jalassa! Kengät kuuluvat juhla-asuun. Oikeastiko porukka vaatii vieraita riisumaan selvästi asuun kuuluvat sisäkengät? Todellakin vain Suomessa...
Jos juhlat pidetään kotona, kyllä minä olen ihan tyytyväinen jos vieraat riisuvat kengät. Kotijuhlissa ollaan kotoisasti. Tämä on muutenkin toistaiseksi vapaa maa.
Niin vastenmielinen sananakin, saati sitten näkynä: sukkavarpaat.
Parketille, tai mille lie pehmolaminaatille jää sitten niistä sukkavarpaista sellaiset hikiset sv-jäljet, ja juhlahuoneiston ilma kyllästuu sv-haisusta. Uh.
kävele kukaan kengissä sisällä, ei ikinä. Tuo ohutpuulattia ei kestä mitään korkkareilla piikkailua. Joo, en voinut itse valita materiaalia.
Minusta on vain hienoa että nykysukupolvi osaa ottaa järjen käteen eikä ole niin kaavoihin kangistunut. Käytöstavat tietysti erikseen mutta tuollaiset turhanpäiväiset tapakäytännöt ovat ihme hienostelua ja pinnallisuutta.
Minulle on ihan sama onko meillä juhlissa toisella kengät ja toisella sukat, mutta itse en tykkää pitää kenenkään kotona kenkiä jalassa. Yleiset salit tietysti eriasia. Itseasiassa minua ei vähänkään hetkauta vaikka joku pahastuisikin siitä että hiihdän sisällä sukat jalassa. Meidän suvussa en ole onneksi ainoa.
eiks oo kiva, että jossain blogissa tehdään "väärin", ja sen myötä paljastuu, että muutkin ihmiset juhlii sukkasillaan - voi ainakin tuntea halveksuntaa suurempaa väestönosaa kohtaan ;)
Kengät ihan olennaisena osana asua!
Kyllä pitäisin emäntää junttina moukkana jos käskisi kengät riisumaan ovella :D
Itseäni lähinnä kai kenkien käytössä sisällä juhlissa ärsyttää se, kun vieraat kesäkelillä lappaavat jatkuvasti ulkona tupakalla, huonolla säkällä kuraisella säällä ja sitten astelevat niillä kurakengillään olohuoneeseen valkoisen maton päälle. Kaikilla vieraillakaan kun ei näytä olevan käytöstapoja, että ymmärtäisivät pyyhkäistä kengän pohjansa sisälle tullessa.
Minusta on vain hienoa että nykysukupolvi osaa ottaa järjen käteen eikä ole niin kaavoihin kangistunut. Käytöstavat tietysti erikseen mutta tuollaiset turhanpäiväiset tapakäytännöt ovat ihme hienostelua ja pinnallisuutta.
Minulle on ihan sama onko meillä juhlissa toisella kengät ja toisella sukat, mutta itse en tykkää pitää kenenkään kotona kenkiä jalassa. Yleiset salit tietysti eriasia. Itseasiassa minua ei vähänkään hetkauta vaikka joku pahastuisikin siitä että hiihdän sisällä sukat jalassa. Meidän suvussa en ole onneksi ainoa.
se nyt voi olla noin iso asia jollekin, jos ne kengät pitää ottaa pois? Jos juhlat pidetään kotona, niin kyse ei voi olla niin hienosta gaalasta, että moinen pyyntö olisi kovin pöyristyttävä. Itse toki tykkään pitää asuun kuuluvia juhlakenkiä, mutta en tosiaan vedä hernettä nenään, jos ne pitää ottaa lattian takia sisällä pois.
ristiäisissäkin oltiin sukkasillaan. Se on semmonen nipottaja, lattia muka naarmuuntuu. Ristiäiskuvissa ollaan siis ilman juhlakenkiä.
Kun tuli minun lapsen ristiäisiin, riisui kenkänsä (ja riisututti vaimollaan ja lapsillaan), vaikka kaikilla muilla oli kengät jalassa.
Kengät voi ottaa mukaan ja vaihtaa jalkaan sisälle tullessa.
Pitääkö asunnon muutenkaan säilyä uuden ja käyttämättömän veroisena läpi vuosien ja vuosikymmenten?
Onneksi on lattiat kiveä, voi näyttää höyrypesuria ennen ja varsinkin jälkeen juhlien. Ja elämä on, helppoo...