Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysetuudet

Vierailija
19.12.2024 |

Päässyt sitten umpeen lokakuussa, saan myös toimeentulotukea. Kela ruuhkautunut, en päässyt läpi soittaessani ja toimistot kiinni. Olen siis 2kk saanut nähtävästi 600e/kk vähemmän rahaa, kun toimeentulotukipäätöksessä luki että saisin nämä etuudet. Mietinkin, miten voi olla että rahat ei meinaa riittää ja vain juuri ja juuri halvimpiin ruokiin ollut varaa. 

Ja yritän koko ajan etsiä töitä, kyllä. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aiheellista hoitaa asiansa ihan ajallaan ja pitää huolta että kaikki on ajantasalla niin ei tulis tollasia ylläreitä? Edunvalvonta ja holhous aiheellista sulle? 

Vierailija
2/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tällä päässyt umpeen? Etkö muistanut tehdä työnhakuasioitasi ajoissa vai mistä on kyse? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko aiheellista hoitaa asiansa ihan ajallaan ja pitää huolta että kaikki on ajantasalla niin ei tulis tollasia ylläreitä? Edunvalvonta ja holhous aiheellista sulle? 

Joskus on elämässä niin raskasta, että menee sivusuun tämmönen ilmoitus. Joku päätös tästä löytyi jälkeenpäin, mutta olen katsonut sitä ennen toimeentulotukipäätöksestä että rahat pitäisi tulla. 

Sori, en ole niin hyvä sossupummi kun olen 15 vuotta ollut työelämässä ennen kuin jouduin työttömäksi

ap

Vierailija
4/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työkkärin osuus vähentää sitä kokonaisrahaa. Hoida työkkärin asiat kuntoon, siltikin voit hakea töitä ihan koko ajan.

Vierailija
5/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tällä päässyt umpeen? Etkö muistanut tehdä työnhakuasioitasi ajoissa vai mistä on kyse? 

Hoidin siis aluksi velvoitteet, sitten jäi jotkut jutut tekemättä. Ihme, kun ei sieltäkään sitten otettu yhteyttä. Oma moka siis täysin. 

ap

Vierailija
6/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se työkkärin osuus vähentää sitä kokonaisrahaa. Hoida työkkärin asiat kuntoon, siltikin voit hakea töitä ihan koko ajan.

Joo sen tiedän, mutta he siis laskivat että saan työkkärirahaa vaikka en ole saanut eli 1200e jäänyt nyt saamatta.

ap

Vierailija
7/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on elämässä niin raskasta, että menee sivusuun tämmönen ilmoitus. Joku päätös tästä löytyi jälkeenpäin, mutta olen katsonut sitä ennen toimeentulotukipäätöksestä että rahat pitäisi tulla. 

Sori, en ole niin hyvä sossupummi kun olen 15 vuotta ollut työelämässä ennen kuin jouduin työttömäksi

ap

Selitykset eivät auta, ole työkkäriin yhteydessä välittömästi. Pistä sieltä Työmarkkinatorin sivustolta vaikka heti viesti virkailijoille, soittavat sitten viikon sisään. Näin olet ainakin edistänyt asiaasi heti. 

Vierailija
8/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidin siis aluksi velvoitteet, sitten jäi jotkut jutut tekemättä. Ihme, kun ei sieltäkään sitten otettu yhteyttä. Oma moka siis täysin. 

ap

Joo, näitä sattuu. Eivät ole yhteyksissä koskaan joten kannattaa itse olla valppaana koko ajan näissä kaikissa asioissa. Tsemppiä sinullekin!

Vierailija
9/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Selitykset eivät auta, ole työkkäriin yhteydessä välittömästi. Pistä sieltä Työmarkkinatorin sivustolta vaikka heti viesti virkailijoille, soittavat sitten viikon sisään. Näin olet ainakin edistänyt asiaasi heti. 

Soitin sinne tänään, ja sieltä osin kyllä kaikki kunnossa, en tiedä Kelan toimista nyt tai jos on mahdollista saada takautuvasti rahoja. Ellei se sit poista koko tammikuun tukia.

ap

Vierailija
10/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo sen tiedän, mutta he siis laskivat että saan työkkärirahaa vaikka en ole saanut eli 1200e jäänyt nyt saamatta.

ap

Okei no tuota kannattaa kysyä, en osaa vastata tuohon ollenkaan. Kysyminen on hyvä että oppii.

Vierailija
11/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joo, näitä sattuu. Eivät ole yhteyksissä koskaan joten kannattaa itse olla valppaana koko ajan näissä kaikissa asioissa. Tsemppiä sinullekin!

Kiitos! Muutenkin rankka tilanne joutua työttömäksi ja sitten toimeentulotuelle, niin ei naurata. 

ap

Vierailija
12/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kiitos! Muutenkin rankka tilanne joutua työttömäksi ja sitten toimeentulotuelle, niin ei naurata. 

ap

Onhan sekin ymmärrettävää, omakohtaisiakin kommelluksia on sattunut elämässä joten täysi sympatia näissäkin asioissa kaikille.

Vierailija
13/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tietää kokonaistilanne. En tajua miten olet noin ulalla. Työkkärin  ja Kelan kanssa pitää olla tarkka ja oppia miten väistät työkkärin miinat ettei tule karenssia. 

Vierailija
14/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaan täytetään työtön työtön ilmoitus ja samoin liittoon. Oletko tehnyt ne?

Vierailija
15/15 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat asioita joista pitää lukea ja olla kiinnostunut vaikka olisikin työelämässä. Tiedän paljon toimeentulotuesta ja asumistuesta ja en niitä saa. Kenenkään työpaikka ei ole varmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi